I. Przeznaczenie:
- mechanizacja prac podczas budowy dróg na przełaj i innych robót drogowych,
- wykonywanie okopów podczas samo okopywania się,
- zasypywanie wykopów i rowów,
- odśnieżanie dróg i lotnisk,
- prace załadunkowo – rozładunkowe podczas budowy dróg i mostów.
II. Dane taktyczno – techniczne:
1. Baza spycharki – ciągnik AT1 – 405.
2. Masa spycharki – 27,5 t.
3. Wymiary gabarytowe:
- położeniu transportowym: - długość – 7,05 m.
- szerokość – 4,50 m.
- wysokość – 3,75 m.
4. Silnik : wysokoprężny, czterosuwowy, bezsprężarkowy z bezpośrednim wtryskiem, chłodzony płynem.
5. Kąt pochylenia organu roboczego (w prawo i lewo) : ± 8 - ±9.
6. Żuraw : pełno obrotowy.
a) udźwig – 2t,
b) max wysięg – 5,4 m.
7. Płoza:
a) typ – hydrauliczny
b) zakres regulacji głębokości skrawania gruntu śrubą
- ponad krawędź noża – 240 mm.
- poniżej krawędzi noża – 40 mm.
8. Charakterystyka eksploatacyjna:
a) w terenie średnio pofałdowanym od 1,5 do 10 km/h,
b) krzakach i zagajnikach od 4 do 8 km/h,
c) szybkość odśnieżania drogi od 8 do 10 km/h
d) max szybkość jazdy 35 km/h
e) pojemność zbiornika paliwa 1100 (olej napędowy IZ – 40)
f) pojemność zbiornika oleju 115
III. Budowa spycharki:
a) podwozie:
- ciągnik ATT-405 (gąsienicowy),
- resory dodatkowe,
- mechanizm pochylania organu roboczego,
- mechanizm odbioru mocy,
b) nadwozie:
- żuraw,
- organ roboczy,
- układ napędu hydraulicznego,
- mechanizm podnoszenia organu roboczego,
- mechanizm zmiany płożeń organu roboczego,
- oprzyrządowanie specjalne.
IV. Układy:
- chłodzenia silnika – Borygo,
- smarowania Boxol - 26
- zasilania – olej napędowy IZ – 40,
- rozruchu – elektryczny i powietrzny,
- podgrzewania rozruchowego,
- przeniesienia napędu.
V. Obsługiwania techniczne:
-przegląd kontrolny przed wyjazdem z parku: czas potrzebny do przeprowadzenia
przeglądu
- -bez regulacji 20 min
-z regulacją 50-60 min
-przegląd kontrolny w czasie marszu i pracy : czas potrzebny do przeglądu
15-20 min
-obsługiwanie codzienne (oc) przeprowadza się po każdym dniu
pracy. Czas potrzebny do
obsługiwania 2,5-3,5 h
-obsługiwanie techniczne nr.1 (OT-1) przeprowadza się po
przepracowaniu 50 mth lub po
przejechaniu 800-1000 km.
Czas potrzebny na wykonanie
obsługiwania 8-12 h
-obsługiwanie techniczne nr.2 (OT-1) przeprowadza się po
przepracowaniu 150 mth lub po
przejechaniu 2400-3000 km.
obsługiwania 15-23 h
-obsługiwanie okresowe : przeprowadza się po przejściu
zima-lato, lato-zima z eksploatacji zimowej na
letnią i odwrotnie. Czas
potrzebny na wykonanie
obsługiwania 25-33 h.
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU .
1
2
3
4
5 5
6 6
7 7
1 – SILNIK
2 – PRZEKŁADNIA POŚREDNIA
3 – SPRZĘGŁO
4 – SKRZYNIA BIEGÓW
5 – MECHANIZM PLANETARNY 2-STOPNIOWY
6 – PRZEKŁADNIE BOCZNE
7 – KOŁO NAPĘDOWE
szormy