PROWADZĄCA: Katarzyna Rakowska
DATA: 02.02.2012r
GRUPA: 3 – latki
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
TEMAT: „Flisak i żaby”- inscenizacja z udziałem dzieci
CELE EDUKACYJNE:
Dziecko:
- potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące wysłuchanego utworu;
- uczestniczy w proponowanych przez nauczyciela zabawach na podstawie treści utworu literackiego;
- ilustruje ruchem treść opowiadania;
- potrafi klasyfikować przedmioty według cech jakościowych (wielkość);
- rozumie i wykonuje polecenia, które zawierają wyrażenia przyimkowe (na, pod, za, przed).
CELE WYCHOWAWCZE:
- potrafi zachować się odpowiednio w roli aktora;
- umiejętnie współdziała w grupie;
- postępuje zgodnie z oczekiwaniami dorosłych.
METODY:
- zadań stawianych do wykonania,
- słowne (rozmowa),
- oglądowa (pokaz).
FORMY:
- grupowa (praca z całą grupą);
- indywidualna.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Emblematy przedstawiające żabę, kapelusz, atrapa skrzypiec, maskotki żaby różnej wielkości, stolik, papierowe kamieniczki, zielona tkanina, kwiatki, treść legendy, magnetofon, nagranie odgłosu skrzypiec, karty pracy.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
I. CZĘŚĆ WSTĘPNA
1. Powitanie dzieci i przybliżenie im postaci Flisaka. Zachęcenie do wysłuchania opowiadania snutego przez Flisaka.
II. CZĘŚĆ GŁÓWNA
1. „Flisak i żaby”- opowiadanie legendy przez nauczycielkę- Flisaka. Po wysłuchaniu utworu dzieci odpowiedzą na kilka pytań dotyczących treści:
· Kto wystąpił w opowiadaniu?
· Co dobrego dla miasta zrobił Flisak?
· W jaki sposób udało się wyprowadzić żaby z miasta?
2. Udział dzieci w proponowanej przez nauczyciela zabawie teatralnej na podstawie treści legendy toruńskiej „Flisak i żabki”- dzieci będą ilustrowały ruchem treść opowiadania.
3. „Gdzie jest żabka?”- dzieci określą położenie żabki w przestrzeni za pomocą pojęć: na, pod, za, przed.
4. W zabawie dydaktycznej dzieci posegregują żabki ze względu na cechę jakościową- wielkość, a następnie będą pracować z kartą pracy- pokolorują tylko duże żaby.
III. CZĘŚĆ KOŃCOWA
1. Podsumowanie zajęć- rozmowa z dziećmi na temat zajęć.
kasiazabka123