Moduł 1 - Załącznik 1 - Lista emocji.pdf

(131 KB) Pobierz
KURSY INTERNETOWE Z OPERONEM
SŁUCHAM, ROZMAWIAM, MOTYWUJĘ
– czyli o skutecznej komunikacji
z uczniami
MODUŁ 1.
Jak rozmawiać, aby osiągnąć porozumienie –
o zasadach komunikacji
AUTOR: MONIKA RUDNIK
1
1
Słucham, rozmawiam, motywuję – czyli o skutecznej komunikacji z uczniami
1357717415.027.png 1357717415.028.png 1357717415.029.png 1357717415.030.png 1357717415.001.png 1357717415.002.png 1357717415.003.png 1357717415.004.png 1357717415.005.png 1357717415.006.png 1357717415.007.png 1357717415.008.png 1357717415.009.png 1357717415.010.png 1357717415.011.png 1357717415.012.png
LISTA EMOCJI DO WYKORZYSTANIA W ZABAWIE „UCZUCIOWE KALAMBURY”
Zapoznaj się z proponowanym podziałem uczuć. Nie jest on wartościujący. Pozwala nazwać uczu-
cia, nie budząc wewnętrznych oporów powstających wtedy, gdy mamy przyznać się (przed sobą!)
do uczuć, które uważamy za złe albo za które byliśmy w dzieciństwie karani. Zastanów się, które
z nich są Ci znane, może będziesz w stanie dopisać kolejne. Niech ta lista towarzyszy Ci w rozwo-
ju Twojej emocjonalnej strefy.
UCZUCIA GNIEWNE: zły nastrój, irytacja, niepokój, napięcie, zniecierpliwienie, rozdrażnienie,
oburzenie, bunt, gniew, wrogość, nienawiść, niechęć, mściwość, podleganie, zniewolenie, wście-
kłość, złość…
………………………………………………………………………………..…........………………………………………………………………………………..…
UCZUCIA LĘKOWE: niepewność, wytrącenie z równowagi, niepokój, speszenie, zagubienie, zde-
nerwowanie, wahanie, trema, lęk, strach, obawa, poczucie zagrożenia, obcość, nieufność, pani-
ka, przerażenie…
………………………………………………………………………………..…........………………………………………………………………………………..…
UCZUCIA SMUTKU: zdeprymowanie, zawód, rozczarowanie, bezradność, smutek, przygnębienie,
upokorzenie, poczucie odrzucenia, utraty, znudzenie, żal, troska, poczucie braku, poczucie krzyw-
dy, niedocenienia, depresja, załamanie, beznadziejność, poczucie nędzności, grzeszności…
………………………………………………………………………………..…........………………………………………………………………………………..…
UCZUCIA POGODNE: dobry nastrój, swoboda, zadowolenie, optymizm, wesołość, radość, oczaro-
wanie, zachwyt, entuzjazm, rozbawienie, szczęście, satysfakcja, triumf, bezpieczeństwo, ufność…
………………………………………………………………………………..…........………………………………………………………………………………..…
UCZUCIA WIĘZI: sympatia, uznanie, przyjaźń, akceptacja, wdzięczność, lubienie, docenianie, sza-
nowanie, pozostawanie pod czyimś urokiem, fascynacja, zakochanie, miłość, poczucie wspólno-
ty, związanie, przynależność, oddanie, uwielbienie, podziw…
………………………………………………………………………………..…........………………………………………………………………………………..…
Opracowane na podstawie materiałów portalu www.swierszczyk.pl, który polecam rodzicom i wychowawcom.
2
Słucham, rozmawiam, motywuję – czyli o skutecznej komunikacji z uczniami
1357717415.013.png 1357717415.014.png 1357717415.015.png 1357717415.016.png 1357717415.017.png 1357717415.018.png 1357717415.019.png 1357717415.020.png 1357717415.021.png 1357717415.022.png 1357717415.023.png 1357717415.024.png 1357717415.025.png 1357717415.026.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin