Spycharka BAT.doc

(32 KB) Pobierz
Spycharka BAT-M

Spycharka  BAT-M

 

I.                    Przeznaczenie:

 

-          mechanizacja prac podczas budowy dróg na przełaj i innych robót drogowych,

-          wykonywanie okopów podczas samo okopywania się,

-          zasypywanie wykopów i rowów,

-          odśnieżanie dróg i lotnisk,

-          prace załadunkowo – rozładunkowe podczas budowy dróg i mostów.

 

II.                 Dane taktyczno – techniczne:

 

1.      Baza spycharki – ciągnik AT1 – 405.

2.      Masa spycharki – 27,5 t.

3.      Wymiary gabarytowe:

 

-  położeniu transportowym:                - długość – 7,05 m.

                                                                                - szerokość – 4,50 m.

                                                                      - wysokość – 3,75 m.

 

4.      Silnik : wysokoprężny, czterosuwowy, bezsprężarkowy z bezpośrednim wtryskiem, chłodzony płynem.

5.      Kąt pochylenia organu roboczego (w prawo i  lewo) : ± 8 - ±9.

6.      Żuraw : pełno obrotowy.

 

a)      udźwig – 2t,

b)     max wysięg – 5,4 m.

 

7.      Płoza:

 

a)      typ – hydrauliczny

b)     zakres regulacji głębokości skrawania gruntu śrubą

- ponad krawędź noża – 240 mm.

                                                                      - poniżej krawędzi noża – 40 mm.

 

8.      Charakterystyka eksploatacyjna:

 

a)      w terenie średnio pofałdowanym od 1,5 do 10 km/h,

b)     krzakach i zagajnikach od 4 do 8 km/h,

c)      szybkość odśnieżania drogi od 8 do 10 km/h

d)     max szybkość jazdy 35 km/h

e)      pojemność zbiornika paliwa 1100 (olej napędowy IZ – 40)

f)       pojemność zbiornika oleju 115

 

III.              Budowa spycharki:

 

a)      podwozie:

 

-          ciągnik ATT-405 (gąsienicowy),

-          resory dodatkowe,

-          mechanizm pochylania organu roboczego,

-          mechanizm odbioru mocy,

 

b) nadwozie:

-          żuraw,

-          organ roboczy,

-          układ napędu hydraulicznego,

-          mechanizm podnoszenia organu roboczego,

-          mechanizm zmiany płożeń organu roboczego,

-          oprzyrządowanie specjalne.

 

IV.              Układy:

 

-          chłodzenia silnika – Borygo,

-          smarowania Boxol - 26

-          zasilania – olej napędowy IZ – 40,

-          rozruchu – elektryczny i powietrzny,

-          podgrzewania rozruchowego,

-          przeniesienia napędu.

 

V.                 Obsługiwania techniczne:

-przegląd kontrolny przed wyjazdem z parku:   czas potrzebny do przeprowadzenia

                                                                                                  przeglądu

-                                                                           -bez regulacji 20 min

                                                                                              -z regulacją 50-60 min

 

                  -przegląd kontrolny w czasie marszu i pracy :   czas potrzebny do przeglądu 

              15-20 min

 

                  -obsługiwanie codzienne (oc)                             przeprowadza się po każdym dniu

              pracy. Czas potrzebny do

              obsługiwania 2,5-3,5 h

 

                  -obsługiwanie techniczne nr.1 (OT-1)                przeprowadza się po

              przepracowaniu 50 mth lub po

              przejechaniu 800-1000 km.

              Czas potrzebny na wykonanie

              obsługiwania 8-12 h

 

                  -obsługiwanie techniczne nr.2 (OT-1)                przeprowadza się po

              przepracowaniu 150 mth lub po

              przejechaniu 2400-3000 km.

              Czas potrzebny na wykonanie

              obsługiwania 15-23 h

 

                 -obsługiwanie okresowe :                                     przeprowadza się po przejściu

                                         zima-lato, lato-zima                      z eksploatacji zimowej na

              letnią i odwrotnie. Czas

              potrzebny na wykonanie

              obsługiwania 25-33 h.

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU .

 

 























                                                                                    



              1

              2

 



              3

 

              4

 





              5              5









6              6

 

 

 

              7              7

 

 

1 – SILNIK

2 – PRZEKŁADNIA POŚREDNIA

3 – SPRZĘGŁO

4 – SKRZYNIA BIEGÓW

5 – MECHANIZM PLANETARNY 2-STOPNIOWY

6 – PRZEKŁADNIE BOCZNE

7 – KOŁO NAPĘDOWE

Zgłoś jeśli naruszono regulamin