ocena za I semestr klasa 2 i 3.docx

(25 KB) Pobierz

 

                                      OCENA OPISOWA UCZNIA KLASY II

 

ZA I SEMESTR    2014 /2015  ROKU

 

Imię i nazwisko ucznia  

 

………………………………………………………………………..

 

Zachowanie

 

- stosunek do obowiązków szkolnych:  zawsze, zwykle  przygotowany, czasami nieprzygotowany,

  często nieprzygotowany,

- obowiązki i zadania wykonuje: chętnie, dość chętnie, niezbyt chętnie, niechętnie, nie podejmuje,

  wykonuje dokładnie, w miarę dokładnie, niezbyt dokładnie,  niedokładnie, samodzielnie,

  oczekuje pomocy, szybko kończy pracę, pracuje w dobrym tempie, pracuje wolno, nie kończy pracy,

- praca na zajęciach: zawsze aktywny, zazwyczaj aktywny, czasami aktywny, odpowiada tylko na

  pytania, zwykle bierny, ma kłopoty z koncentracją, przeszkadza w prowadzeniu zajęć: czasami,

  często, zawsze (rozmawia, kręci się, chodzi po klasie, porusza zagadnienia nie związane tematem

  zajęć),

- stosunek do kolegów: serdeczny, uczynny, uprzejmy, obojętny, zaczepny, agresywny, koleżeński,

  niekoleżeński, zamknięty w sobie.

- wykazuje: samodzielność, zaradność, inicjatywę, umiejętność współpracy w grupie, śmiałość,

  takt, poczucie humoru,

- w szkole zachowuje się: zawsze, zazwyczaj poprawnie, czasami niepoprawnie, często niepoprawnie, nie

  przestrzega regulaminu

- przestrzega norm społecznych: zawsze, zazwyczaj, czasami nie, rzadko przestrzega.

 

Aktywność polonistyczna

 

1. Mówienie i słuchanie

- wypowiada się: chętnie, niechętnie, często, czasami, rzadko, pojedynczymi wyrazami, zdaniami

  prostymi, prawidłowo pod względem rzeczowym i gramatycznym, popełnia błędy gramatyczne

- wypowiedzi wielozdaniowe tworzy: samodzielnie, z pomocą nauczyciela,  ma trudności z

  konstruowaniem dłuższych wypowiedzi,

- odtwarza tekst z pamięci: recytuje z ekspresją, poprawnie recytuje wiersz, popełnia błędy, 

- słownictwo: bogate, utrzymujące się na przeciętnym poziomie, ubogie.

 

2. Czytanie

- czyta:  głoskami, sylabami, wyrazami, zdaniami, techniką mieszaną, czytając trudniejsze wyrazy

  głoskuje,

- czyta tekst: poprawnie, płynnie, wyraziście, przekręca, opuszcza wyrazy, głoski, popełnia błędy,

  czyta w dobrym tempie, wolno, czytając trudniejsze wyrazy zwalnia tempo,   

- czyta głośno i cicho: ze zrozumieniem, czasami, często ma trudności w zrozumieniu tekstu,

- przeczytaną treść: potrafi opowiadać samodzielnie, ukierunkowanymi pytaniami nauczyciela,

  nie potrafi opowiadać.

 

3. Pisanie

- pisze litery i zdania zachowując: właściwy kształt, proporcje, łączenia, odstępy, liniaturę,

- pisząc nie zachowuje: właściwego kształtu, proporcji, łączeń, odstępu, nie mieści się w liniaturze,

- pisze: zawsze, zazwyczaj starannie, czasami, często niestarannie, dba, nie dba o estetyczny wygląd

  swoich zeszytów,

- pod względem ortograficznym pisze: bezbłędnie, popełnia nieliczne błędy, często popełnia błędy,

  pisze z licznymi błędami.

Aktywność matematyczna

- dodaje i odejmuje w zakresie 20:  poprawnie, radzi sobie, myli się, w pamięci, na konkretach,

   w sposób mieszany,

- zadania tekstowe rozumie, nie zawsze rozumie, nie rozumie; rozwiązuje samodzielnie, czasami,

   często z pomocą nauczyciela, nie rozwiązuje; potrafi samodzielnie rozwiązywać zadania

   tekstowe: o podwyższonym stopniu trudności, proste,

- treść zadania do ilustracji, działania, pytania: potrafi ułożyć, czasami potrafi, nie potrafi,

- odczytuje pełne godziny na zegarze: potrafi, popełnia błędy, nie potrafi,

- znaki rzymskie: zna, myli się, nie zna,

- posługuje się linijką , mierzy i dokładnie odczytuje długość przedmiotu: potrafi, popełnia błędy,

  nie potrafi.

 

Aktywność przyrodnicza

- uczeń dokonuje obserwacji przyrodniczych: samodzielnie, pod kierunkiem nauczyciela,

  nie dokonuje,

- zależności występujące w przyrodzie: dostrzega, nie dostrzega,

- przyswojone wiadomości: potrafi, nie potrafi zastosować w praktyce,

- posiada wiedzę o najbliższym otoczeniu: szczegółową, ogólną, wycinkową,

- zna i stosuje w praktyce wiadomości dotyczące zasad bezpieczeństwa i higieny: zawsze,

  zazwyczaj, rzadko, nie stosuje.

 

Aktywność artystyczno-ruchowa      

- sprawność manualna rozwinięta: bardzo dobrze, wystarczająco, niewystarczająco, słabo

- prace wykonuje: zawsze starannie, zwykle starannie, czasami niestarannie, niestarannie

- rysunek: barwny, bogaty w szczegóły, schematyczny, ubogi

- nauka piosenek: opanował, częściowo opanował, nie opanował

- melodię odtwarza prawidłowo, nieprawidłowo, zmienia fragmenty melodii,    

- poziom sprawności ruchowej: bardzo dobry, dobry, przeciętny, słaby

- do zajęć jest: zawsze przygotowany, zazwyczaj przygotowany, czasem nieprzygotowany, często

   nieprzygotowany.

 

Zajęcia komputerowe      

- posługuje  się wybranymi narzędziami graficznymi i tekstowymi w wymaganym zakresie:

  samodzielnie, pod kierunkiem nauczyciela, sprawnie, poprawnie, radzi sobie, popełnia błędy,

  nie potrafi

-  nie wie/ wie, jak trzeba korzystać z komputera, żeby nie narażać własnego zdrowia,

- stosuje/nie stosuje się do ograniczeń dotyczących korzystania z komputera.

 

Zalecenia do pracy w II semestrze:

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

Religia                 ...............................................

                                                            

Język angielski.  ....................................................................................................................................

 

Liczba opuszczonych dni ….  w tym nieusprawiedliwionych  …    

Liczba spóźnień…………            

 

                                                                                                       Wychowawca:

………………, dn………..                                                                             

                                                                                                    ……………………..                                                                           

 

 

OCENA OPISOWA UCZNIA KLASY III

 

ZA PIERWSZY SEMESTR  2014/2015  ROKU

 

Imię i nazwisko:..................................................................

 

Zachowanie:

-cechy ucznia: wrażliwy, skromny, spokojny, nieśmiały, wyniosły, pewny siebie, bezkonfliktowy/konfliktowy,

  uprzejmy/nieuprzejmy, agresywny, często się obraża,

-stosunek do obowiązków szkolnych: zawsze przygotowany, zwykle przygotowany, czasami nieprzygotowany, często

  nieprzygotowany,

-obowiązki i zadania wykonuje: chętnie, dość chętnie, niezbyt chętnie, niechętnie, nie podejmuje, wykonuje dokładnie,

  w miarę dokładnie, niezbyt dokładnie, niedokładnie, samodzielnie, oczekuje pomocy, szybko kończy pracę, pracuje

  w dobrym tempie, pracuje wolno, nie kończy pracy,

-praca na zajęciach: zawsze aktywny, zazwyczaj aktywny, czasami aktywny, odpowiada tylko na pytania, zwykle bierny,

  ma kłopoty z koncentracją, przeszkadza w prowadzeniu zajęć: czasami, często, zawsze(rozmawia, kręci się, chodzi po

  klasie, porusza zagadnienia nie związane z tematem zajęć),

-stosunek do kolegów: serdeczny, uczynny, uprzejmy, obojętny, zaczepny, agresywny, koleżeński/niekoleżeński,

zamknięty w sobie,

-wykazuje: samodzielność, zaradność, inicjatywę, umiejętność współpracy w grupie, śmiałość, takt, poczucie humoru,

-w szkole zachowuje się: zawsze poprawnie, zazwyczaj poprawnie, czasami niepoprawnie, nie przestrzega regulaminu,

-przestrzeganie norm społecznych: zawsze, zazwyczaj, czasami nie, rzadko przestrzega.

 

Aktywność polonistyczna

1. Mówienie i słuchanie

- wypowiada się: chętnie, niechętnie, często, czasami, rzadko, na każdy temat, na wybrane tematy,

-wypowiada się: pojedynczymi wyrazami, zdaniami prostymi, zdaniami rozwiniętymi, prawidłowo, nieprawidłowo pod

  względem rzeczowym i gramatycznym, popełnia błędy gramatyczne czasami, często,

-wypowiedzi wielozdaniowe tworzy: samodzielnie, z pomocą nauczyciela, ma trudności z konstruowaniem dłuższych

  wypowiedzi,

-potrafi, nie potrafi uważnie słuchać wypowiedzi nauczyciela i innych rozmówców, rozumie sens wypowiedzi, nie

zawsze rozumie sens wypowiedzi,

-odtwarza tekst z pamięci: recytuje z ekspresją, poprawnie recytuje wiersz, popełnia błędy,

-słownictwo: bogate, utrzymujące się na przeciętnym poziomie, ubogie.

2. Czytanie

-czyta: głoskuje, sylabami, wyrazami, zdaniami,  techniką mieszaną, czytając trudniejsze wyrazy, głoskuje,

-czyta tekst: poprawnie, płynnie, wyraziście, przekręca wyrazy, opuszcza wyrazy, czyta w dobrym tempie, wolno  

czytając trudniejsze wyrazy zwalnia tempo, z dobrą intonacją, zwraca/nie zawsze zwraca uwagę na znaki

  interpunkcyjne,

-czyta głośno i cicho: ze zrozumieniem, raczej rozumie czytany tekst, czasami/często ma trudności w zrozumieniu tekstu,

-przeczytaną treść: potrafi opowiadać samodzielnie, ukierunkowanymi pytaniami n-la, nie potrafi opowiadać,

-umie, potrzebuje pomocy, nie umie wyodrębnić w przeczytanym utworze kolejne wydarzenia i nadać im tytuły,

3. Pisanie

-pisze litery i zdania zachowując: właściwy kształt, proporcje, łączenia, odstępy, liniaturę,

-pisząc litery i zdania nie zachowuje: właściwego kształtu, proporcji, łączeń, odstępu, nie mieści się w liniaturze,

-przepisuje tekst: zazwyczaj bezbłędnie, czasami/często popełnia błędy,

-pisze: zawsze/zazwyczaj starannie, czasami/często niestarannie, dba/nie dba o estetyczny wygląd swoich zeszytów,

-potrafi opisać przedmiot na podstawie bezpośredniej obserwacji: samodzielnie, potrzebuje pomocy, nie potrafi,

-zna i pisze poznane formy użytkowe(życzenia, zaproszenie, list, notatkę do kroniki):zna...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin