KONTROLA LUZU VALVE
1. Zdjąć pokrywę głowicy cylindrów.2. Obrócić wał korbowy i wyrównać znaki ku górze na kole pasowym, tłok w cylindrze nr 1 lub nr 4 znajdzie się w punkcie TDC kompresji.
3. Zawory wydechowe mają krótszą dźwigienkę (oraz większą "szparę, luz zaworowy - 0,35) zawory ssące są dłuższe (luz zaworowy - 0,15mm)
4. Dla pierwszego cylindra mierzymy luz zaworowy w zaworach 1w, 2s, 4s, 5w. Jeśli luz jest niewłaściwy to przechodzimy do kolejnego punktu:
5. luzujemy nakrętkę (2). 6. odkręcamy śrubę regulacyjną (3) tak aby nie dotykała zaworu poniżej niej i schowała się całkowicie w gnieździe w którym jest wkręcona. 5. luzujemy nakrętkę (4). 6. kręcimy śrubą regulacyjną (5) tak aby szczelinomierz został delikatnie przyciśnięty w miejscu pomiaru luzu w punkcie 1. 7. dokręcamy wstępnie nakrętkę (4). 8. dokręcamy śrubę regulacyjną (3) tak aby stykała się z zaworem. 9. dokręcamy nakrętkę (2) (powtarzamy tą czynność dla kolejnych par zaworów).
10. Następnie obracamy wał korbowy o pełny obrót i wykonujemy regulacje dla cylindra nr. 4 w punkcie TDC.
11. Ustawiamy luz w zaworach 3w, 6s, 7w, 8s. Powtarzamy pomiar i regulację od punktu 5.Dla pewności sprawdzamy luz jeszcze raz.
katader