ŚWIECE ZAPŁONOWE I ICH ZAMIENNIKI
ISOLATOR
BOSCH - stare ozn.
BOSCH - nowe ozn.
BERU - stare ozn.
BERU - nowe ozn.
CHAMPION
NGK
M14-145
W 145 T 1
W8A
145/14
14-8A
H88
B5HS
M 14-175
W 175 T 1
W7A
175/14
14-7A
L85 v H88
B6HS
M14-175/2
W 175 T 2
W7C
175/14/3
14-7C
N88
B6ES
M14-225
W 225 T 1
W5A
225/14
B7HS
M 14-240
W 240 T 1
W4A1
240/14
14-5A
L81
M 14-260
W 260 T 1
W3AC
260/14
14-4A1
L4G
B8HS
Świeca zapłonowa jest poddawana dużym obciążeniom cieplnym i działaniu ciśnienia. Dlatego niezbędne jest sprawdzenie co około 2500 tyś. km lub co 2 miesiące odstępu między elektrodami - odstęp ten powinien wynosić 0,6 mm
Należy stosować świece o określonej wartości cieplnej dla motocykli
ETZ 125,150,250,251 - M14-260 lub ZM 14/260.
Świeca zapłonowa wielozakresowa ZM 14/260 może być stosowana we wszystkich motocyklach MZ
Temperatura pracy świecy zapłonowej wynosi od 400 do 1000ºC. Jeżeli temperatura spadnie poniżej 400ºC (co następuje w przypadku świecy o wartości cieplnej wyższej niż zalecana), to na izolatorze może pojawić się sadza, która nie ulega spalaniu i powoduje upływ prądu. W temperaturze od 400 do 1000ºC izolator jest opalony i świeca pracuje prawidłowo. Temperatura powyżej 1000ºC (co zdarza się w przypadku świecy o wartości cieplnej mniejszej niż zalecana) powoduje nie dające się kontrolować samozapłony, zmniejszające trwałość silnika
Wiktor2250