Dorota Hendrys IIIB
Edyta Sigłowa IIIA
Pływanie korekcyjne
Temat: Skolioza lewostronna piersiowa- wzmacnianie mm rozciągniętych w odcinku piersiowym- elementy kraula na piersiach.
Cele główne:
Umiejętności: Uczeń potrafi wykonać pozycję skorygowaną, potrafi pływać stylem grzbietowym, klasycznym, piersiowym.
Motoryczność: Wzmacnianie siły mięśni RR, NN i grzbietu.
Wiadomości: Uczeń zna zasady prawidłowego wykonywania zadań ruchowych w wodzie oraz zna zasady bezpieczeństwa na pływalni.
Akcent wychowawczy: Uczeń dba o bezpieczeństwo swoje i kolegów.
Wada: plecy okrągłe
Cel lekcji: Wzmacnianie mięśni rozciągniętych po stronie lewej w odcinku piersiowym, rozciągnięcie mm klatki piersiowej po stronie prawej, elongacja kręgosłupa.
Wiek: 10-12 lat
Liczba ćwiczących: 12
Czas trwania: 45 min
Miejsce zajęć: pływalnia
Przybory: deski, krążki,
Część lekcji
Tok lekcji
Cel lekcji
Zadania szczegółowe
Dozowanie
Uwagi organizacyjno- porządkowe
C
Z
Ę
Ś
Ć
W
S
T
P
N
A
I Zorganizowanie grupy
i sprawdzenie gotowości do zajęć.
II Motywacja do zajęć.
III Rozgrzewka, psychomotoryka, profilaktyka.
Zabawa ożywiająca
Ćwiczenie głowy i szyi z elementem pływania
Ćwiczenie oddechowe
Dyscyplina
Zachęcenie do aktywnego uczestnictwa
Kontrolowanie prawidłowego utrzymywania postawy ciała ( zaangażowanie receptorów wzroku
i czucia głębokiego)
Ożywienie organizmu
Wzmocnienie mm rozciągniętych
Zwiększenie pojemności płuc, rozciąganie mm klatki piersiowej
1 Zbiórka
2 Powitanie
3 Sprawdzenie listy obecności
1 Przypomnienie o głównym celu- korekcja wady postawy.
2 Zachęcenie do aktywnego udziału
w zajęciach.
Na lądzie:
1 Autokorekcja postawy.
2 Ćwiczenia RR, NN w lekkim rozkroku:
- obustronne krążenia RR w przód i tył,
- naprzemianstronne krążenia RR w przód i tył,
- wymachy RR w przód, tył, na boki,
3 Ćwiczenia T, NN ustawione na szerokość bioder:
- krążenia bioder ( RR ułożone na biodrach)
- skłony T na boki ( RR na biodrach)
- skrętoskłony ( opad T w przód)
4 Ćwiczenia NN:
- wymachy NL w przód- zmiana NN ( RR wyprostowane z przodu)
- przysiad podparty, RR z przodu, przenoszenie ciężaru ciała z NN na NN,
- przysiady ( RL w skrzydełko, RP wyprostowana)
- rozgrzanie stawów skokowych
i kolanowych ( krążenia w prawą i lewą stronę)
5. Przejście pod prysznic.
6. Wejście do wody
W wodzie:
„Strzelec”- 2 wyznaczone osoby starają się trafić w pozostałych uczestników piłką plażową. Trafiony dołącza do grupy strzelców. Obroną przed trafieniem jest schowanie się pod wodą.
Leżenie na piersiach, NN pracują do kraula na piersiach. Deska trzymana RP, RL w skrzydełko. Głęboki wdech nosem z odchyleniem głowy w tył, wydech do wody- głowa przedłużeniem T.
Uczniowie wykonują głęboki wdech nosem i przepływają pod deską. Próbują wykonać przepłynięcie kilka razy, jak najdłużej wykonując wydech do wody, RL w skrzydełko.
2'
0,5
5'
10x
3'
4x
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Tematem zajęć jest doskonalenie stylu motylkowego w plecach płaskich.
U ustawienie w luźnej rozsypce. N przypomina prawidłową postawę ( NN na szerokość bioder, łopatki ściągnięte, wzrok skierowany przed siebie) .
RR przy wykonywaniu skrętoskłony dotykają kostek.
U dotykają NN wyprostowanych RR.
Nie odrywamy stóp od podłoża
Spokojne wejście do wody
Ustawienie w luźnej rozsypce na płytkiej wodzie. Strzelców wyznacza N- mogą oni podawać piłkę między sobą. Poruszanie w dowolny sposób. Rozpoczęcie i zakończenie zabawy na sygnał N.
Uczniowie ustawieni przy ścianie pływalni. Na sygnał rozpoczęcie ćwiczenia. Uczniowie podzieleni na połowę
( 1 i 2 ).
Uczniowie ustawieni w luźnej rozsypce. Deska położona na wodzie.
Aguuul6