10. czerwiec.doc

(482 KB) Pobierz
Oczami dziecka

Podróżować każdy może, na rowerze, na motorze

Znajomość środków lokomocji

Data

Sytuacja edukacyjna

 

Zamierzone osiągnięcia dzieci

Rodzaj edukacji

Obszar z programu

Poniedziałek

2.06.2014

1. „Co jeździ, co pływa, co lata?” – opowiadanie dzieci w oparciu o obrazki

 

 

 

2. Zestaw zabaw ruchowych nr 23

- rozpozna niektóre środki lokomocji (samochód, autobus, samolot, rower)

- nazwie je i wskaże na obrazkach

- będzie wiedziało, że może jechać samochodem siedząc tylko w specjalnym foteliku

Dziecko będzie:

- kształtowało właściwą reakcję na sygnał

- wzmacniało mięśnie podtrzymujące kręgosłup

- wyrabiało swobodę i szybkość biegu

Obszar 10, dział 3

 

Obszar 10, dział 3

Obszar 6, dział 3

 

 

Obszar 5, dział 2

Obszar 5, dział 2

Obszar 5, dział 2

Wtorek

3.06.2014

1. „Na stacji kolejowej” – osłuchanie z wierszem J. Ratajczaka

 

 

2. Zestaw zabaw ruchowych nr 23

- będzie powtarzało krótki wiersz

- użyje w słowniku czynnym nazw poznanych środków lokomocji

- weźmie udział w zabawie ortofonicznej

Dziecko będzie:

- kształtowało właściwą reakcję na sygnał

- wzmacniało mięśnie podtrzymujące kręgosłup

- wyrabiało swobodę i szybkość biegu

Obszar 3, dział 4

Obszar 3, dział 2

 

Obszar 3, dział 3

 

Obszar 5, dział 2

Obszar 5, dział 2

Obszar 5, dział 2

Środa

4.06.2014

1. „Jedzie pociąg” – zabawy ze śpiewem

 

 

2. „Kolorowy pociąg” – naklejanie gotowych elementów

-  będzie uczestniczyło w zabawach ruchowych ze śpiewem

- wywoła, zgodnie ze słyszaną muzyką, efekty akustyczne: tupanie, klaskanie

- będzie reagowało na polecenia

- naklei na kartkę wagoniki tworząc kompozycje

- rozpozna kształt koła

- będzie potrafiło powiedzieć, który z ozdobionych wagonów mu się podoba

Obszar 8, dział 2

Obszar 8, dział 3

 

Obszar 1, dział 2

Obszar 9, dział 2

Obszar 13, dział 3

Obszar 9, dział 1

Czwartek

5.06.2014

1. „Ile to samochodów?” – zabawa dydaktyczna

 

 

 

2. Zestaw zabaw ruchowych nr 23

- ustali wynik dodawania działając na konkretnych przedmiotach dokładając elementy

- będzie liczyło w zakresie 3 wszystkie zgrupowane przedmioty

- uważnie słuchało nauczycielki

Dziecko będzie:

- kształtowało właściwą reakcję na sygnał

- wzmacniało mięśnie podtrzymujące kręgosłup

- wyrabiało swobodę i szybkość biegu

Obszar 13, dział 2

 

Obszar 13, dział 2

 

Obszar 13, dział 3

 

Obszar 5, dział 2

Obszar 5, dział 2

Obszar 5, dział 2

Piątek

6.06.2014

1. „Idziemy na wycieczkę”-

osłuchanie z piosenką

 

 

2. „Samochód” – malowanie farbami

 

- wykona ćwiczenia kształtujące odpowiednią postawę i prawidłowy oddech

- zaśpiewa piosenkę w grupie wspólnie z innymi dziećmi

- będzie czerpało radość ze wspólnej zabawy opartej na piosence

- będzie malowało farbami plakatowymi przy użyciu pędzla

- będzie wiedziało, że nie wolno niszczyć prac kolegów

- podciągnęły rękawy przed myciem rąk po malowaniu farbami

Obszar 8, dział 1

 

Obszar 8, dział 1

Obszar 1, dział 3

 

Obszar 9, dział 2

Obszar 1, dział 2

Obszar 2, dział 1

 

Nadchodzi lato

Umiejętność dostrzegania zmian zachodzących w środowisku przyrodniczym podczas wiosny

Data

Sytuacja edukacyjna

 

Zamierzone osiągnięcia dzieci

Rodzaj edukacji

Obszar z programu

Poniedziałek

9.06.2014

1. „Nadchodzi lato” – rozmowa na podstawie gazetki tematycznej

 

 

2. Zestaw zabaw ruchowych nr 23

- określi pogodę i zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla lata: jest ciepło, często świeci słońce, pada ciepły deszcz, wieje ciepły wiatr

- dostrzeże zmiany zachodzące w środowiskach przyrodniczych związane z nadejściem lata.

- będzie wiedziało, że trzeba chronić się przed silnym działaniem promieni słonecznych (przebywać w cieniu, wkładać zapkę)

Dziecko będzie:

- kształtowało właściwą reakcję na sygnał

- wzmacniało mięśnie podtrzymujące kręgosłup

- wyrabiało swobodę i szybkość biegu

Obszar 11, dział 1

 

 

Obszar 12, dział 1

 

Obszar 11, dział 1

 

 

Obszar 5, dział 2

Obszar 5, dział 2

Obszar 5, dział 2

Wtorek

10.06.2014

1. „Pachnący wianek” – zabawy z zakresu profilaktyki logopedycznej w oparciu o wiersz J. Wasilewskiej

 

2. Zestaw zabaw ruchowych nr 23

- uczestniczyło w zabawie doskonalącej prawidłową wymowę głosek

- uczestniczyło w zabawie rozwijającej pojemność płuc – wydłużanie fazy wydechowej

- rozróżni poznane letnie kwiaty: mak, chaber, rumianek

Dziecko będzie:

- kształtowało właściwą reakcję na sygnał

- wzmacniało mięśnie podtrzymujące kręgosłup

- wyrabiało swobodę i szybkość biegu

Obszar 3, dział 3

 

Obszar 3, dział 3

 

Obszar 12, dział 1

 

Obszar 5, dział 2

Obszar 5, dział 2

Obszar 5, dział 2

Środa

11.06.2014

1. „Muzyczne zagadki” – słuchanie muzyki

 

2. „Kolorowe lato” – malowanie farbami plakatowymi

- rozpozna melodię znanej piosenki nuconej bez słów

- uczestniczyło w zabawach zorganizowanych przez nauczyciela

- spróbuje zbudować dłuższe wypowiedzi na temat „Kolory lata”

- będzie malowało farbami plakatowymi z użyciem pędzla

- opowie o wykonanej pracy i uzasadni, dlaczego takie kolory wybrało

Obszar 8, dział 1

Obszar 1, dział 2

 

Obszar 3, dział 1

 

Obszar 9, dział 2

Obszar 9, dział 2

Czwartek

12.06.2014

1. „Zabawa w piaskownicy” – zabawa dydaktyczna

 

 

 

2. Zestaw zabaw ruchowych nr 24

- posłuży się określeniami: najpierw, potem

- będzie potrafiło połączyć przyczynę ze skutkiem: zamek z piasku się rozsypał ponieważ dzieci na niego nadepnęły itp

- będzie potrafiło uczestniczyć w rozmowie prowadzonej przez nauczyciela na temat historyjki

Dziecko będzie:

- wzmacniało duże grupy mięśniowe

- przyjmowało prawidłową postawę podczas marszu

- kształtowało umiejętności wykonywania podskoków w miejscu

Obszar 13, dział 5

Obszar 4, dział 2

 

Obszar 3, dział 1

 

 

Obszar 5, dział 2

Obszar 5, dział 2

Obszar 5, dział 2

 

Piątek

13.06.2014

1. „Razem z latem” – osłuchanie z piosenka

 

2. „Słoneczko” – rysowanie patykiem po ziemi

- potrafiło zaśpiew...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin