Plan współpracy z Rodzicami 3 latki.docx

(18 KB) Pobierz

Plan współpracy z Rodzicami w roku szkolnym 2014/2015  

grupa „Kaczuszki”   /3-latki/

FORMY WSPÓŁPRACY

ZADANIA

TERMIN REALIZACJI

Zebrania ogólne z udziałem dyrektora przedszkola

·         Przedstawienie głównego kierunku pracy wychowawczo- dydaktyczno- opiekuńczej na rok szkolny 2014/2015

·         Zapoznanie  z harmonogramem uroczystości przedszkolnych i środowiskowych

·         Omówienie organizacji pracy placówki (ramowy rozkład dnia, zajęcia dodatkowe, zasady bezpieczeństwa, opłaty, ubezpieczenie, itp.)

·         Sprawy organizacyjne, pytania i wnioski

Wrzesień 2014

Zebrania grupowe

 

·         Zapoznanie z dokumentami, w oparciu o które realizowana jest praca wychowawczo- dydaktyczna:

 

- Podstawa programowa wychowania przedszkolnego

      - Koncepcja Rozwoju Przedszkola Niepublicznego Słoneczko w Toruniu na
      lata 2013-2016

      - Koncepcja Pracy Przedszkola na rok 2014/2015

      - Program Edukacji Zdrowotnej „Sprawny i zdrowy idę do szkoły”

      - Program wychowania przedszkolnego „Zanim będę uczniem”

      - Program wychowawczy „Ja, ty, my” Przedszkola Niepublicznego Słoneczko
      w Toruniu

 

·         Omówienie ramowego rozkładu dnia, harmonogramu zajęć dodatkowych

·         Uzyskanie upoważnień, oświadczeń deklaracji /dotyczących odbioru dzieci, danych osobowych, wykorzystania obrazu dziecka w mediach, udziału w zajęciach dodatkowych/

·         Podkreślenie partnerstwa Rodziców w tworzeniu klimatu i działalności wychowawczo- dydaktycznej

- opracowanie planu współpracy z udziałem rodziców

- ustalenie wspólnego systemu motywacyjnego

Wrzesień 2014

·         Przedstawienie wyników obserwacji pedagogicznych, informowanie rodziców o sukcesach i kłopotach ich dzieci

·         Określenie kierunku pracy z dzieckiem zdolnym oraz z dzieckiem wymagającym wsparcia

Styczeń 2015

·         Podsumowanie pracy dydaktyczno- wychowawczej za I półrocze

Styczeń 2015

·         Przedstawienie wyników obserwacji pedagogicznych

·         Przebieg pracy dydaktyczno- wychowawczej w II półroczu

·         Podsumowanie wyników wspólnie podjętych zadań

Maj 2015

Kontakty indywidualne

·         Konsultacje indywidualne (na wniosek rodziców, nauczyciela)

Na bieżąco

·         Przekazywanie bieżących informacji dotyczących rozwoju dziecka

·         Zwrócenie uwagi na wspieranie dzieci zdolnych i łagodzenie trudności jakie napotykają

·         Określanie jednolitych działań w przypadku występujących problemów

·         Udzielanie informacji o możliwych działaniach pomocniczych (porady specjalistów, konsultacje z pracownikami Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej)

Na bieżąco

Kąciki informacyjne

·         Prezentowanie aktualnie realizowanej tematyki, celów wychowawczo- dydaktycznych w oparciu o program; propozycji zabaw, ćwiczeń tekstów piosenek i wierszy; ciekawostek oraz informacji dotyczących aktualnych spotkań, wyjść, wycieczek, itp.

Na bieżąco

Uroczystości z udziałem rodziców i dziadków

·         Pasowanie na Przedszkolaka

·         „Przy wigilijnym stole”

·         Dzień Babci i Dziadka

·         Dzień Mamy i Taty

·         Dzień Dziecka

Listopad 2014

Grudzień 2014

Styczeń 2015

Maj 2015

Czerwiec 2015

Pomoc w organizacji uroczystości i imprez przedszkolnych, przygotowaniu dzieci do udziału w konkursach

·         Organizacja spotkania Przy wigilijnym stole” z udziałem rodziców

·         Włączanie się do pomocy w wyjściach, wycieczkach

·         Pomoc w organizowaniu uroczystości, w przygotowaniu strojów

Grudzień 2014

 

Cały rok

Cały rok

Pedagogizacja Rodziców

·         Udostępnianie fachowej literatury

·         Organizowanie na terenie przedszkola spotkań z udziałem specjalistów

Cały rok

Współudział Rodziców w życiu przedszkola i grupy

·         Włączenie rodziców w akcję „Cała Polska czyta dzieciom”

·         Prezentowanie zawodów wykonywanych przez rodziców

·         Organizacja kącika „Wędrującej książki”

·         Udział w okolicznościowych zbiórkach (np. na rzecz schroniska dla zwierząt)

·         Poznanie oczekiwań rodziców w zakresie metod wychowawczych

·         Wspólna analiza Programu wychowawczego „Ja, ty, my”, jednogłośne podjęcie decyzji o wdrożeniu programu do realizacji (systemu motywacyjnego)

Cały rok

 

Cały rok

 

 

Wrzesień 2014

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin