Rozkład materiału(1).rtf

(1522 KB) Pobierz
Rozkład materiału Odkrywam siebie

Rozkład materiału Odkrywam siebie. Czterolatek

Wrzesień, tydzień I

Treści

programowe

Temat tygodnia

Dzień

 

Temat dnia

Aktywność

i działalność dziecka

Cele ogólne

Cele operacyjne

Karty pracy, cz. 1, Wyprawka, tablice

Numery obszarów z podstawy programowej

Zajęcia ruchowe

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

Nasza grupa

Współtworze­nie przyjaznej atmosfery w grupie

– poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy

– przestrzega­nie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

(Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspomaga­jący rozwój aktywności dzieci,

Grupa Edukacyjna

S.A. 2009, s. 17).

 

 

 

 

W przedszkolu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

Jestem sobie przedszkola-

czek

·    Słuchanie wiersza M. Terlikowskiej Jestem sobie przedszkolaczek.

 

– zintegrowanie grupy

 

Dziecko:

– wymienia imiona kolegów i koleżanek z grupy

 

1.1., 1.2., 2.1., 2.2., 2.3., 2.4., 3.1., 5.4.

·    Zestaw zabaw ruchowych – nr I (ułożony przez autora).

·    Zabawa orientacyjno-porządkowa Krasnoludki

i wielkoludy (ułożona przez autora).

·    Zabawa muzyczno-ruchowa Wolno szybko (ułożona przez autora).

·    Zabawa ruchowo-naśladowcza Zabawki (ułożona przez autora).

 

 

 

 

 

 

 

2.

Poznajemy salę

 

·  Zabawa Czyje to imię?(karta pracy).

 

 

zapoznanie z salą zajęć

 

 

nazywa kąciki zainteresowań

 

nr 3, 4

1.1., 1.2., 2.1., 2.2., 2.3., 2.4., 3.1., 5.4.

3.

Znaczek rozpoznawczy

 

· Słuchanie wiersza D. Gellner Kolorow

 

 

– utrwalenie wyglądu znaczków rozpoznawczych

 

 

– rozpoznaje swój znaczek rozpoznawczy

 

 

1.1., 1.2., 2.1., 2.2., 2.3., 2.4., 3.1., 5.4.

4.

Oto ja

 

· Moje ciało – zabawa z wykorzystaniem rymowanki (karta pracy).

 

 

rozwijanie orientacji przestrzennej

 

rozpoznaje

i nazywa wybrane części ciała

nr 5, 6

1.1., 1.2., 2.1., 2.2., 2.3., 2.4., 3.1., 5.4., 13.4.

5.

Słuchamy opowiadania

 

· Słuchanie opowiadania
R. Piątkowskiej Złość (karta pracy).

 

rozwijanie mowy

 

 

odpowiada na pytania dotyczące utworu

 

nr 7

1.1., 1.2., 2.1., 2.2., 2.3., 2.4., 3.1., 5.4., 14.5.

Wrzesień, tydzień II

Nasze bezpieczeń­stwo na co dzień

Poznawanie zasad bezpie­czeństwa, przestrzeganie ich

– poznawanie  zasad ruchu drogowego dotyczących prawidłowego i bezpiecznego poruszania się po drogach.

Nasz kontakt z techniką

Środki transportu

– poznawanie wybranych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego

– poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej.

(Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci, Grupa Edukacyjna

S.A. 2009, s. 55).

 

 

Droga do przedszkola

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin