Plan współpracy z Rodzicami w roku szkolnym 2014/2015
grupa „Kaczuszki” /3-latki/
FORMY WSPÓŁPRACY
ZADANIA
TERMIN REALIZACJI
Zebrania ogólne z udziałem dyrektora przedszkola
· Przedstawienie głównego kierunku pracy wychowawczo- dydaktyczno- opiekuńczej na rok szkolny 2014/2015
· Zapoznanie z harmonogramem uroczystości przedszkolnych i środowiskowych
· Omówienie organizacji pracy placówki (ramowy rozkład dnia, zajęcia dodatkowe, zasady bezpieczeństwa, opłaty, ubezpieczenie, itp.)
· Sprawy organizacyjne, pytania i wnioski
Wrzesień 2014
Zebrania grupowe
· Zapoznanie z dokumentami, w oparciu o które realizowana jest praca wychowawczo- dydaktyczna:
- Podstawa programowa wychowania przedszkolnego
- Koncepcja Rozwoju Przedszkola Niepublicznego Słoneczko w Toruniu na lata 2013-2016
- Koncepcja Pracy Przedszkola na rok 2014/2015
- Program Edukacji Zdrowotnej „Sprawny i zdrowy idę do szkoły”
- Program wychowania przedszkolnego „Zanim będę uczniem”
- Program wychowawczy „Ja, ty, my” Przedszkola Niepublicznego Słoneczko w Toruniu
· Omówienie ramowego rozkładu dnia, harmonogramu zajęć dodatkowych
· Uzyskanie upoważnień, oświadczeń deklaracji /dotyczących odbioru dzieci, danych osobowych, wykorzystania obrazu dziecka w mediach, udziału w zajęciach dodatkowych/
· Podkreślenie partnerstwa Rodziców w tworzeniu klimatu i działalności wychowawczo- dydaktycznej
- opracowanie planu współpracy z udziałem rodziców
- ustalenie wspólnego systemu motywacyjnego
· Przedstawienie wyników obserwacji pedagogicznych, informowanie rodziców o sukcesach i kłopotach ich dzieci
· Określenie kierunku pracy z dzieckiem zdolnym oraz z dzieckiem wymagającym wsparcia
Styczeń 2015
· Podsumowanie pracy dydaktyczno- wychowawczej za I półrocze
· Przedstawienie wyników obserwacji pedagogicznych
· Przebieg pracy dydaktyczno- wychowawczej w II półroczu
· Podsumowanie wyników wspólnie podjętych zadań
Maj 2015
Kontakty indywidualne
· Konsultacje indywidualne (na wniosek rodziców, nauczyciela)
Na bieżąco
· Przekazywanie bieżących informacji dotyczących rozwoju dziecka
· Zwrócenie uwagi na wspieranie dzieci zdolnych i łagodzenie trudności jakie napotykają
· Określanie jednolitych działań w przypadku występujących problemów
· Udzielanie informacji o możliwych działaniach pomocniczych (porady specjalistów, konsultacje z pracownikami Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej)
Kąciki informacyjne
· Prezentowanie aktualnie realizowanej tematyki, celów wychowawczo- dydaktycznych w oparciu o program; propozycji zabaw, ćwiczeń tekstów piosenek i wierszy; ciekawostek oraz informacji dotyczących aktualnych spotkań, wyjść, wycieczek, itp.
Uroczystości z udziałem rodziców i dziadków
· Pasowanie na Przedszkolaka
· „Przy wigilijnym stole”
· Dzień Babci i Dziadka
· Dzień Mamy i Taty
· Dzień Dziecka
Listopad 2014
Grudzień 2014
Czerwiec 2015
Pomoc w organizacji uroczystości i imprez przedszkolnych, przygotowaniu dzieci do udziału w konkursach
· Organizacja spotkania „Przy wigilijnym stole” z udziałem rodziców
· Włączanie się do pomocy w wyjściach, wycieczkach
· Pomoc w organizowaniu uroczystości, w przygotowaniu strojów
Cały rok
Pedagogizacja Rodziców
· Udostępnianie fachowej literatury
· Organizowanie na terenie przedszkola spotkań z udziałem specjalistów
Współudział Rodziców w życiu przedszkola i grupy
· Włączenie rodziców w akcję „Cała Polska czyta dzieciom”
· Prezentowanie zawodów wykonywanych przez rodziców
· Organizacja kącika „Wędrującej książki”
· Udział w okolicznościowych zbiórkach (np. na rzecz schroniska dla zwierząt)
· Poznanie oczekiwań rodziców w zakresie metod wychowawczych
· Wspólna analiza Programu wychowawczego „Ja, ty, my”, jednogłośne podjęcie decyzji o wdrożeniu programu do realizacji (systemu motywacyjnego)
kasiazabka123