NAPED_1_.DOC

(273 KB) Pobierz
1

1.     Cel i  zakres ćwiczenia.

 

Celem ćwiczenia jest zapoznanie się z budową i właściwościami regulacyjnymi układy napędowego z silnikiem obcowzbudnym prądu stałego, zasilanego z tyrystorowego prostownika nawrotnego, oraz doświadczalne wyznaczenie charakterystyk mechanicznych i regulacyjnych układu.

 

2.    

Schematy pomiarowe.



 

 

 

3.     Program badań.

 

Wyznaczono charakterystyki w=f(It) dla następujących układów pracy układu napędowego:

·         Pomiar w układzie z ujemnym sprzężeniem zwrotnym napięciowym dla pracy silnikowej

·         Pomiar w układzie z ujemnym sprzężeniem zwrotnym napięciowym przy hamowaniu odzyskowym

·         Pomiar w układzie z ujemnym sprzężeniem zwrotnym prędkościowym dla pracy silnikowej

·         Pomiar w układzie z ujemnym sprzężeniem zwrotnym prędkościowym przy hamowaniu odzyskowym

 

Wszystkie pomiary zostały wykonane przy następujących założeń:

·         Ut=180V=const

·         UG=220V=const

 

 

 

 

4.     Tabele pomiarowe.

 

TABELA 1

SPRZĘŻENIE PRĘDKOŚCIOWE

Lp.

PRACA SILNIKOWA

PRACA HAMULCOWA

w

It

W

It

obr/min

A

obr/min

A

1

1270

1,5

-1277

-1,35

2

1269

3

-1272

-2,25

3

1255

4,5

-1263

-3,75

4

1245

6

-1259

-4,5

5

1231

7,5

-1250

-6

6

1214

8,25

-1245

-7,5

7

1187

8,625

-1231

-8,625

8

1152

8,85

-1195

-9,75

9

1092

8,925

-1103

-9,9

10

100

8,925

-1020

-9,975

11

841

9

-944

-9,975

12

680

9

-810

-10,05

13

495

9

-660

-10,05

14

285

9

-520

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin