Lab 3) Od T8X2: 1)Sposoby ochrony metali przed korozjš 2)Narysować ogniwo daniela i zapisać reakcje 3)wymienić jakies komórki???? 4)wyjanić: -polaryzacja -pršd katodowy -pršd anodowy 5)co to jest szereg potencjalny metali i czego się z niego można dowiedzieć Lab 4) 1. Omówić budowę zwišzków kompleksowych. Podać przykłšdy otrzymywania takich zwišzków. 2. Na czym polega zjawisko amfoterycznoci. Omóić na przykłšdzie Al(OH)3. 3. Co to jest reakcja utleniania i redukcji? Dobrać współczynniki stechometryczne dla rewakcji zapisanych poniżej oraz nazwać wszystkie substraty i produkty tych reakcji: a)Zn + H2SO4 --> b)SnCl2 + FeCl3 --> 4. Napisać po jednej reakcji charakterystycznej (specjalnej) dlanastępujšcych jonów: Pb2+, Fe3+, I+. Reakcje chemiczne: prawa i reguły w praktyce (licznie Kc, przesunięcia równowagi w reakcji), otrzymywanie soli możliwymi sposobami, masa molowa ... Miareczkowanie: wykresykrzywych, wskażniki pH (znajomoć i zakresy), obliczanie pH przy znanym stężeniu, reakcje hydrolizy, reakcje zobojętnienia, Korozja: elektroliza danej soli, schematy i reakcje do ogniwa Daniella, akumulatora ołowianego i elektrody wodorowej, obliczanie SEM, ogniwa galwaniczne (reakcje na półogniwach czyli na katodzie i anodzie), szereg napięciowy w praktyce (reakcje). Aniony i kationy: amfoterycznoć w praktyce( przykłady i reakcje), reakcje redox, reakcje zobojętnienia, reakcje charakterystyczne dla anionów i kationów ( omawiane na zajęciach), kompleksy.
Hamper26