czujnik ciśnienia w kołach.pdf

(138 KB) Pobierz
WYKRYWANIE ZBYT NISKIEGO CIŚNIENIA W OPONACH
Funkcja ta umożliwia ostrzeżenie kie-
rowcy o zbyt niskim ciśnieniu powie-
trza w oponie lub o jej przebiciu. W
tym celu odpowiednie czujniki przez
cały czas kontrolują stan kół pojazdu.
System ten nie zwalnia jednak z
obowiązku regularnej kontroli ci-
śnienia powietrza w ogumieniu.
Wymienić uszkodzone koło (prze-
bite albo bez powietrza) i napra-
wić możliwie jak najszybciej, a
następnie sprawdzić ciśnienie w
oponach.
Przebite koło (włożone do bagażni-
ka lub oddane do naprawy) nie jest
wówczas wykrywane (informacja
przekazana za pomocą sylwetki lub
komunikatu). Koło zapasowe rów-
nież nie jest wykrywane.
Należy skontaktować się z siecią
CITROËNA w celu wymiany uszko-
dzonego czujnika lub czujników.
System wykrywania zbyt niskiego ci-
śnienia powietrza w ogumieniu jest
systemem wspomagającym prowa-
dzenie, który nie zastąpi ani czujno-
ści, ani odpowiedzialności kierowcy.
System ten nie zwalnia z obowiązku
regularnego kontrolowania ciśnie-
nia w ogumieniu (patrz „Identyfika-
cja”), aby mieć pewność, że pojazd
zachowuje optymalną dynamikę i
aby uniknąć przedwczesnego zuży-
cia ogumienia, zwłaszcza podczas
jazdy w szczególnych warunkach
(duże obciążenie, duża prędkość).
Należy pamiętać o sprawdzaniu
ciśnienia w kole zapasowym.
Sygnalizacja zbyt niskiego
ciśnienia w oponach
Zapala się lampka kontrol-
na SERVICE i wyświetlona
zostaje sylwetka wraz z ko-
munikatem oraz włączony
zostaje sygnał dźwięko-
wy. Uszkodzone koło/koła
przedstawione jest/są na sylwetce, na
której dane koło/koła miga/migają. Na-
leży możliwie jak najszybciej skontro-
lować ciśnienie w oponach.
Koło niewykryte
VI
Zapala się lampka kontrol-
na SERVICE i wyświetlona
zostaje sylwetka wraz z ko-
munikatem oraz włączony
zostaje sygnał dźwięko-
wy. Niewykryte koło/koła
przedstawione jest/są na sylwetce, na
której dane koło/koła nie występuje/wy-
stępują. Jeżeli użytkownik nie zmieniał
żadnego koła, informacja ta sygnalizu-
je wadliwe działanie systemu.
Przebicie koła
Zapala się lampka kontro-
lna STOP i wyświetlona
zostaje sylwetka wraz z ko-
munikatem oraz włączony
zostaje sygnał dźwięko-
wy. Uszkodzone koło/koła
przedstawione jest/są na sylwetce,
na której dane koło/koła miga/migają.
Należy natychmiast zatrzymać się,
unikając gwałtownych ruchów kierow-
nicą i gwałtownego hamowania.
Wszelkie naprawy lub wymiany opon kół wyposażonych w
czujniki należy dokonywać w ASO CITROËN.
Działanie tego układu może być chwilowo zakłócone przez
sygnały radiowo-elektryczne o zbliżonych częstotliwościach.
190
1305810019.006.png 1305810019.007.png 1305810019.008.png 1305810019.009.png 1305810019.001.png 1305810019.002.png 1305810019.003.png 1305810019.004.png 1305810019.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin