Tok Lekcji
Lekcja numer 1
Lekcja numer 2
Lekcja numer 3
Lekcja numer 4
1. Zorganizow. gr. i sprawdzenie gotowości do zajęć
1. Zbiórka w dwuszeregu.
2. Sprawdzenie obecności i stroju U ( odłożenie zegarków i łańcuszków). Niećwiczący siadają na ławeczkę.
1. Jak z lewej.
2. Jak z lewej.
2. Nastawienie do świadomego i aktywnego uczestnictwa w lekcji
1. Podanie tematu zajęć.
2. Przypomnienie, jakie elementy powinna zawierać gimnastyczna.
2. Kontrola czynności skurczów serca podczas spoczynku.
2. Pogadanka na temat stresu, ze zwróceniem uwagi na stosowanie aktywności fiz. podczas sytuacji stresogennych.
2. Kontrola gibkości, poprzez skłon tułowia w przód.
3. Rozgrzewka, psychomotoryka, profilaktyka
Zabawa ożywiająca: „Berek czarodziej.”
Rozgrzewka przeprowadzona przez N- U w rozsypce:
1. Ćwiczenie RR
P. W. postawa zwarta, RR wzdłuż T: 1- wznos RR bokiem w bok, 2- wznos RR bokiem w górę, 3- opust RR przodem w przód, 4- opust RR przodem w dół.
2. U wzmacniają mm. RR w parach modyfikując wcześniejsze ćwiczenie lub wymyślając nowe.
3. Ćwiczenie T w pł. strz. w przód
P. W. postawa rozkroczna, RR w przód: 1- skłon T w przód z dotknięciem rękami podłoża, 2-3- pogłębienie skłonu, 4- wyprost T.
4. Ćwiczenie NN
P. W. przysiad podparty: 1- wyprost NP. w tył, 2- skurcz NP, 3- wyprost NL, 4- skurcz NL.
5. U wzmacniają mm. NN w parach modyfikując wcześniejsze ćwiczenie lub wymyślając nowe.
6. Ćwiczenie T w pł. czołowej
P. W. rozklęk, RR za biodra chwyć: 1- skłon T w bok, 2- 3- pogłębienie skłonu T w bok, 4- wyprost (analogicznie w drugą stronę).
7. Ćwiczenie RR i NN
P. W. klęk podparty: 1- ugięcie RR z równoczesnym wymachem NL, 2- wyprost RR z ugięciem NL, 3- ugięcie RR z równoczesnym wymachem NP, 4- wyprost RR z ugięciem NP.
8. U wzmacniają mm. RR i NN w parach modyfikując wcześniejsze ćwiczenie lub wymyślając nowe.
9. Ćw. T w pł. strz. w tył
P. W. rozklęk, RR za biodra chwyć: 1- skłon T w tył, 2- 3- pogłębienie skłonu T w tył, 4- wyprost T.
10. Ćwiczenie mm. brzucha
P. W. leżenie tyłem, RR wzdłuż T: 1- wznoś NN w przód, 2-leżenie przewrotne stopy dotykają podłoża za głową, 3- opust NN przodem w przód, 4- opust NN przodem w dół (do leżenia tyłem).
11. U wzmacniają mm. brzucha w parach modyfikując wcześniejsze ćwiczenie lub wymyślając nowe.
12. Ćwiczenie T w pł. złożonej
P. W. pozycja rozkroczna, RR w bok: 1- skrętoskłon RP do NL, 2- wyprost T, 3- skrętoskłon RL do NP, 4- wyprost T.
13. Ćwiczenie równ. bez przyrz.
P. W. siad prosty z RR w bok: 1- wznos NN do siadu równoważnego z RR w bok, 2- 3- wytrzymanie, 4- opust NN.
14. Podskoki
P. W. postawa stojąc, RR za biodra chwyć: 1- podskokiem rozkrok, 2- podskokiem zeskok do postawy.
Zabawa ożywiająca: „Berek- naśladuj mnie.”
Rozgrzewka prowadzona przez U. U ustawiają się na obwodzie koła (razem z N). U zgodnie ze wskazówką zegara prowadzą rozgrzewkę jeden po drugim. N podaje jaką grupę mięśni lub jakie ćwiczenie mają właśnie wykonywać. N podaje hasła:
1. Ćwiczenie RR.
2. Ćwiczenie T w płaszczyźnie strzałkowej w przód.
3. Ćwiczenie NN.
4. Ćwiczenie T w płaszczyźnie czołowej.
5. Ćwiczenie RR i NN.
6. Ćwiczenie T w płaszczyźnie strzałkowej w tył.
7. Ćwiczenie mięśni brzucha.
8. Ćwiczenie T w płaszczyźnie złożonej.
9. Ćwiczenie równoważne bez przyrządów.
10. Podskoki.
U prowadzą rozgrzewkę z odliczaniem, ale tak aby ćwiczenia te różniły się od tych z lekcji poprzedniej.
Zabawa ożywiająca: „ Berek ranny.”
Rozgrzewka- jak w lekcji poprzedniej (prowadzona przez U). Każdy z U podczas rozgrzewki ćwiczy wykorzystując piłkę do siatkówki.
Zabawa ożywiająca: „Chroń plecy przed berkiem.”
Rozgrzewka jak w lekcji poprzedniej, tylko U ćwiczą w parach. Każda para podczas rozgrzewki ćwiczy wykorzystując laskę gimnastyczną.
4. Kształtowanie umiejętności i doskonalenie sprawności
I. Forma zajęć w zespołach. U podzieleni na zespoły wykonują ćwiczenia na swoich stanowiskach. Na sygnał N następuje zmiana stanowiska zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Każdy zespół kolejno przechodzi przez wszystkie stanowiska. U podchodząc do stanowiska, pierwsze czytają broszury.
1. Zadanie z grupy ćwiczeń siłowych:
- Przy drabince leży kartka ze wskazówką dla U, jaką grupę mięśni mają wzmacniać wykonując zwis tyłem oraz przybory, które mogą wykorzystać (piłką lekarska, piłka nożna oraz woreczek)- załącznik nr 1.
2. Zadanie zwinnościowo- akrobatyczne:
- U wykonują przewrót w przód oraz przewrót w tył, przy czym każdy U ma inaczej wykonać to ćwiczenie (np. lotny, do rozkroku). U mogą wykorzystać przy tym zadaniu przybory znajdując e się przy materacach (szarfa, piłka lekarska, hula- hop). Przy materacach również znajduje się kartka ze wskazówkami dla U- załącznik nr 2.
3. Skoki gimnastyczne:
- U wykonują skok klęczny przez skrzynię. Gdy jeden z U wykonuje skok, to drugi go asekuruje. U mogą sami regulować sobie długość rozbiegu- załącznik nr 3.
4. Zadanie z grupy ćwiczeń szybkościowych:
- Przy pachołku znajduje się kartka ze wskazówką dla U- załącznik nr 4. U wykonuje bieg po prostej i wraca, przy czym na każdej prostej wykorzystuje inny sposób biegu np. skip A, skip B, skip C, wieloskok, bieg tyłem.
5. Zadanie z grupy ćwiczeń równoważnych na przyrządach:
- U doskonali układ na równoważni – N asekuruje. Wejście na równoważnię- z siadu rozkrocznego w poprzek zaczepienie N z tyłu, wejście do postawy przez przysiad podparty. Przejście po równoważni we wspięciu na palcach z RR w bok. ½ obrotu w przysiadzie. Na końcu równoważni- zeskok kuczny w miejscu na materac. Obok równoważni znajduje się odwrócona ławeczka, na której U ćwiczą swoje wymyślone układy.
I. Jak w lekcji poprzedniej.
- U dobierają się w pary. Obok pachołka znajduje się kartka ze wskazówkami dla U- załącznik
nr 5. Na odcinku 10m (pomiędzy pachołkami) tworzą tor przeszkód wykorzystując następujące przybory: skakanka, laska gimnastyczna, piłka lekarska. Jeden z pary wykonuje klęk podparty, a drugi chwyta pierwszego za podudzia. U w tej pozycji pokonują tor przeszkód. Za pachołkiem następuje zmiana w parze.
- U wykonują skok zajęczy oraz przerzut bokiem, przy czym przerzut bokiem U mogą wykonać z miejsca lub z rozbiegu. Do wykonania skoku zajęczego U mogą wykorzystać piłkę lekarską, hula- hop oraz koc. Wymyślone układy nie mogą się powtarzać. Przy materacach również znajduje się kartka ze wskazówkami dla U-
załącznik nr 6.
- U wykonują skok kuczny przez skrzynię (jeżeli nie potrafią, to mogą skok klęczny). Gdy jeden z U wykonuje skok, to drugi go asekuruje. U mogą sami regulować sobie długość rozbiegu- załącznik nr 7.
- Przy pachołku znajduje się kartka ze wskazówką dla U- załącznik nr 8. U wykonują bieg w parach. Kolega z pary musi dotrzymać tempa drugiemu. Po przebiegnięciu prostej- zmiana w parze.
- U podobnie jak w lekcji poprzedniej doskonalą układ na równoważni, przy czym wzajemnie się asekurują- N obserwuje. U tworzą własne wejścia i zeskoki z równoważni oraz dodają pozycję równoważną (np. półnagi, wagi, uniki). N asekuruje. Obok równoważni znajduje się odwrócona ławeczka, na której U ćwiczą swoje wymyślone układy.
...
Aguuul6