D4EA049CP0
Działanie : Sterowanie drzwiami i klapami
1. Pilot zdalnego sterowania wysokiej częstotliwości
1.1. Warunki zadziałania zdalnego sterowania
Warunek włączenia funkcji pilota zdalnego sterowania :
· Jeżeli kluczyk nie jest włożony do włącznika zapłonu z blokadą
· Lub jeżeli kluczyk jest włożony do włącznika zapłonu z blokadą w położeniu wyłączenia, 1 minut po otwarciu drzwi kierowcy
· Lub jeżeli kluczyk jest włożony do włącznika zapłonu z blokadą w położeniu wyłączenia, 1 minut po powrocie kluczyka z położenia +ACC do położenia wyłączenia
1.2. Funkcje: Pilot zdalnego sterowania
Rysunek : d4ea3nhd
(1) Pilot zdalnego sterowania wysokiej częstotliwości.
Oznaczenie
Opis
"a"
Ryglowanie drzwi i klap (Krótkie naciśnięcie)Składanie lusterek wstecznych zewnętrznych (W zależności od wersji)Zapalenie czasowe bocznych zewnętrznych spotów i oświetlenia towarzyszącego (W zależności od wersji)
Drugie krótkie naciśnięcie umożliwia superblokadę pojazdu (niemożność otwarcia drzwi od środka i z zewnątrz) (W zależności od wersji)
Ryglowanie drzwi i klap oraz zamknięcie szyb z przodu i z tyłu (Długie naciśnięcie)
Drugie naciśnięcie aby zlokalizować pojazd (jeżeli pojazd jest zaryglowany od ponad 5 sek.)
"b"
Otwieranie klapy tylnej zmotoryzowanej (w zależności od wersji)
"c"
Odryglowywanie drzwi i klap albo samych tylko drzwi kierowcy, jeżeli funkcja selektywności drzwi i klap jest włączona (Krótkie naciśnięcie)Rozłożenie lusterek wstecznych zewnętrznych (W zależności od wersji)Zapalenie czasowe oświetlenia powitalnego, lamp sufitowych i bocznych zewnętrznych spotów w czasie około 30 sek (w zależności od wersji)
Jeżeli funkcja selektywności drzwi i klap jest włączona i drzwi kierowcy są odryglowane, drugie krótkie naciśnięcie umożliwia otwarcie drzwi i klap pojazdu
1.3. Dopasowanie do pojazdu
Używanie zdalnego sterowania wymaga dopasowania do pojazdu.
Każde zdalne sterowanie przesyła do odbiornika zakodowany komunikat składający się z następujących kodów :
· Kodu stałego związanego z kluczykiem
· Kodu zmiennego dopasowanego do odbiornika pojazdu
· Kodu odpowiadającego funkcji do uruchomienia
· Kodu odpowiadającego poziomowi naładowania baterii
1.4. Zsynchronizowanie zdalnego sterowania
Kod zmienny zdalnego sterowania jest modyfikowany przy każdym użyciu zdalnego sterowania.
Przesunięcie pomiędzy oczekiwanym przez odbiornik kodem zmiennym i tym nadanym przez zdalne sterowanie jest dopuszczalne (jest to przypadek użycia zdalnego sterowania poza zasięgiem odbiornika).
W przypadku przekroczenia tolerancji konieczne jest zsychronizowanie zdalnego sterowania.
UWAGA : Tolerancja wynosi 255 przesunięć.
Zsynchronizowanie zdalnego sterowania :
· Wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk
· Włożyć klucz do stacyjki, ustawić w pozycji zapłon
· W ciągu 20 sek, nacisnąć na przycisk pilota zdalnego sterowania w czasie 5 sek
· Wyłączyć zapłon
· Wyjąć kluczyk ze stacyjki
· Pilot zdalnego sterowania jest od nowa całkowicie czynny
2. Funkcja : Sterowanie zamków
2.1. BLOKOWANIE / Odryglowanie kluczem
Funkcje
BLOKOWANIE
ODBLOKOWANIE
Działanie
BSI1 wydaje polecenie ryglowania drzwi i klap
BSI1 wydaje polecenie odryglowania drzwi i klap
Warunek "JEŚLI"
Polecenie zablokowania przez zamki przednie
Polecenie odblokowania przez zamki przednie
Warunek "I"
Drzwi i klapy są odryglowane
Drzwi i klapy są zaryglowane
Drzwi i klapy są zamknięte, w przeciwnym razie następuje odbicie
-
2.2. BLOKOWANIE / ODBLOKOWANIE : Za pomocą pilota zdalnego sterowania
Polecenie zaryglowania za pomocą pilota zdalnego sterowania
Polecenie odryglowania pilotem zdalnego sterowania
UWAGA : W pojazdach wyposażonych w superblokadę, drugie naciśnięcie natychmiast po pierwszym umożliwia superblokadę. Nie można wówczas otworzyć drzwi ani od wewnątrz, ani z zewnątrz.
2.3. Ryglowanie / odryglowanie przyciskiem centralnego zamka
Polecenie ryglowania przyciskiem centralnego zamka
Polecenie odryglowania przyciskiem centralnego zamka
Pojazd jest odryglowany
Pojazd jest zablokowany
Drzwi są zamknięte
Pojazd stoi lub jedzie
Wizualizacja
Dioda zapalona
Dioda zgaszona
2.4. Odryglowanie za pomocą wewnętrznych przełączników otwierających
Odryglowanie za pomocą wewnętrznych przełączników otwierających
Użyto jednego z wewnętrznych przełączników otwierania drzwi (*)
(*) Jeżeli użyto jednego z wewnętrznych przełączników otwierania drzwi, w tych drzwiach nie należy uaktywniać zabezpieczenia przed dziećmi ; Jeżeli zabezpieczenie dzieci jest włączone, drzwi z tyłu nie można otworzyć od wewnątrz
2.5. Odblokowanie w przypadku zderzenia
Odblokowanie w przypadku zderzenia
Polecenie odryglowania wydane przez BSI1; informacja o zderzeniu pochodzi od kalkulatora poduszek powietrznych
+zapłon obecne
2.6. Odbicie drzwi i klap
Odbicie drzwi i klap
BSI1 wydaje polecenie zaryglowania, a następnie odryglowania drzwi i klap
Zadanie zablokowania jest wykonane (Bez względu na to, jakie jest żądanie)
Jedne z drzwi lub pokrywa (drzwi przednie, drzwi tylne, klapa tylna) nie są zamknięte na drugi zaczep (żądanie zablokowania za pomocą kluczyka lub pilota zdalnego sterowania)
Jedne z drzwi przednich lub tylnych nie są zamknięte na drugi zaczep (Żądanie zablokowania za pomocą przycisku centralnego zamka)
Brak zapalenie się kierunkowskazów (zaryglowanie nie zostało dokonane), brak zmiany stanu kontrolki włącznika zaryglowania/odryglowania na desce rozdzielczej
2.7. Bezpieczeństwo dzieci
Uruchomienie zabezpieczenia przy przewożeniu dzieci
BSI1 zakazuje otwieranie tylnych drzwi za pomocą wewnętrznego sterowania otwierania
Włącznik zabezpieczenia przed dziećmi elektrycznych podnośników szyb i drzwi tylnych jest aktywowany (w zależności od wersji)
2.8. Ponowne automatyczne ryglowanie drzwi i klap
Ponowne automatyczne ryglowanie drzwi i klap
BSI1 rygluje ponownie zamki pojazdu w sposób automatyczny
Żadne drzwi albo klapa nie zostały otwarte w ciągu 30 sekund po odryglowaniu zamków pojazdu
Stacyjka nie została włączona po odryglowaniu
2.9. Automatyczne ryglowanie drzwi i klap podczas jazdy
Automatyczne zaryglowanie zamków drzwi i klap
BSI1 rygluje automatycznie zamki drzwi i klap
Prędkość pojazdu większa od 10 km/h
Długi nacisk na przycisk zaryglowania/odryglowania, umieszczony na desce rozdzielczej, pozwala na aktywację/dezaktywację automatycznego ryglowania drzwi i klap w czasie jazdy, połączoną z komunikatem na ekranie wielofunkcyjnym.
2.10. Ryglowanie ręczne
Rysunek : d4ea3nid
(2) Drzwi tylne.
"d" Zapadka mechaniczna umożliwiająca mechaniczne zaryglowanie drzwi.
Kierowca może zaryglować drzwi pasażerów przekręcając pokrętło mechaniczne "d" ; Za pomocą kluczyka zapłonowego.
Możliwości odryglowania drzwi pasażerów po zaryglowaniu mechanicznym :
· Działanie na sterowanie wewnętrzne otwierania drzwi
· Naciśnięcie zestyku zablokowania/odblokowania na tablicy rozdzielczej (Jeżeli akumulator jest podłączony i jest sprawny)
· Naciśnięcie sterowania odblokowania na pilocie zdalnego sterowania wysokiej częstotliwości (Jeżeli akumulator jest podłączony i jest sprawny)
2.11. Funkcja : Możliwość wybierania drzwi i pokryw (w zależności od wersji)
Otwarcie wyłącznie drzwi kierowcy
BSI1 odblokowuje wyłącznie drzwi kierowcy
Żądanie odryglowania jest wymagane (1 nacisk na przycisk pilota odryglowuje wyłącznie drzwi kierowcy)
Drzwi kierowcy są odryglowane
3. Uzyskać informację o stanie drzwi i klap
Zamki drzwi mogą posiadać do 3 zestyków, pozwalających inteligentnemu modułowi sterującemu (BSI1) znać ich stan.
Rysunek : d4ea3nmd
"e" Krzywka zestyku otwartych drzwi.
"f" Stycznik otwartych drzwi.
Inteligentny moduł sterujący (BSI1) odbiera informację o otwarciu lub zamknięciu jednych z drzwi lub klapy tylnej od zestyku otwarcia drzwi "f" wbudowanego w zamek.
Zestyk otwartych drzwi "f" jest uruchamiany przez krzywkę zestyku otwartych drzwi "e", połączonych w zamku.
Rysunek : d4ea3nnd
"A" Stan zablokowania (Zestyk zwolniony).
"B" Stan odblokowania (Zestyk wciśnięty).
"g" Wycięcie ryglowania zewnętrznego.
"h" Stycznik (Stan zaryglowania pojazdu).
Inteligentny moduł sterujący (BSI1) pobiera informacje o zaryglowaniu lub odryglowaniu drzwi zamkiem, przez zestyk stanu zaryglowania "h" wbudowany w zamek (Ryglowanie proste ).
Zestyk stanu zaryglowania "h" jest uruchamiany przez odcinek krzywki ryglowania zewnętrznego "g".
Rysunek : d4ea3nod
"j" Stycznik ryglowania.
"k" Dźwignia zamka.
Inteligentny moduł sterujący (BSI1) pobiera informacje o żądaniu zaryglowania i odryglowania drzwi zamkiem przy pomocy kluczyka, przez zestyki zaryglowania "j" wbudowane w zamek (Superblokada).
Zestyki zaryglowania "j" są uruchamiane przez dźwignię zamka "k" :
· Przemieszczenie w kierunku blokowania uruchamia 1 zestyk
· Przemieszczenie w kierunku odblokowania uruchamia 2 zestyki
4. Mechanizmy otwierania
Rysunek : d4ea3npd
(3) Linka sterująca otwierania od wewnątrz.
(4) Linka sterująca otwierania od zewnątrz.
(5) Zamek.
Mechanizmy otwierania są podzielone na 2 części :
· Mechanizm otwierania od zewnątrz
· Mechanizm otwierania od wewnątrz
Mechanizmy otwierania są wbudowane w zamki.
4.1. Mechanizm otwierania od zewnątrz
Rysunek : d4ea3nqd
mimi31