ĆW. 3
Strategia marketingowa to narzędzie walki konkurencyjnej zawierające w sobie trzy główne strategie wpływające na działalność przedsiębiorstwa, a więc strategię cen, strategię promocji i strategię dystrybucji.
Strategia marketingowa na najbliższy okres polegać będzie, przede wszystkim na rozwoju usług, zdobyciu klientów, którzy będą polecali następnym usługi świadczone przez firmę.
Strategia cen:
· promocje
· karty stałego klienta
· rabaty
Strategia promocji:
W przypadku gabinetu kosmetycznego „Uroda” stosowane będą następujące metody reklamy:
- reklama w miejscu prowadzenia działalności,
- za pośrednictwem zadowolonych klientów
- dobra opinia o poziomie usług,
- reklamy w prasie lokalnej,
- reklama w internecie (strona www, katalogi firm, katalogi branżowe)
- reklama poprzez ulotki i wizytówki,
W przypadku planowanego przedsięwzięcia stosowany będzie jeden element strategii dystrybucji, a mianowicie świadczenie usług w salonie kosmetycznym, czyli punkcie stacjonarnym. Założenia strategii dystrybucji przewidują taką organizacje procesu sprzedaży, aby gwarantował on szybki przepływ informacji o usługach do klientów oraz szybką i na wysokim poziomie realizację usług.
littleblackangel