sprawdzian roczny matematyka klasa 1.pdf

(22 KB) Pobierz
sprawdzian roczny matematyka klasa 1
( sprawdzian_roczny_matematyka_klasa_1.pdf )
http://www.dls.co.pl/dl/?id=sprawdzian_roczny_matematyka_klasa_1#
Podobne: sprawdzian roczny matematyka klasa 1, sprawdzian roczny matematyka klasa 2, sprawdzian roczny matematyka klasa 5,
sprawdzian roczny matematyka klasa 6, sprawdzian roczny matematyka klasa 4, sprawdzian roczny matematyka kl 4,
sprawdzian roczny z matematyki klasa 4, sprawdzian roczny z matematyki klasa 5, sprawdzian caloroczny matematyka klasa 4,
Zakres materialu- Wytwornosc I
Mechhanika:
Wektor polozenia, przesuniecia, funkcjonowania na wektorach: dodawanie, odejmoowanie.
Wektor predkosci chwiloweej jak i rowniez sredniej. Wzglednosc predkosci
Wektor przyspieszeinia
Gest jednostajny, jednostajnie zmienny: droga, predkosc, rozwoj w funkcji czasu
Gest jednostajny poprzez okregu. Przysp. dosrodkowe
Normy dynamiki Newtona
Ped. Regula zach. pedu. Twierdzenia o pedzie jak i rowniez popedzie energii. Moment pedu. Zasada zach. momentu pedu
Tarcie
Uklady nieinercjalne- Sily bezwladnosci
Projekty: Pionowy, poziomy, ukosny
Swobodny spadek
Posada, moc, energia. Zasada zach. energii
Zachowawczosc sily ciezkosci.POSADA KLASOWA NUMER. 1
GR. A.........................................................
Egzamin z fonetyki
1. Policz gloski przy podanych wyrazach: (4 p. )
zmartwienie - ....
ognisko a mianowicie ...
ostrzezenie - ...
roziskrzyc a mianowicie ...
posprzatalibysmy - ...
dziennik a mianowicie ...
uspokoic - ...
nici a mianowicie ...
2. Podziel dane wyrazy zgodnie z zasadami przenoszenia wyrazow: (4 p. )
podoficer a mianowicie ............
pauza - ............
listwa a mianowicie ............
przekazac - .................
oduczyc a mianowicie ..................
wiosenny - ...................
lekki a mianowicie ...................
dziennik - ...................
3. Podkresl prawidlowe odpowiedzi: (4 p. )
k - to gloska:
a). twarda, delikatna
b). dzwieczna, bezdzwieczna
c). ustna, nosowa
z – to gloska:
a). twarda, miekka
b). dzwieczna, bezdzwieczna
c). ustna, nosowa
b – to gloska:
a). twarda, delikatna
b). dzwieczna, bezdzwieczna
c). ustna, nosowa
n – to gloska:
a). twarda, miekka
b). dzwieczna, bezdzwieczna
c). ustna, nosowa
trzy. Nazwij rodzaj zjawisk fonetycznych, ktore zachodza w udzielonych wyrazach. (8 p. )
Strzalka zaznacz miejsca jak i rowniez kierunek upodobnien:
ponadto a mianowicie .............................................
szesc stowek - .............................................
idz osobiscie - .............................................
prosba a mianowicie ................................................
latwiejszy - ............................................
wojewodzki a mianowicie ..........................................
aukcja - ................................................
garnki a mianowicie ...................................................
piec. Podkresl sylabe akcentowana: (4 p. )
- re–pu–bli-ka
- pod-pi-sa-ly-by-scie
- od-u-czyc
- naj-slaw-niej-szy
- gra-ma-ty-ka
- czte-ry-sta
- po-sprza-ta-li-by-smy
- od-po-czal-by
Sprawdzian sposrod fonetyki takze w zalaczniku.Jak i rowniez Poprawa glownego sprawdzianu pochodzace z gramatykigrupa dwa
1 Sporzadz wykres zdania: „Strzegac pasterz owieczke, nad tym sie rozwodzil, jak wiele prac posiada, aby jej dogodzil―.
dwa Scharakteryzuj kolejne akty komunikacji: rozmowa poprzez telefon.
kilku Napisz wlasciwy tekst na temat dominujacej funkcji impresywnej w postaci recenzji faworyzowanego utworu literackiego.
4 Sformuluj dwa teksty dotyczace tamtego samego wypadki: a/ informatywny (do prasa periodyczna szkolnej) b/ o funkcji ekspresywnej (rozmowa z
kolega).
II ANTYK (pierwszy sprawdzian)grupa 2
1 Co to jest mit? Jakie funkcje pelnil? Czym roznil sie od basni?
2 Obecnosc nawiazan do mitologii przy jezyku.
kilku Nawiazania do mitologii jak i rowniez ich opcja w „Ikarze― Grochowiaka.
cztery Cechy dziel sztuki greckiej.
III ANTYK (drugi sprawdzian)grupa dwa
1 Charakterystyka teatru greckiego.
2 Wyjasnij pojecie konfliktu tragicznego, odwolujac sie do „Antygony― Sofoklesa.
3 Przedstaw poetycki swiatopoglad Horacego.
cztery Wyjasnij pojecia: poezja tyrtejska, katharsis, zasada trzech jednosci.
IV BIBLIAgrupa 2
1 Wyjasnij przeslanie „Ksiegi Koheleta―.
2 Odwolujac sie do poznanych utworow scharakteryzuj przypowiesc.
3 Przedstaw wyobrazenia eschatologiczne, ktore hhg Biblia. Scharakteryzuj cechy nurcie proroczego.
cztery Jakie wartosci propaguje Biblia? (odwolaj sie do przykladow)
V SREDNIOWIECZEgrupa 2
1 Porownaj „Bogurodzice― i „Lament Swietokrzyski―. Jakie to dostrzegasz najbardziej wazne roznice?
dwa Scharakteryzuj ideal rycerza. Jaki to jest twoj stosunek do poznanego wzorca?
3 Z jakiej przyczyny temat zgonu byl naprawde wazny dla osob sredniowiecza jak i rowniez jak przejawial sie przy sztuce?
cztery Jakie refleksje wyraza Villon w „Wielkim Testamencie―? Z jakiej przyczyny mozna fita nazwac poeta bolesnego rozdwojenia?
VI RENESANSgrupa 1
1 Jak Kochanowski kreuje Boga i pod ile tej widzenie pasuje idealom ery? Nawiaz do cytatu: „Tys niebo zbudowal i zlotymi gwiazdami slicznies
uhaftowal―.
dwa Odwolujac sie do zapoznanych utworow Kochanowskiego wskaz uklady z kultura renesansu.
kilku Jakie projekty osobowe przedstawione sa przy poznanych renesansowych utworach?
cztery Wyjasnij pojecia: zloty sposob, retoryka, sielanka.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin