STILLIVE_2010_1_01 Poradnik.pdf

(1617 KB) Pobierz
biuletyn informacyjny
1/2010
Pokonał konkurencję !
RX 20-16
zwycięzcą rankingu magazynu Logistikwelt
1
1290370564.031.png 1290370564.032.png 1290370564.033.png 1290370564.034.png 1290370564.001.png 1290370564.002.png 1290370564.003.png 1290370564.004.png 1290370564.005.png 1290370564.006.png 1290370564.007.png
 
Spis treści
WYDARZENIA
3.
3.
4.
Pokonał konkurencję!
STILL na Targach RetailShow 2010
Wózki irmy STILL zasilane ogniwami paliwowymi transportują farby i lakiery
PRODUKTY
5.
Pokonał konkurencję. Elektryczny wózek widłowy RX 20-16 zwycięzcą
rankingu magazynu Logistikwelt!
Nowość w ofercie STILL
Zestawy transportowe STILL
Większemu wolno więcej
9.
10.
11.
WÓZKI UŻYWANE
12.
13.
13.
Oferta działu wózków używanych
Baza informacji
Przychodzi klient do „Używek”
WYNAJEM
14.
Promocyjna oferta wynajmu RX 50-15
SERWIS
15.
16.
17.
STILLReport – nowe narzędzie do lepszego zarządzania lotą wózków
Promocyjne ceny wideł!
Prasa mobilna STILL
NASI KLIENCI
18.
19.
Toni Alutec
Hellmann
2
1290370564.008.png 1290370564.009.png 1290370564.010.png 1290370564.011.png 1290370564.012.png 1290370564.013.png 1290370564.014.png 1290370564.015.png
WYDARZENIA
Pokonał konkurencję !
Elektryczny wózek widłowy RX 20 marki STILL został uznany zwycięzcą testu za rok 2009 przeprowadzonego
przez czasopismo specjalistyczne LOGISTIKWELT.
Niezależni zawodowi operatorzy wóz-
ków widłowych wzięli pod lupę pięć
porównywalnych elektrycznych wózków
widłowych różnych producentów, by je
przetestować i ocenić.
Redaktor naczelny Walter Dorsch
przekazał puchar na ręce pana Berta-
Jana Knoefa, dyrektora zarządzającego
ds. sprzedaży i marketingu w firmie
STILL GmbH. „Nowy wózek RX 20 na
szczycie klasyfikacji to pojazd, który
już od jakiegoś czasu sprawdza się na
rynku” — twierdzi red. Dorsch.
Wózek RX 20 zdobył punkty przede
wszystkim w kategoriach: właściwości
jezdne, ergonomia i obsługa. Bert-
Jan Knoef oświadczył przy tej okazji:
„Otrzymanie tej nagrody napawa nas
wyjątkową dumą. Potwierdza ona, że
nasze działy rozwoju i produkcji podjęły
właściwe działania na rzecz naszych
klientów.”
Seria elektrycznych wózków widłowych
RX 20 w roku 2009 została poddana
liftingowi. Jego efektem jest bardziej
przyjazne dla użytkownika stanowisko
operatora oraz wyższa wydajność wóz-
ka. Nowością jest np. opcjonalna elek-
tryczna obsługa hamulca postojowego
oraz obsługa układu hydraulicznego za
pomocą minidźwigni.
Eliptyczny panel sterowania z wyświe-
tlaczem poddano całkowicie nowej sty-
lizacji i umieszczono w dobrze widocz-
nej części przedniej. W seryjnym
wyposażeniu dostępny jest program
oszczędzania energii „Blue-Q”, który
może być aktywowany przez operatora
za pomocą przycisku. Zaoszczędzić
można do 20 procent energii. Oznacza
to obniżenie kosztów eksploatacji nawet
o kilkanaście tysięcy złotych w ciągu
pięciu lat pracy w trybie trzyzmianowym.
Seria RX 20 o udźwigu od 1,5 do 2,0
ton już podczas wprowadzania na rynek
wyznaczyła nowe trendy dzięki bezpiecz-
nej i szybkiej wymianie akumulatorów
z boku. RX 20 to sprawdzony pojazd, który
dzięki liftingowi oferuje znacznie więcej
i można go stosować w całej intralo-
gistyce.
Redaktor naczelny czasopisma LOGISTIKWELT Walter Dorsch przekazuje puchar
na ręce Berta-Jana Knoefa, dyrektora zarządzającego ds. sprzedaży i marketingu
w irmie STILL GmbH.
STILL na Targach RetailShow 2010
Zapraszamy do naszego stoiska (Hala nr 3, stoisko C 03) na RetailShow 2010. Dwudniowe targi sektora rynku
detalicznego odbędą się 17 i 18 marca w Warszawskim Centrum EXPO XXI.
Targom towarzyszyć będzie konferencja
tematyczna Forum RetailShow, na której
eksperci omówią najbardziej aktualne
tematy dotyczące branży i przedstawią
najnowsze trendy w zakresie produktów,
rozwiązań oraz usług. Ocenie poddane
zostaną również zmiany w gospodarce
światowej oraz wpływ globalnego kryzysu
na sektor retail w Polsce i Europie.
Na spotkaniu poznamy odpowiedzi m.in.
na pytania: jakie są prognozy dla sek-
tora handlu detalicznego na najbliższe
miesiące oraz jakie innowacyjne pomysły
pozwolą odnosić największe korzyści?
W pierwszym dniu spotkania, w mniej for-
malnej atmosferze, odbędzie się również
Gala ReatilShow 2010, podczas której
przyznane zostaną nagrody Innowacje
Handlu 2009, m.in. w takich kategoriach,
jak: systemy i technologie IT, logistyka
i magazyn czy systemy franczyzowe
dla handlu. Drugi dzień będzie obitował
w szereg bezpłatnych szkoleń i prezen-
tacji w ramach Retail Meeting Point.
Więcej informacji: www.retailshow.pl.
3
1290370564.016.png 1290370564.017.png 1290370564.018.png 1290370564.019.png 1290370564.020.png 1290370564.021.png
WYDARZENIA
Wózki irmy STILL zasilane ogniwami paliwowymi
transportują farby i lakiery
Pierwsza na terenie Niemiec eksploatacja wózka podnośnikowego
z masztem wysuwnym, zasilanego ogniwami paliwowymi.
Po raz pierwszy na terenie Niemiec —
w zakładach irmy BASF Coatings AG
w Münster — testowany jest wózek
podnośnikowy z masztem wysuwnym
i z napędem na ogniwa paliwowe. In-
nymi partnerami projektu są irmy
Hoppecke (opracowanie i integracja
systemu ogniw paliwowych), Linde Gas
(stacja tankowania wodorem) oraz kraj
związkowy Północna Nadrenia-Westfalia,
w ramach programu wsparcia „progres.
nrw”.
W ramach projektu w zakładach irmy
BASF Coatings używane są przemysłowo
dwa różne pojazdy zasilane napędem
przyszłości: wózek podnośnikowy z masz-
tem wysuwnym FM-X 20 oraz elektryczny
wózek widłowy R 60-25.
W centrum dystrybucyjnym irmy BASF
Coatings wózek FM-X 20 pomaga
w przygotowywaniu gotowych produktów
do wysyłki, natomiast wózek R 60 trans-
portuje surowce produkcyjne pomiędzy
magazynem logistycznym a działem
produkcji. Oba pojazdy są tankowane
w specjalnie do tego celu zbudowanej
stacji uzupełniania wodoru.
Biorąc udział w projekcie, irma STILL
stała się pierwszym przedsiębiorstwem
w dziedzinie intralogistyki dysponującym
doświadczeniem w zastosowaniu cią-
gników
i podnośnikowych z napędem na ogniwa
paliwowe.
Firma STILL GmbH z siedzibą w Ham-
burgu już od roku 2003 zajmuje się og-
niwami paliwowymi jako alternatywą dla
napędu elektrycznego. W międzyczasie
dzięki udziałowi w wielu projektach
zebrała doświadczenia w zakresie tej
technologii przyszłości. Od roku 2008
w irmie HHLA Logistics w hamburskim
porcie pracuje napędzany ogniwami pali-
wowymi wózek R 60-25, a od końca roku
2006 na lotnisku w Hamburgu do trans-
portu bagażu wykorzystywane są dwa
wózki irmy STILL typu R 07-25.
Również w tych lokalizacjach utworzono
stacje tankowania wodoru.
W zasadzie możliwe jest również zas-
tosowanie w lokalizacjach, w których
wodór (H 2 ) powstaje jako „produkt ubo-
czny” procesów produkcyjnych. W ten
sposób możliwe jest znaczne ułatwienie
zaopatrzenia w wodór pojazdów transpor-
towych używanych w pobliskich zakładach
(klaster H 2 ).
Technologia ogniw paliwowych stanie się
atrakcyjna ekonomicznie, gdy nastąpi
dalsze obniżenie kosztów produkcji pakie-
tów ogniw paliwowych. Oszczędności są
możliwe dzięki zastosowaniu w syste-
mie wielozmianowym, ponieważ nie ma
konieczności utrzymywania na zapasie
Po raz pierwszy na terenie Nie-
miec testowany jest obecnie wózek
podnośnikowy z masztem wysuwnym
i z napędem na ogniwa paliwowe – STILL
FM-X 20. Eksploatacja w zakładach
irmy BASF Coatings AG w Münster.
wymiennych akumulatorów trakcyjnych.
Szanse powodzenia technologii ogniw
paliwowych wzrastają wraz z rozwojem
możliwości ekologicznej produkcji wodoru,
np. za pomocą technologii solarnej bez
emisji CO 2 . W obliczu dyskusji o zmian-
ach klimatycznych temat ogniw paliwo-
wych nabiera coraz większej wagi.
W dalszej perspektywie technologia ta
mogłaby zastąpić silniki wysokoprężne
i gazowe, umożliwiając dalszą redukcję
emisji CO 2 .
Pytanie o to, która z alternatywnych tech-
nologii napędowych w przyszłości okaże
się zwycięska, nadal pozostaje otwarte.
Do udzielenia odpowiedzi konieczne są
dalsze testy.
Innym czynnikiem decydującym jest roz-
wój cen energii.
Uważamy rozwój technologii ogniw pali-
wowych w pojazdach transportowych
za ważną inwestycję w ekologiczną
przyszłość.
oraz
wózków
elektrycznych
Sekretarz stanu w Ministerstwie Gos-
podarki Północnej Nadrenii-Westfalii,
dr Jens Baganz sprawdza wydajność
napędzanego ogniwami paliwowymi
wózka FM-X 20 irmy STILL.
4
1290370564.022.png 1290370564.023.png 1290370564.024.png 1290370564.025.png 1290370564.026.png 1290370564.027.png
 
PRODUKTY
Pokonał konkurencję:
Elektryczny wózek widłowy
RX 20-16 zwycięzcą rankingu
magazynu Logistikwelt!
Zawodowi operatorzy wózków widłowych wzięli pod lupę, pod koniec
ubiegłego roku, pięć jednakowej klasy wózków widłowych różnych pro-
ducentów, aby je przetestować i ocenić.
Najlepszy, zdaniem operatorów, czterokołowy elektryczny wózek widłowy
pochodzi z Billbrook, dzielnicy Hamburga. Model RX 20-16 zdobył
w rankingu 1178 z możliwych do zdobycia 1470 punktów, nie dając
żadnych szans konkurencji. Znawcy branży wiedzą oczywiście, że
Billbrook jest „portem macierzystym” irmy STILL GmbH.
Prezentowany w teście wózek z Ham-
burga jest wznowieniem wersji, której
ogólna koncepcja spełniała wszystkie
kryteria brane w teście pod uwagę. Inteli-
gentne rozwiązania sprawiły, że rocznik
2009 jest wyjątkowo oszczędny. Efek-
tywne wykorzystanie energii wyznacza
trend rozwojowy, co potwierdzają wszyst-
kie testowane wózki elektryczne z rocz-
nika 2009. Funkcja Blue-Q w wózku RX
20 pozwala oszczędzać energię jednym
przyciskiem. Ale to niejedyna rzecz, jaka
miała decydujący wpływ na wynik. Ob-
serwacja przestrzeni roboczej, jakże is-
totna z punktu widzenia operatora, jest
teraz jeszcze łatwiejsza, a to dzięki wielu
nowym rozwiązaniom, które w teście
zostały wysoko ocenione.
Wózek RX 20 zdobył punkty przede
wszystkim w kategoriach: właściwości
jezdne, ergonomia i obsługa. Bert-Jan
Knoef oświadczył przy tej okazji: „Otrzy-
manie tej nagrody napawa nas wyjątkową
dumą. Potwierdza ona, że nasze działy
rozwoju i produkcji podjęły właściwe
działania na rzecz naszych klientów.”
Seria elektrycznych wózków widłowych
RX 20 w roku 2009 została poddana liftin-
gowi. Jego efektem jest bardziej przyjazne
dla użytkownika stanowisko operatora
oraz wyższa wydajność wózka. Nowością
jest np. opcjonalna elektryczna obsługa
hamulca postojowego oraz obsługa
układu hydraulicznego za pomocą
minidźwigni. Eliptyczny panel sterowania
z wyświetlaczem poddano całkowicie
nowej stylizacji i umieszczono w dobrze
widocznej części przedniej. Seria RX 20
o udźwigu od 1,5 do 2,0 ton już podczas
wprowadzania na rynek wyznaczyła nowe
trendy dzięki bezpiecznej i szybkiej wymi-
anie akumulatorów z boku.
W seryjnym wyposażeniu dostępny jest
program oszczędzania energii „Blue-Q”,
który może być aktywowany przez opera-
tora za pomocą przycisku. Zaoszczędzić
można do 20 procent energii. Oznacza
to obniżenie kosztów eksploatacji nawet
o kilkanaście tysięcy złotych w cią-
gu pięciu lat pracy w trybie trzyzmia-
nowym. Dzięki inteligentnej optymali-
zacji charakterystyki napędu energia
jest oszczędzana dokładnie tam, gdzie
nie wywiera to negatywnego wpływu na
proces pracy. Oczywiście wiele zależy
od odpowiedzialności operatora, który
wykonuje zadanie przy możliwie niskim
zużyciu zasobów, co przynosi korzyści
zarówno irmie, jak i środowisku. Przy-
cisku Blue-Q nie należy mylić ze zwykłymi
programami jazdy wózka. Po naciśnięciu
niebieskiego symbolu z odciskiem pal-
ca na nowym wyświetlaczu, następuje
przełączenie wózka w tryb pracy
oszczędnej i ustawienie optymalnych
parametrów w celu zminimalizowania
zużycia energii, bez wpływu na dynamikę
i przyjemność z jazdy.
Sceptyczni operatorzy testujący wózek
musieli dać szybko za wygraną, kiedy
stwierdzili, że przy włączonym przycisku
Blue-Q nie było widać istotnej różnicy
w pracy wózka podczas przeładunku pa-
let. Wózek uruchamia się nieco bardziej
miękko niż przedtem, mimo to reaguje
na polecenia obsługi bez większego
wpływu na wydajność. Podczas jazdy
z prędkością 7 km/h wózek zachowuje się
5
1290370564.028.png 1290370564.029.png 1290370564.030.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin