Wzorzec listów seryjnych.docx

(14 KB) Pobierz

Korespondencja seryjna

Zadanie:

Korzystając z pliku danych w excel wygenerować listy seryjne skierowane do wszystkich osób z tabelki informując ich o stanowisku i pensji.

1.       Założyć nowy plik word.

2.       Klikamy w menu korespondencja.

3.       Klikając rozpocznij korespondencja wybieramy żądany typ działania (my wybieramy zwykłe listy)

4.       Klikając następny wybierz adresatów, wybieramy właściwe źródło danych (my wybieramy użyj istniejącej listy)

5.       Zaleca się kliknąć „edytuj listę adresatów” ( tu można sprawdzić listę, wykluczyć można pewne pozycję lub odflirtować część danych)

6.       Teraz piszemy treść listu wzorcowego lecz zamiast konkretnych danych wstawiamy pola korespondencji seryjnej

Uwaga pisząc treść dokumentu można stosować reguły. My zastosujemy tą 3…jeśli….to…inaczej

7.       Po napisaniu treści wzorca zaleca się kliknąć „podgląd wyników” i przejrzeć czy poszczególne listy będą miały dobry podgląd. Po przeglądnięciu ten przycisk z lupą można wyłączyć lub zostawić.

8.       Należy zapisać dokument wzorcowy najlepiej pod nazwą wzorzec listów.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin