Doskonalenie rzutów w wyskoku i z padem.doc

(51 KB) Pobierz
„Nauka rzutu z przeskokiem, doskonalenie poruszania się w obronie”

Zydek Grzegorz

 

Temat: Doskonalenie rzutów w wyskoku i z padem.

 

Cele główne:

Umiejętności: U uczniowie potrafią zastosować w grze rzuty w wyskoku i z padem

Motoryka: kształtowanie koordynacji, siły i orientacji przestrzennej

Wiadomości: z zakresu techniki i przepisów bezpieczeństwa

Akcenty wychowawcze: dyscyplina, współdziałanie w zespole

Miejsce zajęć: sala gimnastyczna

Ilość uczniów: 12

Czas: 45 minut

Przybory: piłki ręczne

 

TOK LEKCJI

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

DOZOWANIE

UWAGI ORGANIZACYJNO- METODYCZNE

1.Zorganizowa-nie grupy

1.Zbiórka

2.Sprawdzenie gotowości do zajęć

 

2’

-dwuszereg

-nie ćwiczący na ławkę

2.Motywacja do zajęć

1.Podanie tematu i celów lekcji

1

 

3. Rozgrzewka

1. „ Berek zaczarowany” -osoba , która została dotknięta przez berka musi się zatrzymać i przyjąć wcześniej ustaloną przez wszystkich pozycję np. stanie w rozkroku ,ramiona w bok. Aby ją odczarować, należy przejść miedzy nogami.

W ruchu.

2. Bieg z naprzemianstronnym krążeniem ramion w przód i w tył z piłką w jednej z dłoni .Zmiana ręki trzymającej piłkę.

3. Bieg z przemachami ramion do tyłu i do przodu na wysokości barków. Piłka w jednej z dłoni. Zmiana ręki.

4. Bieg z podrzucaniem piłki z przed kl. piersiowej w górę i chwytem piłki za plecami poczym podrzut zza pleców i chwyt przed kl. piersiową.

5. Bieg z krążeniem piłki wokół głowy, tułowia i nóg. Zmiana kierunku krążenia.

6. Bieg tyłem, na sygnał zmiana kierunku biegu.

W rozsypce.

7. W rozkroku, ćwiczący wykonują skręt tułowia w prawo i kozioł poczym skręt t. w lewo i chwyt odbitej piłki. To samo na drugą stronę.

8. Ćwiczący w siadzie prostym z piłką obok stopy. Ćwiczący przekłada proste w kolanach nogi nad leżącą piłką.

9. Leżenie tyłem, ćwiczący wykonując skłon t. w tył przetacza piłkę pod kl. piersiową z lewej na prawa i odwrotnie.

10. Siad rozkroczny, ćwiczący toczą piłkę wokół nóg i za plecami. Zmiana kierunku toczenia.

11. Ćwiczący podrzucają piłkę w górę przed kl. piersiowa poczym wykonują dwa przysiady i chwyt piłki.

12. Ćwiczący w postawie stojąc z piłką na podłożu. Wykonują dowolne podskoki wokół piłki obunóż, jednonóż, lewo-prawo.

3’

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

=12’

 

 

 

 

 

 

 

 

- bieg po okręgu

 

 

 

- ramiona proste

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-          piłki nie należy dotykać

 

 

 

-          piłka toczona dokładnie pod kl. piersiową

 

-          kolana proste

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Kształtowanie umiejętności

i doskonalenie sprawności

I. Doskonalenie rzutu w wyskoku w przód.

1. U ustawieni w rzędzie. W odległości 1m przed polem bramkowym stoi dwóch obrońców, zachowując odległości między sobą, wynoszące około 1 m. Pierwszy z rzędu podaje piłkę do stałego U, biegnie w przód, otrzymuje piłkę i atakując pomiędzy dwóch obrońców, wykonuje rzut w wyskoku w przód dal.

2. U ustawieni w dwóch rzędach w odległości 20m od linii pola bramkowego. Na linii rzutów wolnych stoi obrońca. Pierwszy z rzędu lewego kozłuje piłkę w kierunku bramki, pierwszy z prawego biegnie obok. Po ściągnięciu na siebie agresywnie zachowującego się obrońcy podaje piłkę do prawego a ten akcję kończy rzutem w wyskoku na bramkę.

 

II. Doskonalenie rzutu z padem.

1. W pozycji wyjściowej ćwiczący znajduje się z lewej strony obrońcy, ustawionego lewym bokiem do bramki. Po przyjęciu piłki wykonuje rzut z padem, starając się trafić w jeden ze słupków bramki.

2. To samo ćwiczenie, tylko ćwiczący znajduje się z prawej strony obrońcy. Rzut z padu wykonywany jest w pierwszej kolejności po przestawieniu lewej nogi i ustawienia przodem do bramki.

3. To samo ćwiczenie (jak 2) tylko rzut jest wykonywany po odbiciu z prawej nogi i rzucie prawą ręką.

4. Gra szkolna.

 

 

8’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10’

= 26’

 

 

- dwie grupy – jedna z lewego, druga prawego skrzydła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- dodatkowy punkt za rzut w wyskoku i z padem

5. Uspokojenie organizmu

1. Zabawa „Minutka”. Uczniowie kładą się na plecach, liczą do 60-ciu i wstają. Kto będzie bliżej minuty ten wygrał.

1

 

6.Czynności organizacyjno- porządkowe

1.Uczniowie sprzątają piłki

2.Zbiórka

3.Podsumowanie zajęć

2

-dwuszereg

-pochwały dla najlepszych

7.Nastawienie do samodzielnej pracy

1.Zachęcenie do uczęszczania na SKS z piłki ręcznej

2.Pożegnanie

1

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin