Plan współpracy z Rodzicami w roku szkolnym 2016/17
grupa „Tygryski” /5-latki/
FORMY WSPÓŁPRACY
ZADANIA
TERMIN REALIZACJI
Zebrania ogólne z udziałem dyrektora przedszkola
· Przedstawienie głównego kierunku pracy wychowawczo- dydaktyczno- opiekuńczej na rok szkolny 2016/2017
· Zapoznanie z harmonogramem uroczystości przedszkolnych i środowiskowych
· Omówienie organizacji pracy placówki (ramowy rozkład dnia, zajęcia dodatkowe, zasady bezpieczeństwa, opłaty, ubezpieczenie, itp.)
· Sprawy organizacyjne, pytania i wnioski
Wrzesień 2016
Zebrania grupowe
· Zapoznanie z dokumentami, w oparciu o które realizowana jest praca wychowawczo- dydaktyczna:
- Podstawa programowa wychowania przedszkolnego
- Koncepcja Rozwoju Przedszkola Niepublicznego Słoneczko w Toruniu na lata 2016-2020
- Koncepcja Pracy Wychowawczo- Dydaktyczno- Opiekuńczej Przedszkola Niepublicznego Słoneczko w Toruniu na rok szkolny 2016-2017
- „Program wychowania przedszkolnego” J. Kopała, E. Tokarska
- Program wychowawczy „Ja, ty, my” Przedszkola Niepublicznego Słoneczko w Toruniu
- Program edukacji zdrowotnej „Sprawny i zdrowy idę do szkoły”
- Program edukacji literackiej „Książka uczy, bawi, wychowuje”
· Omówienie ramowego rozkładu dnia, harmonogramu zajęć dodatkowych
· Uzyskanie upoważnień, oświadczeń deklaracji /dotyczących odbioru dzieci, danych osobowych, wykorzystania obrazu dziecka w mediach, udziału w zajęciach dodatkowych/
· Podkreślenie partnerstwa Rodziców w tworzeniu klimatu i działalności wychowawczo- dydaktycznej
- opracowanie planu współpracy z udziałem rodziców
- ustalenie wspólnego systemu motywacyjnego
· Przedstawienie wyników obserwacji pedagogicznych, informowanie rodziców o sukcesach i trudnościach ich dzieci
· Określenie kierunku pracy z dzieckiem zdolnym oraz z dzieckiem wymagającym wsparcia
· Zapoznanie z programem pracy indywidualnej.
Listopad 2016
· Podsumowanie pracy dydaktyczno- wychowawczej za I półrocze
Styczeń 2017
· Przedstawienie wyników obserwacji pedagogicznych
· Przebieg pracy dydaktyczno- wychowawczej w II półroczu
· Podsumowanie wyników wspólnie podjętych zadań
Maj 2017
Kontakty indywidualne
· Konsultacje indywidualne /zapoznanie z wynikami obserwacji dziecka /
· Konsultacje z inicjatywy rodziców lub n-lek --przekazywanie bieżących informacji dotyczących rozwoju dziecka
· Zwrócenie uwagi na wspieranie dzieci zdolnych i łagodzenie trudności jakie napotykają
· Określanie jednolitych działań w przypadku występujących problemów
· Udzielanie informacji o możliwych działaniach pomocniczych (porady specjalistów, konsultacje z pracownikami Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej)
Na bieżąco
Kąciki informacyjne
· Prezentowanie aktualnie realizowanej tematyki, celów wychowawczo- dydaktycznych w oparciu o program; propozycji zabaw, ćwiczeń tekstów piosenek i wierszy; ciekawostek oraz informacji dotyczących aktualnych spotkań, wyjść, wycieczek, itp.
· Prezentowanie prac plastycznych oraz innych wytworów twórczości dzieci
Zajęcia otwarte
· Zintegrowany blok zajęć dydaktycznych
II semestr
Uroczystości z udziałem rodziców
i dziadków
· Jasełka
· Dzień Babci i Dziadka
· Dzień Mamy i Taty
· Dzień Dziecka
Grudzień 2016
Czerwiec 2017
Pomoc w organizacji uroczystości i imprez przedszkolnych, przygotowaniu dzieci do udziału
w konkursach
· Organizacja „Jasełek” z udziałem rodziców
· Włączanie się do pomocy w wyjściach, wycieczkach
· Pomoc w organizowaniu uroczystości, w przygotowaniu strojów
Cały rok
Pedagogizacja Rodziców
· Udostępnianie fachowej literatury
· Organizowanie na terenie przedszkola spotkań z udziałem specjalistów
Współudział Rodziców w życiu przedszkola i grupy
· Włączenie rodziców w akcję „Cała Polska czyta dzieciom”
· Zaproszenie rodziców i dzieci do udziału w konkursie na najciekawszą kukiełkę z ziemniaka „Ziemniaczane cudaki”, w festiwalu piosenki przedszkolnej „Wesoło śpiewamy, bo witaminki zjadamy”, warsztatach kulinarnych na temat zdrowego odżywiania, oraz w przedszkolnym „Dniu Talentu”
· Prezentowanie zawodów wykonywanych przez rodziców
· Organizacja kącika „Wędrującej książki”
· Udział w okolicznościowych zbiórkach (np. na rzecz schroniska dla zwierząt)
· Poznanie oczekiwań rodziców w zakresie metod wychowawczych
· Wspólna analiza Programu wychowawczego „Ja, ty, my”, jednogłośne podjęcie decyzji o wdrożeniu programu do realizacji (systemu motywacyjnego)
Plan współpracy ze środowiskiem lokalnym w roku szkolnym 2016/2017
w grupie „Tygryski” /5- latki/
Współpraca z działem prewencji Komendy Policji, Strażą Miejską oraz WORD
- Prelekcje na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zachowania się wobec osób obcych i zwierząt
- Organizowanie wycieczek do Komendy Policji
W ciągu roku
Współpraca ze strażą pożarną
- Cykliczne zajęcia edukacyjne z udziałem strażaków
- zapraszanie strażaków do przedszkola
Współpraca z nadleśnictwem, ogrodem zoobotanicznym
- Wycieczka do lasu –„pożegnanie lata”, Dzień Ziemi, Powitanie wiosny
- cykliczne lekcje przyrodnicze w ogrodzie zoobotanicznym
Wrzesień
Spektakle teatralne
„Vaśka...
kasiazabka123