ŚWIECE ZAPŁONOWE I ICH ZAMIENNIKI.doc

(36 KB) Pobierz

ŚWIECE ZAPŁONOWE I ICH ZAMIENNIKI


ISOLATOR

BOSCH - stare ozn.

BOSCH - nowe ozn.

BERU - stare ozn.

BERU - nowe ozn.

CHAMPION

NGK

M14-145

W 145 T 1

W8A

145/14

14-8A

H88

B5HS

M 14-175

W 175 T 1

W7A

175/14

14-7A

L85 v H88

B6HS

M14-175/2

W 175 T 2

W7C

175/14/3

14-7C

N88

B6ES

M14-225

W 225 T 1

W5A

225/14

14-7A

L85 v H88

B7HS

M 14-240

W 240 T 1

W4A1

240/14

14-5A

L81

B7HS

M 14-260

W 260 T 1

W3AC

260/14

14-4A1

L4G

B8HS

 

Świeca zapłonowa jest poddawana dużym obciążeniom cieplnym i działaniu ciśnienia. Dlatego niezbędne jest sprawdzenie co około 2500 tyś. km lub co 2 miesiące odstępu między elektrodami - odstęp ten powinien wynosić 0,6 mm

Należy stosować świece o określonej wartości cieplnej dla motocykli

ETZ 125,150,250,251 - M14-260 lub ZM 14/260.

Świeca zapłonowa wielozakresowa ZM 14/260 może być stosowana we wszystkich motocyklach MZ

Temperatura pracy świecy zapłonowej wynosi od 400 do 1000ºC. Jeżeli temperatura spadnie poniżej 400ºC (co następuje w przypadku świecy o wartości cieplnej wyższej niż zalecana), to na izolatorze może pojawić się sadza, która nie ulega spalaniu i powoduje upływ prądu. W temperaturze od 400 do 1000ºC izolator jest opalony i świeca pracuje prawidłowo. Temperatura powyżej 1000ºC (co zdarza się w przypadku świecy o wartości cieplnej mniejszej niż zalecana) powoduje nie dające się kontrolować samozapłony, zmniejszające trwałość silnika


 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin