Zydek Grzegorz
Temat: Doskonalenie rzutów w wyskoku i z padem.
Cele główne:
Umiejętności: U uczniowie potrafią zastosować w grze rzuty w wyskoku i z padem
Motoryka: kształtowanie koordynacji, siły i orientacji przestrzennej
Wiadomości: z zakresu techniki i przepisów bezpieczeństwa
Akcenty wychowawcze: dyscyplina, współdziałanie w zespole
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Ilość uczniów: 12
Czas: 45 minut
Przybory: piłki ręczne
TOK LEKCJI
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE
DOZOWANIE
UWAGI ORGANIZACYJNO- METODYCZNE
1.Zorganizowa-nie grupy
1.Zbiórka
2.Sprawdzenie gotowości do zajęć
2’
-dwuszereg
-nie ćwiczący na ławkę
2.Motywacja do zajęć
1.Podanie tematu i celów lekcji
1’
3. Rozgrzewka
1. „ Berek zaczarowany” -osoba , która została dotknięta przez berka musi się zatrzymać i przyjąć wcześniej ustaloną przez wszystkich pozycję np. stanie w rozkroku ,ramiona w bok. Aby ją odczarować, należy przejść miedzy nogami.
W ruchu.
2. Bieg z naprzemianstronnym krążeniem ramion w przód i w tył z piłką w jednej z dłoni .Zmiana ręki trzymającej piłkę.
3. Bieg z przemachami ramion do tyłu i do przodu na wysokości barków. Piłka w jednej z dłoni. Zmiana ręki.
4. Bieg z podrzucaniem piłki z przed kl. piersiowej w górę i chwytem piłki za plecami poczym podrzut zza pleców i chwyt przed kl. piersiową.
5. Bieg z krążeniem piłki wokół głowy, tułowia i nóg. Zmiana kierunku krążenia.
6. Bieg tyłem, na sygnał zmiana kierunku biegu.
7. W rozkroku, ćwiczący wykonują skręt tułowia w prawo i kozioł poczym skręt t. w lewo i chwyt odbitej piłki. To samo na drugą stronę.
8. Ćwiczący w siadzie prostym z piłką obok stopy. Ćwiczący przekłada proste w kolanach nogi nad leżącą piłką.
9. Leżenie tyłem, ćwiczący wykonując skłon t. w tył przetacza piłkę pod kl. piersiową z lewej na prawa i odwrotnie.
10. Siad rozkroczny, ćwiczący toczą piłkę wokół nóg i za plecami. Zmiana kierunku toczenia.
11. Ćwiczący podrzucają piłkę w górę przed kl. piersiowa poczym wykonują dwa przysiady i chwyt piłki.
12. Ćwiczący w postawie stojąc z piłką na podłożu. Wykonują dowolne podskoki wokół piłki obunóż, jednonóż, lewo-prawo.
3’
4’
5’
=12’
- bieg po okręgu
- ramiona proste
- piłki nie należy dotykać
- piłka toczona dokładnie pod kl. piersiową
- kolana proste
4. Kształtowanie umiejętności
i doskonalenie sprawności
I. Doskonalenie rzutu w wyskoku w przód.
1. U ustawieni w rzędzie. W odległości 1m przed polem bramkowym stoi dwóch obrońców, zachowując odległości między sobą, wynoszące około 1 m. Pierwszy z rzędu podaje piłkę do stałego U, biegnie w przód, otrzymuje piłkę i atakując pomiędzy dwóch obrońców, wykonuje rzut w wyskoku w przód dal.
2. U ustawieni w dwóch rzędach w odległości 20m od linii pola bramkowego. Na linii rzutów wolnych stoi obrońca. Pierwszy z rzędu lewego kozłuje piłkę w kierunku bramki, pierwszy z prawego biegnie obok. Po ściągnięciu na siebie agresywnie zachowującego się obrońcy podaje piłkę do prawego a ten akcję kończy rzutem w wyskoku na bramkę.
II. Doskonalenie rzutu z padem.
1. W pozycji wyjściowej ćwiczący znajduje się z lewej strony obrońcy, ustawionego lewym bokiem do bramki. Po przyjęciu piłki wykonuje rzut z padem, starając się trafić w jeden ze słupków bramki.
2. To samo ćwiczenie, tylko ćwiczący znajduje się z prawej strony obrońcy. Rzut z padu wykonywany jest w pierwszej kolejności po przestawieniu lewej nogi i ustawienia przodem do bramki.
3. To samo ćwiczenie (jak 2) tylko rzut jest wykonywany po odbiciu z prawej nogi i rzucie prawą ręką.
4. Gra szkolna.
8’
10’
= 26’
- dwie grupy – jedna z lewego, druga prawego skrzydła
- dodatkowy punkt za rzut w wyskoku i z padem
5. Uspokojenie organizmu
1. Zabawa „Minutka”. Uczniowie kładą się na plecach, liczą do 60-ciu i wstają. Kto będzie bliżej minuty ten wygrał.
6.Czynności organizacyjno- porządkowe
1.Uczniowie sprzątają piłki
2.Zbiórka
3.Podsumowanie zajęć
-pochwały dla najlepszych
7.Nastawienie do samodzielnej pracy
1.Zachęcenie do uczęszczania na SKS z piłki ręcznej
2.Pożegnanie
Aguuul6