TEMATYKA KOMPLEKSOWA DOBRE MANIERY PRZEDSZKOLAKA
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA kształtowanie pozytywnych wzorców zachowań w grupie rówieśniczej
Data
Uwagi
Sytuacja edukacyjna
Zamierzone osiągnięcia dziecka
05.10.
Poniedziałek
„Jestem dobrym kolegą” – rozmowa przy gazetce tematycznej z wykorzystaniem obrazków
Zestaw zabaw ruchowych nr 3
- rozróżni uczucia i nastroje oraz połączy je z określonymi sytuacjami
- tworzy wypowiedzi na określony temat
- spróbuje w sposób zrozumiały udzielić odpowiedzi na pytanie „Co by było, gdybym nie miał kolegów?”
- wzmocni mięśnie brzucha
- utrzyma równowagę stojąc na jednej nodze
- biega swobodnie po wyznaczonej trasie
Ob. 1 dz. 3
Ob. 3 dz. 1
06.10.
Wtorek
„Ile kroków” – zabawa dydaktyczna
- podejmie próbę mierzenia długości krokami, stopa za stopą
- będzie starało się uczestniczyć aktywnie w zabawach i zajęciach prowadzonych przez nauczyciela
Ob. 13 dz.4
Ob. 1 dz. 2
07.10.
Środa
„Gdy jestem szczęśliwy” – zabawa ilustracyjna w oparciu o piosenkę
„W krainie grzeczności” – rysowanie kredkami ołówkowymi
- będzie odtwarzało ruchem rytm piosenki
- będzie właściwie reagowało ruchem na zmianę tempa i dynamiki piosenki
- wykona kierowane do siebie prośby i polecenia
- odzwierciedli w swojej pracy własne odczucia i posiadaną wiedzę o świecie
- postara się ocenić, która praca kolegów najbardziej mu się podoba
- będzie uczestniczyło w sprzątaniu miejsca pracy po zajęciach plastycznych
Ob. 8 dz.1
Ob. 8 dz. 2
Ob. 1 dz.2
Ob. 9 dz. 2
Ob. 2 dz. 3
08.10.
Czwartek
„Gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta” – opowiadanie dzieci na podstawie historyjki obrazkowej
- opowie treść obrazka, wymieniając jego elementy
- podejmie próbę budowania dłuższych wypowiedzi na określony temat
- podejmie próby radzenia sobie w sytuacjach trudnych
Ob. 14 dz. 1
Ob. 3 dz. 3
09.10.
Piątek
„Podaj rączkę” K. Klich – zabawa muzyczno-ruchowa
„Portret radosnych ludzi” – praca plastyczna techniką collage
- powtórzy za nauczycielem fragmenty tekstu piosenki
- zapamięta i odtworzy proste układy taneczne- podejmie zabawę z podziałem na role
- stworzy kompozycję typu kolaż łącząc różnorodne materiały
- postara się prawidłowo posługiwać nożyczkami
- stworzy kompozycję z dowolnych elementów na ograniczonej powierzchni
- szanuje prace innych dzieci
Ob. 8 dz. 1
Ob. 8 dz. 5
Ob. 9 dz.2
Ob. 14 dz.2
Ob. 14 dz. 2
TEMATYKA KOMPLEKSOWA JESIEŃ W LESIE
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA pozna zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią
12.10.
„Nadeszła jesień” – wycieczka do lasu
- określi charakter jesiennej pogody i występujące zjawiska: pada deszcz, wieje wiatr, jest zimno.
- będzie wiedziało jakie zmiany wywołane są wiatrem: naginają się gałęzie, fruwają liście
- nazwie kolory jesiennych liści
- będzie pamiętało, że należy zachować spokój w czasie jazdy autokarem, aby nie przeszkadzać kierowcy
Ob. 11 dz.1
Ob. 11 dz. 1
Ob. 12 dz.1
Ob. 6 dz. 2
13.10.
„ Grzybiarz w lesie” – zabawa dydaktyczna
- będzie mierzyło ilość kroków do rozstawionych grzybów
- będzie używało liczebników głównych i porządkowych w codziennych sytuacjach
- posłucha uważnie innych nie przerywając wypowiedzi
Ob. 13 dz. 2Ob. 1 dz. 2
14.10.
„Jesienna cza cza” – nauka piosenki
„Jesienny obrazek” – układanie z materiału przyrodniczego dowolnych kompozycji
- zaśpiewa grupowo, zachowując tempo, rytm i właściwą intonację
- powtórzy za nauczycielem rytmizowane fragmenty tekstu piosenki
- wykorzysta materiał przyrodniczy do tworzenia jesiennych kompozycji płaskich
- będzie współpracowało przy wykonywaniu zbiorowych prac plastycznych
- będzie szanowało prace kolegów
kasiazabka123