LUTY 5 latki.docx

(24 KB) Pobierz

Zestaw ćwiczeń porannych nr     :

                            - będzie chwytało oburącz piłkę odbitą o ziemię lub o ścianę

                            - będzie poruszało się na czworakach, zmieniając kierunek i omijając przeszkody

                            - powtórzy określone ruchy zgodnie z podaną sekwencją

 

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                                         „ZABAWY NA ŚNIEGU”

 

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                                                        zachęcanie do ruchu na świeżym powietrzu

  

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

02.02.

Poniedziałek

 

„Zabawy z  głoskami” - muzyczny teatrzyk dziecięcy

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 11 (szarfy)

- odegra scenkę na podstawie poznanych piosenek

- posłuży się rekwizytami

- wyodrębni głoski w wyrazach o prostej budowie fonetycznej

- wysłucha uważnie poleceń

 

- wzmocni mięśnie brzucha

- utrzyma ciało w pozycji równoważnej

- będzie rzucało i chwytało szarfę oburącz, a także ręką lewą i prawą

- powtórzy określone ruchy zgodnie z podaną sekwencją

o. 7 dz. 2

o. 7 dz. 2

o. 14 dz. 4

o. 3 dz. 1

 

o. 5 dz. 2

o. 5 dz. 2

o. 5 dz. 2

o. 5 dz. 2

03.02.

Wtorek

 

„Bezpiecznie bawimy się na śniegu”- rozmowa w oparciu o opowiadanie J. Kusego „Trzy czerwone serca” oraz doświadczenia dzieci

 

 

„Bałwankowa piosenka- zabawy rytmiczne przy piosence

- będzie potrafiło wybrać bezpieczne miejsce do zabawy (daleko od jezdni, zamarzniętych stawów, itp.)

- będzie potrafiło zwrócić się o pomoc, dzwoniąc na numery telefonów alarmowych

- zrozumie przenośny sens słów: Na mnie zawsze możesz liczyć

- sformułuje dłuższe wypowiedzi o ważnych sprawach

 

- odtworzy proste fragmenty melodii piosenki na instrumentach perkusyjnych (trójkąt, cymbałki)

- zastosuje instrumenty do zilustrowania zjawisk przyrody

- podejmie próby grania własnego akompaniamentu do piosenki

o. 6 dz. 1

 

o. 6 dz. 4

 

o. 3 dz. 4

o. 3 dz. 2

 

o. 8 dz. 3

o. 8 dz. 3

o. 8 dz. 3

04.02.

Środa

 

„Śniegowe bałwanki”­- zabawy matematyczne

 

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 11 (szarfy)

- zrozumie, że dwa zbiory są równoliczne, niezależnie od wielkości, kształtu czy innych cech obiektów zbiorów

- uporządkuje przedmioty według wielkości, zaczynając od największego do najmniejszego

- podejmie omówione działania

 

- wzmocni mięśnie brzucha

- utrzyma ciało w pozycji równoważnej

- będzie rzucało i chwytało szarfę oburącz, a także ręką lewą i prawą

- powtórzy określone ruchy zgodnie z podaną sekwencją

o. 13 dz. 2

 

o. 4 dz. 1

 

o. 1 dz. 3

 

o. 5 dz. 2

o. 5 dz. 2

o. 5 dz. 2

o. 5 dz. 2

05.02.

Czwartek

 

„Olimpiada zimowa”- opowieść ruchowa przy akompaniamencie muzycznym

 

„Lepimy bałwana”- lepienie z masy plastycznej

- będzie wiedziało, jakie znaczenia dla zdrowia ma ruch na świeżym powietrzu

- zareaguje prawidłowo ruchem  na zmiany metrum w czasie zabaw

- swobodnie, wg własnego pomysłu, zinterpretuje muzykę ruchem

 

- wymodeluje kształt z jednego kawałka masy plastycznej

- wykona pracę, łącząc masę plastyczną z materiałem przyrodniczym

- zagospodaruje materiałami w odpowiedni sposób

- zorganizuje prawidłowo miejsce swojej pracy

o. 5 dz. 1

o. 8 dz. 2

o. 8 dz. 2

 

o. 10 dz. 1

o. 10 dz. 1

o. 10 dz. 1

o. 10 dz. 1

06.02.

Piątek

 

„Razem ze słonkiem- zima- warsztaty w Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu

 

 

 

- będzie wiedziało, że woda zamarza w niskiej temperaturze, a lód i śnieg topią się pod wpływem ciepła i zamieniają w wodę

- podejmie próby samodzielnego eksperymentowania na podstawie zdobytych wiadomości

- sformułuje wnioski z przeprowadzonych doświadczeń

- zada pytania dla uporządkowania spostrzeżeń, zrozumienia obserwowanych zjawisk

o. 11 dz. 1

 

o. 10 dz. 4

 

o. 10 dz. 4

o. 3 dz. 1

 

Zestaw ćwiczeń porannych nr    :

                            - będzie biegało swobodnie, zachowując równowagę

                            - będzie przeskakiwało przeszkody płaskie

- będzie kontrolowało utrzymywanie prawidłowej postawy ciała

 

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                                         „TORUŃ W LEGENDACH”

 

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                                                        wzbogacanie wiadomości o swoim mieście

  

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

09.02.

Poniedziałek

 

„Zabawy z  głoską   - muzyczny teatrzyk dziecięcy

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 11 (szarfy)

 

- odegra scenkę z wykorzystaniem rekwizytów oraz prostych form scenicznych

- wymieni kolejne głoski w wyrazach o prostej budowie  fonetycznej

- odczyta globalnie napisy w powiązaniu z obrazkiem

 

- wzmocni mięśnie brzucha

- utrzyma ciało w pozycji równoważnej

- będzie rzucało i chwytało szarfę oburącz, a także ręką lewą i prawą

- powtórzy określone ruchy zgodnie z podaną sekwencją

o. 7 dz. 2

o. 14 dz. 4

o. 14 dz. 6

 

o. 5 dz. 2

o. 5 dz. 2

o. 5 dz. 2

o. 5 dz. 2

10.02.

Wtorek

 

„O tym jak Anioł znalazł się w herbie Torunia”- opowiadanie  legendy  z wykorzystaniem sylwet

 

 

„Herb Torunia”- wydzieranka z kolorowych papierów

- opowie własnymi słowami treść inscenizacji z zachowaniem kolejności zdarzeń

- rozpozna herb miejscowości, w której mieszka

- rozpozna wyrazy wprowadzone do czytania globalnego (Toruń, herb)

- zbuduje dłuższe wielozdaniowe wypowiedzi

 

- obejrzy zdjęcia, ilustracje, pocztówki przedstawiające herb Torunia

- odtworzy określone kształty, wydzierając je z papieru

- będzie dbało o porządek w miejscu pracy

- wybierze napis oznaczający imię, aby podpisać własną pracę

o. 7 dz. 1

 

o. 15 dz. 3

o. 14 dz. 6

o. 3 dz. 2

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin