4 grudzien 2014.doc

(83 KB) Pobierz

 

                                        Grudzień 2014

 

        Ośrodki zainteresowań :

1.     Barbórka – spotkanie z górnikiem

2.     Mikołajki / Choinki i choineczki

3.     W oczekiwaniu na święta

4.     Świąteczny czas

5.     Witaj Nowy Roku

 

 

                                                                               

                                                                                           Opracowanie:

Danuta Koj 

  Renata Szot

 

Zajęcia  dydaktyczne

Inne  formy działalności

                               BARBÓRKA – SPOTKANIE Z GÓRNIKIEM

 

1.(15).”W kopalni”- słuchanie wiersza T. Kubiaka ilustrowanego obrazkami: zapoznanie dzieci z wyglądem kopalni i pracą górnika, poznawanie tradycji własnego regionu.

2.(3/14) „Górniczek”- nauka krótkiego wiersza na pamięć: odbieranie poprawnych wzorców słuchowych, kształcenie pamięci, dziecko rozumie, jakie znaczenie ma praca górnika dla ogółu.

3..(8/7) „Pędzi pociąg”- nauka piosenki ilustrowanej ruchem. Zabawy słuchowe – rozpoznawanie źródła dźwięku, określanie wysokości i głośności dźwięku.

.4.(9) „Górnicza czapka”- układanie z gotowych elementów czapki: gromadzenie doświadczeń plastyczno-konstrukcyjnych poprzez łączenie kilku elementów w całość.

5.(15) Spotkanie z górnikiem- uroczystość z udziałem dzieci z wszystkich grup wiekowych: prezentacja programu artystycznego, rozmowa z gościem

1. (10/14)  Nauka wiersza „Górnicza czapka”

2. (10/4)  „Kopalnia”- konstruowanie z klocków

3. ( 14 )  Zabawy w zdania- kończenie rozpoczętych zdań- rozwijanie słownictwa i myślenia

4. ( 5/6/11 )  Spacer- obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie

5. ( 3 )  „Gimnastyka buzi i języka” – usprawnianie narządów mowy

6. (1/4)  Zabawa tematyczna w „sklep” i „dom”. Wdrażanie dzieci do sprzątania po skończonej zabawie.

7. (14/15) Popołudnie z ksiązką- „Legendy śląskie”

8. .(2) Poobiedni odpoczynek: dziecko zgłasza swoje potrzeby fizjologiczne.

9. (9/14)  Kolorowanie wybranych obrazków, ćwiczenie umiejętności prawidłowego sposobu trzymania kredki.

10.            (4/14). Układanie puzzli, łączenie elementów pasujących do siebie i dostrzeganie podobieństw

( 5/6 )      Zestaw ćwiczeń porannych

                          ( 5/6 )   Zabawy ruchowe

-- „Lampa- nos”- orient- porządkowa

- „W kopalni”- naśladowcza

-‘Po kładce”- z el. Równowagi

„Raki idą tyłem”- z el. czworakowania

 

 

Zajęcia  dydaktyczne

Inne  formy działalności

                                               W OCZEKIWANIU NA ŚWIĘTA

 

 

1.( 15/3)Tradycje wigilijne na podstawie ilustracji i opowiadania (pierwsza gwiazdka, łamanie się opłatkiem, składanie sobie życzeń, nauczycielki, zapoznanie dzieci z tradycjami związanymi z wieczorem wigilijnym śpiewanie kolęd, prezenty).

2.(9/2) „Choinkowe ozdoby” – papieroplastyka – wykonanie przez dzieci różnych ozdób choinkowych / łańcuchy, aniołki, itp./

3.(13/9) „Bombki na choince” segregowanie bombek ze względu na kolor (czerwony, żółty, zielony) przeliczanie elementów do ilu dziecko potrafi.

4.(8) „Święta tuż tuż”- zajęcia umuzykalniające - nauka kolędy „Przybieżeli do Betlejem”

5.(15) Biały Dzień -  spotkanie opłatkowe z dziećmi i personelem przedszkola. Udział w przygotowanie wigilijnego stołu, dzielenie się opłatkiem.

 

 

1. (  4/14 )Świąteczne puzzle” -układanie puzzli wykonanych z pociętych kart świątecznych, tworzenie całości.

2. (  9 )Kolorowe obrazki – kolorowanie obrazków, doprowadzanie pracy do końca.

3. (1/9) Przygotowywanie z dziećmi elementów na świąteczną dekorację, angażowanie dzieci do pomocy, uświadomienie im, że od nich też zależy jak wygląda nasza sala.

4. ( 5/6/15) „Gdzie widać Święta?” -spacer ulicami dzielnicy, obserwacji wystroju witryn sklepowych.

5. (2/5) Doskonalimy czynności samoobsługowe, usprawniamy technikę samodzielnego jedzenia.

6. (7 ) Słuchanie bajki czytanej przez nauczycielkę.

7. ( 5/6 )Zabawy ruchowe na holu z wykorzystaniem sprzętów sportowych – sprawne poruszanie się dzieci – ćwi. rzutów do celu.

8. ( 14) Czego brakuje – odgadywanie jaki  przedmiot  się schował, skupienie uwagi, doskonalenie percepcji wzrokowej.

9. .( 10/1) Zabawy konstrukcyjne dużymi klockami, próby organizowania miejsca do zabawy w uzgodnieniu z partnerem.

( 5/6 )      Zestaw ćwiczeń porannych

                          ( 5/6 )   Zabawy ruchowe

-„Wiatr i śnieżynki”- orientacyjno-porządkowa

-„Zaprzęg”- bieżna

-„Traf śnieżką”- z elementem rzutu

 

 

Zajęcia  dydaktyczne

Inne  formy działalności

                                      MIKOŁAJKI / CHOINKI I CHOINECZKI

 

 

 

1.( 1/15 )Uroczyste spotkanie z Mikołajem – wspólne śpiewanie piosenek, obserwowanie występów starszych kolegów.

2.(  9 ) „Mikołaj” – wykonanie postaci z papieru i waty- doskonalenie sprawności manualnych.

3..( 13/14 ) „Czarodziejski worek” – zabawa dydaktyczna z klockami Dienesa, rozpoznawanie kształtu figur geometrycznych przez dotyk,.

4. ( 3/14/7  )„Choineczka”- nauka wiersza na pamięć nauka: odbieranie poprawnych wzorców słuchowych, kształcenie pamięci, dziecko rozumie, jakie znaczenie ma praca górnika dla ogółu.

5.(8  ) „Tu pierniczek” ”- nauka piosenki, zabawy przy piosence.

 

\

 

1. ( 3 )„Na pomoc Świętemu Mikołajowi”– słuchanie opowiadania, próby odtwarzania treści na podstawie pytań.

 

2. ( 9 ) Worek z prezentami – kolorowanie obrazka.

 

3. (1/14) Gry stolikowe- wykorzystanie puzzli, gier z kostką.

 

4. .(1/7) Zabawy tematyczne- dz. podejmuje zab z podziałem na role.

5. .(10)Zabawy konstrukcyjne.

6. .(2) Poobiedni odpoczynek: dziecko zgłasza swoje potrzeby fizjologiczne.

7. (4,11) Rozwiązywanie zagadek o różnych elementach pogody - uchwycenie zależności rodzaju pogody od pory roku.

8. (8) Zabawy rytmiczno – ruchowe przy muzyce, rozwijanie naturalnej potrzeby ruchu.

9. (7) „Co robię?”– zagadki pantomimiczne.

10.           (3) „Kto cię woła?”- ćwiczenia słuchu, rozpoznawanie kolegów po głosie.

( 5/6 )      Zestaw ćwiczeń porannych

                          ( 5/6 )   Zabawy ruchowe

„ Wirujące śnieżynki”- orientacyjno- porządkowa

- „ Po śladach” z el. równowagi

- „ Kucanka” z el. biegu

- „ Choinkowe pajace” z el. podskoku

 

 

Zajęcia  dydaktyczne

Inne  formy działalności

                           ŚWIĄTECZNY CZAS

 

 

 

1.(15/3),,Choinka’’  słuchanie wiersza Anny-Łady Grodzickiej, odpowiedzi dzieci na pytania dotyczące wiersza (Czym przystrojona jest nasza choinka)

2.(8)„ Aniołki”- nauka piosenki, zabawy przy muzyce- śpiewa piosenkę wspólnie z rówieśnikami

 

3.( 3/15)Boże Narodzenie -rozmowy z dziećmi na temat tradycji bożonarodzeniowych w ich domach. Wspólne śpiewanie kolęd.

 

 

 

 

1.      (14)Zimowe zagadki- rozwiązywanie świąteczno-noworocznych zagadek słownych i obrazkowych

 

2.      (9/14)Pierniczki-wykonanie ciasteczek z masy solnej, pomalowanie, ozdabianie kolorowa posypką

 

3.      (1/7)Zabawy w kącikach tematycznych- wspólna , zgodna zabawa, dzielenie się zabawkami   

 

4.      (13)„Prezenty”- porównywanie wielkości zgromadzonych paczek, używanie określeń: mała, większa, największa, itp.

5.     ( 4)Budowanie z różnych klocków, nazywanie swoich wytworów.

 

( 5/6 )      Zestaw ćwiczeń porannych

                          ( 5/6 )   Zabawy ruchowe

-Jedziemy po choinke (zabawa orientacyjno-porządkowa)
-Choinki (ćwiczenie dużych grup mięśniowych)
-Zajączki przy choince (zabawa z elementem podskoku)
-Ścianie choinki (ćwiczenie tułowia)

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin