Podróżować każdy może, na rowerze, na motorze
Znajomość środków lokomocji
Data
Sytuacja edukacyjna
Zamierzone osiągnięcia dzieci
Rodzaj edukacji
Obszar z programu
Poniedziałek
2.06.2014
1. „Co jeździ, co pływa, co lata?” – opowiadanie dzieci w oparciu o obrazki
2. Zestaw zabaw ruchowych nr 23
- rozpozna niektóre środki lokomocji (samochód, autobus, samolot, rower)
- nazwie je i wskaże na obrazkach
- będzie wiedziało, że może jechać samochodem siedząc tylko w specjalnym foteliku
Dziecko będzie:
- kształtowało właściwą reakcję na sygnał
- wzmacniało mięśnie podtrzymujące kręgosłup
- wyrabiało swobodę i szybkość biegu
Obszar 10, dział 3
Obszar 6, dział 3
Obszar 5, dział 2
Wtorek
3.06.2014
1. „Na stacji kolejowej” – osłuchanie z wierszem J. Ratajczaka
- będzie powtarzało krótki wiersz
- użyje w słowniku czynnym nazw poznanych środków lokomocji
- weźmie udział w zabawie ortofonicznej
Obszar 3, dział 4
Obszar 3, dział 2
Obszar 3, dział 3
Środa
4.06.2014
1. „Jedzie pociąg” – zabawy ze śpiewem
2. „Kolorowy pociąg” – naklejanie gotowych elementów
- będzie uczestniczyło w zabawach ruchowych ze śpiewem
- wywoła, zgodnie ze słyszaną muzyką, efekty akustyczne: tupanie, klaskanie
- będzie reagowało na polecenia
- naklei na kartkę wagoniki tworząc kompozycje
- rozpozna kształt koła
- będzie potrafiło powiedzieć, który z ozdobionych wagonów mu się podoba
Obszar 8, dział 2
Obszar 8, dział 3
Obszar 1, dział 2
Obszar 9, dział 2
Obszar 13, dział 3
Obszar 9, dział 1
Czwartek
5.06.2014
1. „Ile to samochodów?” – zabawa dydaktyczna
- ustali wynik dodawania działając na konkretnych przedmiotach dokładając elementy
- będzie liczyło w zakresie 3 wszystkie zgrupowane przedmioty
- uważnie słuchało nauczycielki
Obszar 13, dział 2
Piątek
6.06.2014
1. „Idziemy na wycieczkę”-
osłuchanie z piosenką
2. „Samochód” – malowanie farbami
- wykona ćwiczenia kształtujące odpowiednią postawę i prawidłowy oddech
- zaśpiewa piosenkę w grupie wspólnie z innymi dziećmi
- będzie czerpało radość ze wspólnej zabawy opartej na piosence
- będzie malowało farbami plakatowymi przy użyciu pędzla
- będzie wiedziało, że nie wolno niszczyć prac kolegów
- podciągnęły rękawy przed myciem rąk po malowaniu farbami
Obszar 8, dział 1
Obszar 1, dział 3
Obszar 2, dział 1
Nadchodzi lato
Umiejętność dostrzegania zmian zachodzących w środowisku przyrodniczym podczas wiosny
9.06.2014
1. „Nadchodzi lato” – rozmowa na podstawie gazetki tematycznej
- określi pogodę i zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla lata: jest ciepło, często świeci słońce, pada ciepły deszcz, wieje ciepły wiatr
- dostrzeże zmiany zachodzące w środowiskach przyrodniczych związane z nadejściem lata.
- będzie wiedziało, że trzeba chronić się przed silnym działaniem promieni słonecznych (przebywać w cieniu, wkładać zapkę)
Obszar 11, dział 1
Obszar 12, dział 1
10.06.2014
1. „Pachnący wianek” – zabawy z zakresu profilaktyki logopedycznej w oparciu o wiersz J. Wasilewskiej
- uczestniczyło w zabawie doskonalącej prawidłową wymowę głosek
- uczestniczyło w zabawie rozwijającej pojemność płuc – wydłużanie fazy wydechowej
- rozróżni poznane letnie kwiaty: mak, chaber, rumianek
11.06.2014
1. „Muzyczne zagadki” – słuchanie muzyki
2. „Kolorowe lato” – malowanie farbami plakatowymi
- rozpozna melodię znanej piosenki nuconej bez słów
- uczestniczyło w zabawach zorganizowanych przez nauczyciela
- spróbuje zbudować dłuższe wypowiedzi na temat „Kolory lata”
- będzie malowało farbami plakatowymi z użyciem pędzla
- opowie o wykonanej pracy i uzasadni, dlaczego takie kolory wybrało
Obszar 3, dział 1
12.06.2014
1. „Zabawa w piaskownicy” – zabawa dydaktyczna
2. Zestaw zabaw ruchowych nr 24
- posłuży się określeniami: najpierw, potem
- będzie potrafiło połączyć przyczynę ze skutkiem: zamek z piasku się rozsypał ponieważ dzieci na niego nadepnęły itp
- będzie potrafiło uczestniczyć w rozmowie prowadzonej przez nauczyciela na temat historyjki
- wzmacniało duże grupy mięśniowe
- przyjmowało prawidłową postawę podczas marszu
- kształtowało umiejętności wykonywania podskoków w miejscu
Obszar 13, dział 5
Obszar 4, dział 2
13.06.2014
1. „Razem z latem” – osłuchanie z piosenka
2. „Słoneczko” – rysowanie patykiem po ziemi
- potrafiło zaśpiew...
kasiazabka123