OBSŁUGIWANIE OKRESOWE NR1-BAT-M.doc

(87 KB) Pobierz
OBSŁUGIWANIE OKRESOWE NR1 (OO-1) BAT-M

OBSŁUGIWANIE   OKRESOWE  NR1  (OO-1)  BAT-M

 

Po wykonaniu czynności wchodzących w obsługiwanie bieżące , dodatkowo należy wykonać następujące operacje technologiczne: 

                                                                                                                       

Lp.

Czynności

Warunki techniczne

1

      Sprawdzić i w miarę potrzeby, wyregulować napięcie pasków klinowych wentylatora. 

 

       Pasek klinowy uważa się za napięty, gdy pod naciskiem kciuka jego ugięcie nie jest większe niż 1,5 cm.

2

      Sprawdzić i w miarę potrzeby, wyregulować napięcie pasków klinowych sprężarki . 

       Napięcie pasków klinowych napędów sprężarki jest prawidłowe, gdy odległość między kołpakiem sprężyny napinającej, a podkładką kulistą wynosi  0,1-0,5 mm.

 

Mechanizm napinający pasek klinowy sprężarki powietrza

 

3

       Sprawdzić i w razie potrzeby, wyregulować układ sterowania skrzynią biegów. 

     Podczas włączania biegu strzałki cięgieł powinny pokrywać się z odpowiednimi rysami na pokrywie skrzyni biegów. Dopuszcza się odchylenie do 1,5 mm tylko dla pierwszego

i wstecznego biegu.

 

Odległość między kołem zębatym rozrusznika i wieńcem koła zamachowego.

4

      Sprawdzić odległość między wieńcem rozrusznika i wieńcem koła zamachowego. Zwrócić uwagę na stan przewodów elektrycznych.

       Rozrusznik powinien być pewnie zamocowany w łożu. Przewody elektryczne nie powinny mieć uszkodzeń, nakrętki zacisków dokręcone do oporu. Prawidłowa odległość między kołem zębatym rozrusznika i koła zamachowego wynosi 4-4,5 mm           

 

Układ smarowania PMZ

5

       Sprawdzić i w razie potrzeby, wyregulować układ sterowania PMZ                i hamulcami.

      Po ustawieniu dźwigni sterujących w pierwsze położenie odległość między powierzchnią krzywki rozdzielającej,

a wałkiem powinna wynosić 3,5-5 mm.  Odległość między taśmą hamulcową , a bębnem powinna wynosić 1-2 mm na całym obwodzie

6

      Sprawdzić pracę regulatora ciśnienia powietrza. Żądane ciśnienie ustawić przez pokręcanie główki regulacyjnej zaworu.

 

      Regulator ciśnienia powietrza powinien wyłączyć sprężarkę przy ciśnieniu w zbiornikach 7-7,35  kG/cm2.

   Włączenie sprężarki powinno nastąpić przy ciśnieniu

5-6 kG/cm2.

7

       Sprawdzić sprawność zaworu bezpieczeństwa w układzie pneumatycznym, unosząc trzpień zaworu.

 

      Po uniesieniu trzpienia z bocznego otworu zaworu bezpieczeństwa ,powinno uchodzić powietrze.

8

      Przemyć filtr wstępnego oczyszczania paliwa.

      Usunąć z odstojnika zanieczyszczenia, umyć wszystkie elementy w czystej nafcie. Podczas montażu zwrócić uwagę

na prawidłowe ułożenie uszczelki.

 

9

     Przemyć filtry dokładnego oczyszczania paliwa.

        Usunąć z odstojników zanieczyszczenia, dokładnie umyć wszystkie elementy filtrów.

         Wkłady wojłokowe myć do czasu uzyskania z nich całkowicie czystej nafty. Naftę z wkładek wojłokowych usuwać przez ściskanie między dwoma deskami .

 

10

     Uzupełnić poziom oleju w regulatorze obrotów pompy wtryskowej.

 

       Olej należy uzupełnić do poziomu korka kontrolnego.

Sprzęgło główne

11

     Uzupełnić smar w łożyskach sprzęgła głównego.

       Smar tłoczyć do smarowniczki. Wykonać 3-4 ruchy dźwignią smarownicy.       

12

      Zwilżyć olejem powierzchnię dźwigni blokującej mały hamulec.

 

      Olej nałożyć na współpracujące elementy po oczyszczeniu ich z piasku i kurzu.

13

      Uzupełnić olej na wałku koła zębatego rozrusznika.

      Koło zębate rozrusznika odciągnąć na maksymalną odległość, oczyścić wałek i zwilżyć go kilkoma kroplami oleju

 

14

Uzupełnić poziom oleju w filtrach powietrza.

      Poziom oleju w filtrze powietrza powinien znajdować się między dolną a górną kreską oznaczoną na obudowie. Poziom oleju sprawdzać po ok. 5 h od zakończenia pracy silnika.

 

15

       Sprawdzić działanie zaworów przelewowych układu hydraulicznego.

Siłowniki hydrauliczne osprzętu roboczego włączyć na podnoszenie do całkowitego wysunięcia tłoczysk.

 

      Zawór przelewowy powinien zadziałać przy wzroście ciśnienia w układzie hydraulicznym do 123 kG/cm2. W czasie regulacji zaworu obowiązkowo wyłączyć elektromagnetyczne zawory przełączające dwóch pozostałych zaworów przelewowych.

16

     Uzupełnić smar w osi dźwigni mechanizmu pochylenia osprzętu roboczego.

 

       Smar wtłaczać po odkręceniu korków w obudowie mechanizmu pochylenia. Wykonać 3-4 ruchy dźwignią smarownicy

17

     Uzupełnić smar w sworzniach siłowników hydraulicznych.

 

       Smar wtłaczać do smarowniczek do czasu ukazania się świeżego smaru w szczelinach współpracujących elementów.

18

      Uzupełnić smar w osiach układu zmiany położenia osprzętu roboczego.

       Smar wtłaczać do otworów smarowniczych do czasu ukazania się świeżego smaru w szczelinach współpracujących elementów.

 

19

     Wymienić olej w układzie hydraulicznym spycharki.

      Szczegółowe czynności wykonać wg  Inż. 491/84.

 

       Pierwszą wymianę oleju przeprowadzić po 100 mth pracy silnika , a następne po 300 mth.

       Wymianę przeprowadzić każdorazowo po stwierdzeniu wody w oleju hydraulicznym.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin