SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH W KLASIE III
Temat: Czekoladowy zawrót głowy
Cele ogólne:
● Poznawanie wad i zalet czekolady
● Poznawanie procesu powstawania czekolady
Cele operacyjne/szczegółowe:
Uczeń:
● robi czekoladę
● zna przepisy BHP
● wykonuje działania mnożenia i dzielenia w zakresie stu
● wskazuje, która czekolada jest najzdrowsza
● zna rodzaje czekolady
● wymienia wady i zalety czekolady
● poznaje zagrożenia wynikające z za częstego spożywania czekolady
● wie, kiedy można jeść czekoladę
● poznaje zawód cukiernika
Metody:
● obserwacji, praktycznego działania
● kontaktu społecznego
Formy pracy:
● grupowa
● indywidualna
Środki:
Literatura merytoryczna i metodyczna:
1. Kupisiewicz Cz., Podstawy Dydaktyki, WSiP, 2006.
ZADANIE DLA UCZNIA
SPOSÓB REALIZACJI
UWAGI
Uczeń odbywa wycieczkę do Manufaktury czekolady przy ul. Szewskiej w Krakowie
● poznaje historię czekolady
● ręcznie wykonuje pralinki i trufle
● maluje na tabliczkach czekolady
● próbuje wykonaną przez siebie czekoladę
● otrzymuje zrobione przez siebie słodycze
Uczniowie o godzinie 8:00 gromadzą się przed budynkiem szkoły. Nauczyciel sprawdza obecność, zbiera zgody rodziców i prowadzi grupę do Manufaktury czekolady.
Zajęcia w Manufakturze prowadzone są przez wykwalifikowanych cukierników. Nauczyciel czuwa nad bezpieczeństwem uczniów i nadzoruje ich pracę.
Uczniowie wracają do szkoły.
Nauczyciel zwraca uwagę na bezpieczeństwo podczas przechodzenia przez pasy
Uczeń bierze udział w rozmowie i udziela odpowiedzi na pytania
Nauczyciel zadaje pytania:
● Jak powstaje czekolada?
● Jakie są rodzaje czekolady?
● Która czekolada jest najzdrowsza, a która niewskazana?
● Na co należy zwracać uwagę przy kupnie czekolady?
● Jakie są wady czekolady?
● Jakie są zalety czekolady?
Uczeń rozwiązuje zadania typu oblicz, porównaj oraz zadania tekstowe
Nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy. (załączniki)
Uczniowie uzupełniają w zeszytach zdania:
“Na zajęciach podobało mi się….”
“Na zajęciach nie podobało mi się…”
Podsumowanie zajęć
Uczniowie zapisują w zeszytach pracę domową:
“Napisz jak wyglądała twoja wyprawa do manufaktury czekolady.”
Nauczyciel zapisuje na tablicy temat pracy domowej i tłumaczy uczniom jak ją wykonać.
klaapouch2