Po wykonaniu czynności wchodzących w obsługiwanie bieżące , dodatkowo należy wykonać następujące operacje technologiczne:
Lp.
Warunki techniczne
1
Sprawdzić i w miarę potrzeby, wyregulować napięcie pasków klinowych wentylatora.
Pasek klinowy uważa się za napięty, gdy pod naciskiem kciuka jego ugięcie nie jest większe niż 1,5 cm.
2
Sprawdzić i w miarę potrzeby, wyregulować napięcie pasków klinowych sprężarki .
Napięcie pasków klinowych napędów sprężarki jest prawidłowe, gdy odległość między kołpakiem sprężyny napinającej, a podkładką kulistą wynosi 0,1-0,5 mm.
Mechanizm napinający pasek klinowy sprężarki powietrza
3
Sprawdzić i w razie potrzeby, wyregulować układ sterowania skrzynią biegów.
Podczas włączania biegu strzałki cięgieł powinny pokrywać się z odpowiednimi rysami na pokrywie skrzyni biegów. Dopuszcza się odchylenie do 1,5 mm tylko dla pierwszego
i wstecznego biegu.
Odległość między kołem zębatym rozrusznika i wieńcem koła zamachowego.
4
Sprawdzić odległość między wieńcem rozrusznika i wieńcem koła zamachowego. Zwrócić uwagę na stan przewodów elektrycznych.
Rozrusznik powinien być pewnie zamocowany w łożu. Przewody elektryczne nie powinny mieć uszkodzeń, nakrętki zacisków dokręcone do oporu. Prawidłowa odległość między kołem zębatym rozrusznika i koła zamachowego wynosi 4-4,5 mm
Układ smarowania PMZ
5
Sprawdzić i w razie potrzeby, wyregulować układ sterowania PMZ i hamulcami.
Po ustawieniu dźwigni sterujących w pierwsze położenie odległość między powierzchnią krzywki rozdzielającej,
a wałkiem powinna wynosić 3,5-5 mm. Odległość między taśmą hamulcową , a bębnem powinna wynosić 1-2 mm na całym obwodzie
6
Sprawdzić pracę regulatora ciśnienia powietrza. Żądane ciśnienie ustawić przez pokręcanie główki regulacyjnej zaworu.
Regulator ciśnienia powietrza powinien wyłączyć sprężarkę przy ciśnieniu w zbiornikach 7-7,35 kG/cm2.
Włączenie sprężarki powinno nastąpić przy ciśnieniu
5-6 kG/cm2.
7
Sprawdzić sprawność zaworu bezpieczeństwa w układzie pneumatycznym, unosząc trzpień zaworu.
Po uniesieniu trzpienia z bocznego otworu zaworu bezpieczeństwa ,powinno uchodzić powietrze.
8
Przemyć filtr wstępnego oczyszczania paliwa.
Usunąć z odstojnika zanieczyszczenia, umyć wszystkie elementy w czystej nafcie. Podczas montażu zwrócić uwagę
na prawidłowe ułożenie uszczelki.
9
Przemyć filtry dokładnego oczyszczania paliwa.
Usunąć z odstojników zanieczyszczenia, dokładnie umyć wszystkie elementy filtrów.
Wkłady wojłokowe myć do czasu uzyskania z nich całkowicie czystej nafty. Naftę z wkładek wojłokowych usuwać przez ściskanie między dwoma deskami .
10
Uzupełnić poziom oleju w regulatorze obrotów pompy wtryskowej.
Olej należy uzupełnić do poziomu korka kontrolnego.
Sprzęgło główne
11
Uzupełnić smar w łożyskach sprzęgła głównego.
Smar tłoczyć do smarowniczki. Wykonać 3-4 ruchy dźwignią smarownicy.
12
Zwilżyć olejem powierzchnię dźwigni blokującej mały hamulec.
Olej nałożyć na współpracujące elementy po oczyszczeniu ich z piasku i kurzu.
13
Uzupełnić olej na wałku koła zębatego rozrusznika.
Koło zębate rozrusznika odciągnąć na maksymalną odległość, oczyścić wałek i zwilżyć go kilkoma kroplami oleju
14
Uzupełnić poziom oleju w filtrach powietrza.
Poziom oleju w filtrze powietrza powinien znajdować się między dolną a górną kreską oznaczoną na obudowie. Poziom oleju sprawdzać po ok. 5 h od zakończenia pracy silnika.
15
Sprawdzić działanie zaworów przelewowych układu hydraulicznego.
Siłowniki hydrauliczne osprzętu roboczego włączyć na podnoszenie do całkowitego wysunięcia tłoczysk.
Zawór przelewowy powinien zadziałać przy wzroście ciśnienia w układzie hydraulicznym do 123 kG/cm2. W czasie regulacji zaworu obowiązkowo wyłączyć elektromagnetyczne zawory przełączające dwóch pozostałych zaworów przelewowych.
16
Uzupełnić smar w osi dźwigni mechanizmu pochylenia osprzętu roboczego.
Smar wtłaczać po odkręceniu korków w obudowie mechanizmu pochylenia. Wykonać 3-4 ruchy dźwignią smarownicy
17
Uzupełnić smar w sworzniach siłowników hydraulicznych.
Smar wtłaczać do smarowniczek do czasu ukazania się świeżego smaru w szczelinach współpracujących elementów.
18
Uzupełnić smar w osiach układu zmiany położenia osprzętu roboczego.
Smar wtłaczać do otworów smarowniczych do czasu ukazania się świeżego smaru w szczelinach współpracujących elementów.
19
Wymienić olej w układzie hydraulicznym spycharki.
Szczegółowe czynności wykonać wg Inż. 491/84.
Pierwszą wymianę oleju przeprowadzić po 100 mth pracy silnika , a następne po 300 mth.
Wymianę przeprowadzić każdorazowo po stwierdzeniu wody w oleju hydraulicznym.
szormy