ZATWIERDZAM Dziwnów, dnia 28.01.2013r.
dowódca kppływ
/stanowisko/
/stopień imię i nazwisko/
do przeprowadzenia zajęć ze szkolenia strzeleckiego
w dniu 28.01.2013r.
II. CELE ZAJĘĆ:
Nauczyć szkolonych prawidłowego rozkładania i składania broni w określonym czasie
III. FORMA: zajęcia praktyczne
IV. CZAS: …….
V. MIEJSCE: strzelnica garnizonowa
VI. ZAGADNIENIA:
1. Częściowe rozkładanie broni
2. Składanie broni
VII. WSKAZÓWKI ORGANIZACYJNO-METODYCZNE:
ZABRANIAM
- Wykonywać inne czynności niż nakazane przez instruktora;
- Samowolnie oddalać się z miejsca ćwiczenia;
NAKAZUJĘ
- Zachować wysoką dyscyplinę szkoleniową;
- Wykonywać wszystkie polecenia instruktora
VIII. LITERATURA:
1. Zbiór ćwiczeń i strzelań dla JW. 5018 167/Szkol./P7
2. Program strzelań z broni strzeleckiej Szkol.857/2012
IX. ZABEZPIECZENIE MATERIAŁOWO-TECHNICZNE:
X. ORGANIZACJA ZAJĘĆ: (w formie graficznej)
- Zajęcia w jednej grupie szkoleniowej
XI. WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA:
- Kategorycznie zabraniam oddalania się z miejsca zajęć
- Wszystkie czynności wykonywane są na komendę bądź za zgodą prowadzącego zajęcia
XII. INNE (DODATKOWE):
XIII. WPROWADZENIE W SYTUACJĘ TAKTYCZNĄ:
PRZEBIEG ZAJĘĆ
Czas
Czynności organizacyjno-porządkowe
1
2
min
……..
CZĘŚĆ WSTĘPNA
Przyjęcie meldunku
Sprawdzenie obecności
Sprawdzenie wyglądu zewnętrznego
Podanie tematu oraz celu zajęć.
Min
………
CZĘŚĆ GŁÓWNA
Podaję komendę „Do przejrzenia broń” i sprawdzam po kolei każdą broń czy jest rozładowana.
CZYNNOŚCI PODCZAS ROZKŁADANIA PW 83
1. Odłączyć magazynek, w tym celu:
- trzymając pistolet za uchwyt w prawej ręce, odsunąć kciukiem prawej ręki zaczep magazynaka do tyłu do oporu, jednocześnie - odciągając palcem wskazującym lewej ręki wystającą część denka magazynka – wyjąć magazynek z uchwytu,
- po wyjęciu magazynka sprawdzić, czy w komoirze nabojowej nie ma naboju; w tym celu – trzymając pistolet w prawej ręce i nie naciskając spustu – sprawdzić, czy wskaźnik naboju nie wystaje poza lewą boczną powierzchnię zamka ( co świadczy, że nie ma naboju w komorze nabojowej 0, następnie odciągnąć lewą ręką zamek do tyłu, obejrzeć komorę nabojową i puścić zamek.
2. Odłączyć zamek, w tym celu:
- trzymając pistolet w prawej ręce, przesunąć palcami lewej ręki zderzak w dół do oporu, odciągnąć lewą ręką zamek do skrajnego tylnego położeni, podnieść jego tylną część i zwalniać tak, aby się nie przesunął do przodu pod działaniem sprężyny powrotnej;
- odłączyć zamek od szkieletu.
Zdjąć sprężynę powrotną, w tym celu: trzymając chwyt pistoletu w prawej ręce, lewą ściągnąć z lufy sprężynę powrotną ruchem śrubowym.
CZYNNOŚCI PODCZAS SKŁADANIAPW 83
- trzymając chwyt pistoletu w prawej ręce, lewą założyć zamek, tak aby przedni koniec sprężyny powrotnej wszedł wgniazdo oporowe znajdujące się w przedniej częsci zamka , a lufa przeszła przez otwór zamka i wyszła na zewnątrz;
- opuścić tylny koniec zamka na szkielet, tak aby prowadnice szkieletu znalazły się naprzeciw podłużnych wyżłobień zamka i przyciskając zamek do szkieletu, puścić zamek.
Pod działaniem siły sprężyny powrotnej zamek powinien energicznie przesunąć się do położenia przedniego;
- przesunąć zderzak do góry, do oporu.
Sprawdzić prawidłowość złożenia pistoletu i współdziałania części.
Nadzoruję samodzielne samodzielne rozkładanie i składanie broni zwracając szczególną uwagę na zachowanie zasad bezpiczeństwa
- Zwracam uwagę aby podczas wykonywania wszystkich czynności związanych z rozkładaniem i składaniem lufa broni nie była skierowana w stronę ludzi
- Podczas składania broni istotne jest aby sprężyna powrotna była zakładana na lufę w odpowiedni sposób (należy zakładać sprężynę powrotną na lufę od strony końca o mniejszej średnicy)
- Zwracam uwagę aby przed schowaniem pistoletu do kabury po jej całkowitym złożeniu broń miała zwolnioną sprężynę powrotną (broń przestrzelona) oraz aby broń była odbezpieczona
Oceny:
ROZKŁADANIE:
Bardzo dobrze – rozłożyć częściowo broń w 5s
Dobrze – rozłożyć częściowo broń w 7s
Dostatecznie - rozłożyć częściowo broń w 10s
SKŁADANIE:
Bardzo dobrze - złożyć broń w 6s
Dobrze - złożyć broń w 8s
Dostatecznie - złożyć broń w 10s
1. Pytania kontrolne.
2. Omówienie zajęć.
3. Zakończenie zajęć.
OPRACOWAŁ
szormy