lekcja gimnastyczna.docx

(22 KB) Pobierz

Tok Lekcji

Lekcja numer 1

Lekcja numer 2

Lekcja numer 3

Lekcja numer 4

1.  Zorganizow.  gr. i sprawdzenie gotowości do zajęć

 

1. Zbiórka w dwuszeregu.

 

2. Sprawdzenie obecności i stroju U ( odłożenie zegarków i łańcuszków). Niećwiczący siadają na ławeczkę.

1. Jak z lewej.

 

2. Jak z lewej.

 

 

1. Jak z lewej.

 

2. Jak z lewej.

 

 

 

1. Jak z lewej.

 

2. Jak z lewej.

 

 

 

2. Nastawienie do świadomego i aktywnego uczestnictwa w lekcji

1. Podanie tematu zajęć.

 

2. Przypomnienie, jakie elementy powinna zawierać gimnastyczna.

1. Jak z lewej.

 

2. Kontrola czynności skurczów serca  podczas spoczynku.

1. Jak z lewej.

 

2. Pogadanka na temat stresu, ze zwróceniem uwagi na stosowanie aktywności fiz. podczas sytuacji stresogennych.

1. Jak z lewej.

 

2. Kontrola gibkości, poprzez skłon tułowia w przód.

3. Rozgrzewka, psychomotoryka, profilaktyka

Zabawa ożywiająca: „Berek czarodziej.

 

Rozgrzewka przeprowadzona przez N- U w rozsypce:

 

1. Ćwiczenie RR

P. W. postawa zwarta, RR wzdłuż T:  1- wznos RR bokiem w bok, 2- wznos RR bokiem w górę, 3- opust RR przodem w przód, 4- opust RR przodem w dół.

 

2. U wzmacniają mm. RR w parach modyfikując wcześniejsze ćwiczenie lub wymyślając  nowe.

 

3. Ćwiczenie T w . strz. w przód

P. W. postawa rozkroczna, RR w przód:  1- skłon T w przód z dotknięciem rękami podłoża, 2-3- pogłębienie skłonu, 4- wyprost T.

 

4. Ćwiczenie NN

P. W. przysiad podparty: 1- wyprost NP. w tył, 2- skurcz NP, 3- wyprost NL, 4- skurcz NL.

 

5. U wzmacniają mm. NN w parach modyfikując wcześniejsze ćwiczenie lub wymyślając nowe.

 

6. Ćwiczenie T w . czołowej

P. W. rozklęk, RR za biodra chwyć: 1- skłon T w bok, 2- 3- pogłębienie skłonu T w bok, 4- wyprost (analogicznie w drugą stronę).

 

7. Ćwiczenie RR i NN

P. W.  klęk podparty: 1- ugięcie RR z równoczesnym wymachem NL, 2- wyprost RR z ugięciem NL, 3- ugięcie RR z równoczesnym wymachem NP, 4- wyprost RR z ugięciem NP.

8. U wzmacniają mm. RR i NN w parach modyfikując wcześniejsze ćwiczenie lub wymyślając nowe.

 

9.  Ćw. T w . strz. w tył

P. W. rozklęk, RR za biodra chwyć: 1- skłon T w tył, 2- 3- pogłębienie skłonu T w tył, 4- wyprost T.

 

10. Ćwiczenie mm. brzucha

P. W. leżenie tyłem, RR wzdłuż T: 1- wznoś NN  w przód, 2-leżenie przewrotne  stopy dotykają podłoża za głową, 3- opust NN przodem w przód, 4- opust NN przodem w dół (do leżenia tyłem).

 

11. U wzmacniają mm. brzucha w parach modyfikując wcześniejsze ćwiczenie lub wymyślając nowe.

 

12. Ćwiczenie T w . złożonej

P. W. pozycja rozkroczna, RR w bok: 1- skrętoskłon RP do NL, 2- wyprost T, 3- skrętoskłon RL do NP, 4- wyprost T.

 

13. Ćwiczenie równ. bez przyrz.

P. W. siad prosty z RR w bok: 1- wznos NN do siadu równoważnego z RR w bok, 2- 3- wytrzymanie, 4- opust NN.

 

14. Podskoki

P. W. postawa stojąc, RR za biodra chwyć: 1- podskokiem rozkrok, 2- podskokiem zeskok do postawy.

Zabawa ożywiająca: „Berek- naśladuj mnie.”

 

Rozgrzewka prowadzona przez U. U ustawiają się na obwodzie koła (razem z N). U zgodnie ze wskazówką zegara prowadzą rozgrzewkę jeden po drugim. N podaje jaką grupę mięśni lub jakie ćwiczenie  mają właśnie wykonywać. N podaje hasła:

1. Ćwiczenie RR.

2.  Ćwiczenie T w płaszczyźnie      strzałkowej  w przód.

3. Ćwiczenie NN.

4. Ćwiczenie T w płaszczyźnie czołowej.

5. Ćwiczenie RR i NN.

6. Ćwiczenie T w płaszczyźnie strzałkowej w tył.

7. Ćwiczenie mięśni brzucha.

8. Ćwiczenie T w płaszczyźnie złożonej.

9. Ćwiczenie równoważne bez przyrządów.

10. Podskoki.

U prowadzą rozgrzewkę z odliczaniem, ale tak aby ćwiczenia te różniły się od tych z lekcji poprzedniej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa ożywiająca: „ Berek ranny.”

 

Rozgrzewka- jak w lekcji poprzedniej (prowadzona przez U). Każdy z U podczas rozgrzewki ćwiczy wykorzystując piłkę do siatkówki.

Zabawa ożywiająca:  „Chroń plecy przed berkiem.”

 

Rozgrzewka jak w lekcji poprzedniej, tylko U ćwiczą w parach. Każda para podczas rozgrzewki ćwiczy wykorzystując laskę gimnastyczną.

4. Kształtowanie umiejętności i doskonalenie sprawności

I. Forma zajęć w zespołach. U podzieleni na zespoły wykonują ćwiczenia na swoich stanowiskach. Na sygnał N następuje zmiana stanowiska zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Każdy zespół kolejno przechodzi przez wszystkie stanowiska. U podchodząc do stanowiska, pierwsze czytają broszury.

 

1. Zadanie z grupy ćwiczeń siłowych: 

- Przy drabince leży kartka ze wskazówką dla U, jaką grupę mięśni mają wzmacniać wykonując zwis tyłem oraz przybory, które mogą wykorzystać (piłką lekarska, piłka nożna oraz woreczek)- załącznik nr 1.

 

 

 

 

 

 

 

2. Zadanie zwinnościowo- akrobatyczne:

- U wykonują przewrót w przód oraz przewrót w tył, przy czym każdy U ma inaczej wykonać to ćwiczenie (np. lotny, do rozkroku). U mogą wykorzystać przy tym zadaniu  przybory znajdując e się przy materacach (szarfa, piłka lekarska, hula- hop). Przy materacach również znajduje się kartka ze wskazówkami dla U- załącznik nr 2.

 

3.  Skoki gimnastyczne:

- U wykonują skok klęczny przez skrzynię. Gdy jeden z U wykonuje skok, to drugi  go asekuruje. U mogą sami regulować sobie długość rozbiegu- załącznik nr 3.

 

 

 

 

4. Zadanie z grupy ćwiczeń szybkościowych:

- Przy pachołku znajduje się kartka ze wskazówką dla U- załącznik nr 4. U wykonuje bieg  po prostej i wraca, przy czym na każdej prostej wykorzystuje inny sposób biegu np. skip A, skip B, skip C, wieloskok, bieg tyłem.

 

 

 

 

5. Zadanie z grupy ćwiczeń równoważnych na przyrządach:

- U doskonali układ na równoważni – N asekuruje. Wejście na równoważnię- z siadu rozkrocznego w poprzek zaczepienie N z tyłu, wejście do postawy przez przysiad podparty.  Przejście po równoważni we wspięciu na palcach z RR w bok. ½ obrotu w przysiadzie. Na końcu równoważni- zeskok kuczny w miejscu  na materac. Obok równoważni znajduje się odwrócona ławeczka, na której U ćwiczą swoje wymyślone układy.

I. Jak w lekcji poprzedniej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Zadanie z grupy ćwiczeń siłowych:

- U dobierają się w pary. Obok pachołka znajduje się kartka ze wskazówkami dla U- załącznik

nr 5. Na odcinku 10m (pomiędzy pachołkami) tworzą tor przeszkód wykorzystując następujące przybory: skakanka, laska gimnastyczna, piłka lekarska.  Jeden z pary wykonuje klęk podparty, a drugi chwyta pierwszego za podudzia. U w tej pozycji pokonują tor przeszkód. Za pachołkiem następuje zmiana w parze.

 

2. Zadanie zwinnościowo- akrobatyczne:

- U wykonują skok zajęczy oraz przerzut bokiem, przy czym przerzut bokiem U mogą wykonać z miejsca lub z rozbiegu. Do wykonania skoku zajęczego U mogą wykorzystać piłkę lekarską, hula- hop oraz koc. Wymyślone układy nie mogą się powtarzać. Przy materacach również znajduje się kartka ze wskazówkami dla U-

załącznik nr 6.

 

3. Skoki gimnastyczne:

- U wykonują skok kuczny przez skrzynię (jeżeli nie potrafią, to mogą skok klęczny). Gdy jeden z U wykonuje skok, to drugi  go asekuruje. U mogą sami regulować sobie długość rozbiegu- załącznik nr 7.

 

 

 

4. Zadanie z grupy ćwiczeń szybkościowych:

- Przy pachołku znajduje się kartka ze wskazówką dla U- załącznik nr 8. U wykonują bieg w parach. Kolega z pary musi dotrzymać tempa drugiemu. Po przebiegnięciu prostej- zmiana w parze.

 

 

 

 

 

5. Zadanie z grupy ćwiczeń równoważnych na przyrządach:

- U podobnie jak w lekcji poprzedniej doskonalą układ na równoważni, przy czym  wzajemnie się asekurują- N obserwuje. U tworzą własne wejścia i zeskoki z równoważni oraz dodają pozycję równoważną (np. półnagi, wagi, uniki). N asekuruje. Obok równoważni znajduje się odwrócona ławeczka, na której U ćwiczą  swoje wymyślone układy.

I. Jak w lekcji poprzedniej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin