SCENARIUSZ GR A KORDECZKA OWCZAREK PIEŃKOWSKA.docx

(7 KB) Pobierz

SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH W KLASIE III

 

Temat: Czekoladowy zawrót głowy

Cele ogólne:

       Poznawanie wad i zalet czekolady

       Poznawanie procesu powstawania czekolady

Cele operacyjne/szczegółowe:

Uczeń:

       robi czekoladę

       zna przepisy BHP

       wykonuje działania mnożenia i dzielenia w zakresie stu

       wskazuje, która czekolada jest najzdrowsza

       zna rodzaje czekolady

       wymienia wady i zalety czekolady

       poznaje zagrożenia wynikające z za częstego spożywania czekolady

       wie, kiedy można jeść czekoladę

       poznaje zawód cukiernika

Metody:

       obserwacji, praktycznego działania

       kontaktu społecznego

Formy pracy:

       grupowa

       indywidualna

Środki:

Literatura merytoryczna i metodyczna:

1. Kupisiewicz Cz., Podstawy Dydaktyki, WSiP, 2006.


 

 

ZADANIE DLA UCZNIA

 

SPOSÓB REALIZACJI

 

UWAGI

 

 

Uczeń odbywa wycieczkę
do Manufaktury czekolady
przy ul. Szewskiej w Krakowie

 

Uczeń:

       poznaje historię czekolady

       ręcznie wykonuje pralinki
i trufle

       maluje na tabliczkach czekolady

       próbuje wykonaną przez siebie czekoladę

       otrzymuje zrobione przez siebie słodycze

 

Uczniowie o godzinie 8:00 gromadzą się przed budynkiem szkoły. Nauczyciel sprawdza obecność, zbiera zgody rodziców i prowadzi grupę do Manufaktury czekolady.

 

Zajęcia w Manufakturze prowadzone są przez wykwalifikowanych cukierników. Nauczyciel czuwa nad bezpieczeństwem uczniów i nadzoruje ich pracę.

 

 

 

Uczniowie wracają do szkoły.
 

 

Nauczyciel zwraca uwagę na bezpieczeństwo podczas przechodzenia przez pasy

 

 

Uczeń bierze udział w rozmowie i udziela odpowiedzi na pytania

Nauczyciel zadaje pytania:

       Jak powstaje czekolada?

       Jakie są rodzaje czekolady?

       Która czekolada jest najzdrowsza, a która niewskazana?

       Na co należy zwracać uwagę przy kupnie czekolady?

       Jakie są wady czekolady?

       Jakie są zalety czekolady?

 

Uczeń rozwiązuje zadania typu oblicz, porównaj oraz zadania tekstowe

Nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy. (załączniki)

 

Uczniowie uzupełniają w zeszytach zdania:

“Na zajęciach podobało mi się….”

“Na zajęciach nie podobało mi się…”

 

Podsumowanie zajęć

 

Uczniowie zapisują w zeszytach pracę domową:

“Napisz jak wyglądała twoja wyprawa do manufaktury czekolady.”

Nauczyciel zapisuje na tablicy temat pracy domowej i tłumaczy uczniom jak ją wykonać.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin