Rozkład materiału Odkrywam siebie. Czterolatek
Wrzesień, tydzień I
Treści
programowe
Temat tygodnia
Dzień
Temat dnia
Aktywność
i działalność dziecka
Cele ogólne
Cele operacyjne
Karty pracy, cz. 1, Wyprawka, tablice
Numery obszarów z podstawy programowej
Zajęcia ruchowe
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Nasza grupa
Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie
– poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy
– przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
(Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci,
Grupa Edukacyjna
S.A. 2009, s. 17).
W przedszkolu
1.
Jestem sobie przedszkola-
czek
· Słuchanie wiersza M. Terlikowskiej Jestem sobie przedszkolaczek.
– zintegrowanie grupy
Dziecko:
– wymienia imiona kolegów i koleżanek z grupy
1.1., 1.2., 2.1., 2.2., 2.3., 2.4., 3.1., 5.4.
· Zestaw zabaw ruchowych – nr I (ułożony przez autora).
· Zabawa orientacyjno-porządkowa Krasnoludki
i wielkoludy (ułożona przez autora).
· Zabawa muzyczno-ruchowa Wolno – szybko (ułożona przez autora).
· Zabawa ruchowo-naśladowcza Zabawki (ułożona przez autora).
2.
Poznajemy salę
· Zabawa Czyje to imię?(karta pracy).
– zapoznanie z salą zajęć
– nazywa kąciki zainteresowań
nr 3, 4
3.
Znaczek rozpoznawczy
· Słuchanie wiersza D. Gellner Kolorow
– utrwalenie wyglądu znaczków rozpoznawczych
– rozpoznaje swój znaczek rozpoznawczy
4.
Oto ja
· Moje ciało – zabawa z wykorzystaniem rymowanki (karta pracy).
– rozwijanie orientacji przestrzennej
– rozpoznaje
i nazywa wybrane części ciała
nr 5, 6
1.1., 1.2., 2.1., 2.2., 2.3., 2.4., 3.1., 5.4., 13.4.
5.
Słuchamy opowiadania
· Słuchanie opowiadania R. Piątkowskiej Złość (karta pracy).
– rozwijanie mowy
– odpowiada na pytania dotyczące utworu
nr 7
1.1., 1.2., 2.1., 2.2., 2.3., 2.4., 3.1., 5.4., 14.5.
Wrzesień, tydzień II
Nasze bezpieczeństwo na co dzień
Poznawanie zasad bezpieczeństwa, przestrzeganie ich
– poznawanie zasad ruchu drogowego dotyczących prawidłowego i bezpiecznego poruszania się po drogach.
Nasz kontakt z techniką
Środki transportu
– poznawanie wybranych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego
– poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej.
(Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci, Grupa Edukacyjna
S.A. 2009, s. 55).
Droga do przedszkola
...
olgah