POMAGAMY PTAKOM-4l.doc

(26 KB) Pobierz

IV TEMAT: „POMAGAMY PTAKOM”

 

  1. Spacery w najbliższej okolicy. Obserwowanie zachowania się ptaków w otoczeniu, przeloty, skoki po ziemi. Uświadomienie konieczności pomagania ptakom, gdy nadejdą mrozy.
  2. Rozmowy indywidualne z dziećmi – próby określania wyglądu ptaków – ich upierzenia oraz funkcji jakie ono spełnia. Wdrażanie do prawidłowego ubierania się zależnie od temperatury.
  3. Rozmowy w małych zespołach „Pokarm dla ptaków” – segregowanie pokarmu dla ptaków – pszenica, kasza i układanie go w kąciku przyrody, określanie wyglądu.
  4. Słuchanie wiersza I. Salach „Głodny ptaszek”. Uświadomienie konieczności dokarmiania ptaków. Zachęcanie do podejmowania obowiązków.
  5. Słuchanie wiersza I. Salach „Odlot”. Zapoznanie ze sposobami chronienia się ptaków przez zimnem – odloty.
  6. Zabawa ortofoniczna „Ptaki zimą”. Ćwiczenie narządów mowy na zgłoskach „ćwir”, „kra”, „pi”.
  7. Zabawa gramatyczna „Ptaki”. Poprawne stosowanie form fleksyjnych w rzeczownikach, próby wypowiadania się na temat oglądanej tablicy graficznej.
  8. Ćwiczenia oddechowe „Piórka”.  Ćwiczenie prawidłowego oddechu – wdech nosem, wydech ustami. Dmuchanie na piórko w taki sposób, aby jak najdłużej utrzymać je w powietrzu.
  9. Zapoznanie z pojęciami „wąski”, „szeroki” – praca plastyczno – konstrukcyjna  nt. „Karmnik dla ptaka”.
  10. Malowanie farbami plakatowymi palcami i całą dłonią nt. „Ptasie ślady”. Próby odciskania dłonią śladów na dużych arkuszach papieru. Ćwiczenia sprawności manualnych.
  11. Słuchanie piosenki „Gawron”. Zapoznanie ze słowami i melodią piosenki. Określanie jej charakteru. Utrwalenie w zabawach ruchowych pojęć: średnio głośno, średnio szybko i średnio wysoko.
  12. Opowieść ruchowa „Dzieci i ptaki”. Odzwierciedlenie ruchem opowiadania nauczycielki. Wykonywanie prostych rytmów za pomocą klaskania, tupania, uderzania dłonią o podłogę, dobieranie do nich słów np. puk, puk!
  13. Zabawa inscenizowana do piosenki „Gawron”. Zapoznanie z nową zabawą i jej rolami. Odzwierciedlanie treści piosenki ruchem. Próby formowania koła, par, rzędu, ustawianie się w rozsypce zależnie od usłyszanego dźwięku.
  14. Zestaw zabaw ruchowych według I. Salach nr 7 ( Plany miesięczne ... s. 42-43 )

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin