Wyra╛enia algebraiczne - praca klasowa kl1.pdf

(18 KB) Pobierz
PRACA KLASOWA
WYRAŻENIA ALGEBRAICZNE
Grupa A
Nazwisko i imię . . . . . .
. .
. .
. . . .
. . . . . . .
.
kl. I . .
1.Zapisz za pomocą wyrażenia algebraicznego:
a) różnicę liczb a i 3
b) liczbę 10 razy większą od b
c) W naszym gimnazjum są trzy klasy pierwsze. Do klasy Ia uczęszcza x uczniów, do
klasy Ib o cztery osoby więcej, a do klasy Ic o trzy osoby mniej. Ilu pierwszoklasistów
jest w naszym gimnazjum?
2.Uporządkuj jednomiany:
a) y · 6 x =
b) –5b ·7ba ·(-2)=
c)
1
2
y x·(-6)x
2
y
3
=
2
3.Przedstaw w jak najprostszej postaci:
a) 16x-5y-6-21x+19y-8=
b) -(9a-b+7) + (6+a- 8b) =
c) 5(x-3y) – 4(x-2) + (y-1)=
d) 2x (4,1xy – 0,5y+3,2x) – (5x
2
- 3,4xy+1,2x
2
y) ·3=
4.Oblicz wartość liczbową wyrażenia algebraicznego:
1
a) 2x – 3xy
dla x= -1, y=
3
b) (6a+b) – (a – 2b)
dla a= -3, b=1
5.Wyłącz wspólny czynnik poza nawias:
a) 4a – 4b=
b) 15xy-25x
2
=
c) 5(a - b)- 7a (a - b)=
*6. Wykaż,
że
suma
liczby
dwucyfrowej i liczby utworzonej z przestawienia jej
cyfr jest podzielna przez 11.
Nr zadania
Ilość pkt możliwych
do zdobycia
Ilość pkt zdobytych
przez ucznia
1a
1
1b
1
1c
2
2a
1
2b
2
2c
3
3a
2
3b
3
3c
4
3d
5
4a
2
4b
4
5a
1
5b
2
5c
3
Razem
36
bdb
db
dst
dop
ndst
33-36 pkt
28-32 pkt
19-27 pkt
12-18 pkt
0-11 pkt
ocena:
podpis rodzica:
podpis nauczyciela:
PRACA KLASOWA
Nazwisko i imię . . . . .
WYRAŻENIA ALGEBRAICZNE
. . . .
. . .
. . .
. . . . . .
.
Grupa B
kl. I . .
1.Zapisz za pomocą wyrażenia algebraicznego:
a) sumę liczby x i 8
b) liczbę 2 razy mniejszą od y
c) Adam, Marcin i Grzegorz kolekcjonują znaczki. Adam ma x znaczków, Marcin ma o
10 znaczków mniej, a Grzegorz o 16 znaczków więcej. Ile znaczków mają wspólnie?
2.Uporządkuj jednomiany:
a) b · 4 a =
b) - 6y ·(-8)x ·2 =
c) 0,4a
2
b·(-6)b
3
a
4
=
3.Przedstaw w jak najprostszej postaci:
a) 18a-12b-9-24a+17b-11=
b) (x+9– 8y) – (9y-x+3) =
c) 7(3a-b) + 2(a-5) - (b-4)=
d) – (6a
2
- 2,3ab+1,2a
2
b) ·4 + 2a (3,1ab – 0,6b+3,2a) =
4.Oblicz wartość liczbową wyrażenia algebraicznego:
a) 5ab – 4b
dla a =
1
, b = -2
5
b) – (8x – 2y) + (x-7y)
dla x = 3, y = -1
5.Wyłącz wspólny czynnik przed nawias:
a) 5x – 5y =
b) 9ab - 21a
2
=
c) 4(x + y) – 7y (x + y)=
*6. Udowodnij,
że
różnica dowolnej liczby dwucyfrowej i liczby powstałej z przestawienia
cyfr w tej liczbie jest podzielna przez 9.
Nr zadania
Ilość pkt możliwych
do zdobycia
Ilość pkt zdobytych
przez ucznia
1a
1
1b
1
1c
2
2a
1
2b
2
2c
3
3a
2
3b
3
3c
4
3d
5
4a
2
4b
4
5a
1
5b
2
5c
3
Razem
36
bdb
db
dst
dop
ndst
33-36 pkt
28-32 pkt
19-27 pkt
12-18 pkt
0-11 pkt
ocena:
podpis rodzica:
podpis nauczyciela:
Zgłoś jeśli naruszono regulamin