Doskonalenie elementów pływackich w plecach płaskich- styl m.odt

(20 KB) Pobierz

Dorota Hendrys IIIB

Edyta Sigłowa IIIA

 

 

 

 

             Pływanie korekcyjne

 

 

Temat: Doskonalenie elementów pływackich w plecach płaskich- styl motylkowy.

 

 

 

 

Cele główne:

 

Umiejętności: Uczeń potrafi wykonać pozycję skorygowaną, potrafi pływać stylem motylkowym 

,kraulem na piesiach i grzbiecie.

 

Motoryczność: Kształtowanie siły mięśni RR i NN.

 

Wiadomości: Uczeń zna zasady prawidłowego wykonywania zadań ruchowych  w wodzie oraz zna zasady bezpieczeństwa na pływalni.

 

Akcent wychowawczy: Uczeń dba o bezpieczeństwo swoje i kolegów.

 

 

Wada: plecy płaskie

Cel lekcji: Wzmacnianie osłabionych mięśni : prostownika grzbietu (odcinek lędźwiowy), czworobocznego lędźwi, biodrowo- lędźwiowego, rozciągnięcie mięśni nadmiernie przykurczonych : prostownik grzbietu (odcinek piersiowy), równoległoboczny,  czworoboczny grzbietu.

 

 

Wiek: 10-12 lat

Liczba ćwiczących: 12

Czas trwania: 45 min

Miejsce zajęć: pływalnia

Przybory: deski pływackie, piłki, krążki, laski gimnastyczne.

 

 

 

 

 

 

 

 

Część lekcji

 

Tok lekcji

 

Cel lekcji

 

Zadania szczegółowe

 

 

Dozowanie

Uwagi organizacyjno- porządkowe

 

 

C

Z

Ę

Ś

Ć

 

W

S

T

Ę

P

N

A

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I Zorganizowanie grupy

i sprawdzenie gotowości do zajęć.

 

 

II Motywacja do zajęć.

 

 

 

 

 

III Rozgrzewka, psychomotoryka, profilaktyka.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa ożywiająca

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenie głowy i szyi z elementem pływania

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenie oddechowe

 

Dyscyplina

 

 

 

 

 

 

Zachęcenie do aktywnego uczestnictwa

 

 

 

 

Kontrolowanie prawidłowego utrzymywania postawy ciała ( zaangażowanie receptorów wzroku

i czucia głębokiego)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ożywienie organizmu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wzmocnienie mm rozciągniętych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zwiększenie pojemności płuc, rozciąganie mm klatki piersiowej

 

1 Zbiórka

2 Powitanie

3 Sprawdzenie listy obecności

 

 

 

1 Przypomnienie o głównym celu- korekcja wady postawy.

2 Zachęcenie do aktywnego udziału

w zajęciach.

 

 

Na lądzie:

 

1 Autokorekcja postawy.

 

2 Ćwiczenia RR, NN w lekkim rozkroku:

- obustronne krążenia RR w przód i tył,

- naprzemianstronne krążenia RR w przód i tył,

- wymachy RR w przód, tył, na boki,

 

3 Ćwiczenia T, NN ustawione na szerokość bioder:

- krążenia bioder ( RR ułożone na biodrach)

- skłony T na boki ( RR na biodrach)

- skrętoskłony ( opad T w przód)

 

4 Ćwiczenia NN:

- wymachy NL w przód- zmiana NN ( RR wyprostowane z przodu)

- przysiad podparty, RR z przodu, przenoszenie ciężaru ciała z NN na NN,

- przysiady ( RR w skrzydełka)

- rozgrzanie stawów skokowych

i kolanowych ( krążenia w prawą i lewą stronę)

 

5. Przejście pod prysznic.

 

6. Wejście do wody

 

 

 

 

 

W wodzie:

 

„Strzelec”- 2 wyznaczone osoby starają się trafić w pozostałych uczestników piłką plażową. Trafiony dołącza do grupy strzelców. Obroną przed trafieniem jest schowanie się pod wodą.

 

 

 

 

 

Leżenie na piersiach, NN pracują do kraula na piersiach. Laska gimnastyczna trzymana szeroko (RR lekko ugięte). Głęboki wdech nosem z odchyleniem głowy w tył, wydech do wody- głowa przedłużeniem T.

 

 

Uczniowie wykonują głęboki wdech nosem i przepływają pod laską gimnastyczną. Próbują wykonać przepłynięcie kilka razy, jak najdłużej wykonując wydech do wody.

 

 

2'

 

 

 

 

 

 

0,5'

 

 

 

 

 

 

 

 

5'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

x5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

N

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

 

 

 

Tematem zajęć jest doskonalenie stylu motylkowego w plecach płaskich.

 

 

 

 

 

U ustawienie w luźnej rozsypce. N przypomina prawidłową postawę ( NN na szerokość bioder, łopatki ściągnięte, wzrok skierowany przed siebie) .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RR przy wykonywaniu skrętoskłony dotykają kostek.

 

U dotykają NN wyprostowanych RR.

 

 

 

 

Nie odrywamy stóp od podłoża

 

 

 

 

 

Spokojne wejście do wody

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin