Więcej stworzeń w Minecrafcie! Modyfikacja dostarcza dużo nowych mobów; niektóre z nich można oswajać lub na nich jedzić. Obecnie (12.0.3 dla Minecraft 1.12.1) dodano około 60 mobów. Mod dodaje także nowe obiekty i przepisy. Lista dodanych mobów pasywnych (nie atakujš nawet sprowokowane), niektóre dadzš się oswoić: - indyki (można oswoić nasionami arbuza) - jelenie - kaczki - karaluchy - konie (częciowo obecne i w wersji podstawowej gry, ale tu także zebry i krzyżówki; oswajane pszenicš, cukrem, sianem, a na stałe jabłkiem lub złotym jabłkiem, oswojone służš jako wierzchowce po dodaniu siodła) - kraby (można złapać w sieci) - krety - króliki - larwy owadów - meduzy (nie atakujš, ale zatruwajš po dotknięciu) - motyle - mrówki - muchy - myszy - pandy (oswajane trzcinš cukrowš, która w wiecie MC zastępuje prawdziwy pokarm pand - bambus) - płaszczki (manty) - ptaki (można oswoić, 6 typów: gołšb, wrona, grubodziób niebieski, kardynałek, kanarek i papuga, ostatnio dodana i do wersji podstawowej gry) - rybki (w 10 kolorach) - ryby małe (błazenek, sardela, żabnica, okoń, brama, pokolec, złota rybka) - ryby rednie (w tym dorsz, łoso i bass) - limaki - wierszcze - wietliki (robaczki więtojańskie) - ważki - żółwie Lista dodanych mobów neutralnych (atakujš, gdy zostanš sprowokowane, niektóre dadzš się oswoić): - delfiny (można oswoić rybami i przenosić w sieciach rybackich) - dziki (atakujš także, gdy gracz jest zbyt blisko) - enty (dębowe i brzozowe, sš podatne tylko na atak toporem) - kotki (można oswoić gotowanš rybš i następnie nadajšc imię medalionem, można dla nich zrobić kuwetę na odchody, jeli nie zostanš nakarmione specjalnie przygotowanš karmš lub kuweta będzie brudna, zaatakujš) - kozy i kozły (kozy można doić, ale kozły odpowiedzš atakiem, zjadajš rzeczy gracza w pobliżu) - lisy (można oswoić surowym mięsem indyka) - niedwiedzie brunatne (grizzly, można oswoić jak niedwiedzie czarne i jedzić na dorosłych) - niedwiedzie czarne (baribale, atakujš głodne lub uderzone, młode można oswoić mięsem) - ogry (zielone, ogniste i jaskiniowe, niszczš bloki młotem lub maczugš) - orlenie (rodzaj płaszczek, dadzš się złowić sieciš na ryby) - pszczoły - słonie (także mamuty w biomach zimowych, cielęta można oswajać przy pomocy 10 kostek cukru lub 5 ciastek, oswojone leczymy pieczonymi ziemniakami, chlebem lub sianem, na oswojonego dorosłego słonia lub mamuta można nałożyć uprzšż i na nim jedzić) - strusie (można oswajać i przekształcać w strusie-jednorożce, strusie-wiwerny, strusie nieumarłe i strusie piekielne przy pomocy odpowiednio esencji wiatła, ciemnoci, nieumarcia lub ognia; oswojone strusie mogš nosić siodła lub skrzynie oraz hełmy na głowie) - szczury piekielne (atakujš gracza, którego zobaczš przy niskim owietleniu) - szopy (dadzš się oswoić dowolnym jedzeniem) - węże (8 rodzajów, w tym kobry, pytony, grzechotniki, węże koralowe i węże niejadowite; atakujš, gdy gracz podejdzie za blisko) Lista dodanych mobów agresywnych (atakujš nawet niesprowokowane) - dzikie wilki (agresywne w nocy i przy niewielkim owietleniu) - konie agresywne (powstajš w nocy, 4 typy: nietoperzowy, szkielet, nieumarły, koszmar, nie dajš się oswoić, mogš transportować szkielety zwykłe lub srebrne, zombie i zombie pigmeny) - krokodyle (występujš na trzęsawiskach) - mantykory (hybrydy lwa, nietoperza i skorpiona, różne rodzaje analogiczne jak skorpiony atakujš jadem o różnych skutkach, po zabiciu istnieje 25% szansy dostania jaja, z którego wykluje się udomowiona mantykora; mantykor nie można rozmnażać, można natomiast na nich jedzić lub objuczyć skrzyniš) - minigolemy - niedżwiedzie polarne (ostatnio pojawiły się także w niezmodyfikowanej grze - młode dadzš sie oswoić jak niedwiedzie brunatne i czarne) - piranie (można je łowić sieciš, tracš wówczas agresywnoć) - rekiny (po zabiciu istnieje 10% szansy dostania jaja, z którego w wodzie wykluje się oswojony rekin) - srebrne szkielety (bardzo szybkie, uzbrojone w 2 srebrne miecze) - skorpiony (4 rodzaje: ziemne zatruwajšce, jaskiniowe powodujšce mdłoci, mrone spowalniajšce i piekielne zapalajšce; noszš swoje młode, gdy takiego skorpiona zabije gracz, oswaja jedno z młodych, gdy za ono doronie, można mu założyć siodło; po podaniu mu esencji nieumarcia udomowiony skorpion zamienia się w nieumarłego) - szczury (agresywne tylko przy owietleniu 7 lub mniej, podobne do myszy) - warany z Komodo (na trzęsawiskach; po zabiciu istnieje 25% szansy, że zwrócš jajo, jeli z jaja wykluje się młody waran, można go udomowić, gdy taki doronie, można umiecić na nim siodło i na nim jedzić; aby go uzdrowić, podaje się mu mięso szczura lub indyka) - wielkie golemy (powstajš same z otaczajšcych bloków, sš bardzo trudne do zabicia) - wielkie koty (lwy, tygrysy, pantery, lamparty i lamparty nieżne - w wiecie realnym lampart i pantera oznacza to samo; młode można oswoić surowš rybš lub surowš wieprzowinš, następnie nadajšc im imię przy pomocy medalionu, gdy taki kot doronie, można na nim jedzić lub używać do transportu skrzyń; po zabiciu oswojonego dużego kota istnieje szansa, że powstanie z niego duch; niektóre gatunki krzyżujš się ze sobš, ze skrzyżowania smaca lwa i samicy tygrysa otrzymamy lygrysa; jeli oswojony lew, biały lew, biały tygrys lub lygrys otrzymajš esencję wiatła, będš mogły latać) - wilkołaki (za dnia wyglšdajš jak ludzie, w nocy jak humanoidalne wilki, odmiana ognista może razić ogniem; wrażliwe sš na srebrne miecze, inna broń zadaje im niewielkie obrażenia) - wiwerny (podobne do smoków, 13 typów: typu 1 - dżunglowe, bagienne, sawannowe, piaskowe, matki, arktyczne, jaskiniowe, górskie, morskie, typu 2 - nieumarłe, jasne, ciemne i osobnego typu wiwerny duchy; wiwerny typu pierwszego żyjš w leżach wiwern; po zabiciu istnieje 10% szansy otrzymania jaja, z którego wykluwa się udomowiona wiwerna, na której można jedzić i latać, którš można osiodłać lub objuczyć; po użycia esencji nieumarcia na wiwernie matce otrzymamy nieumarłš, a esencji wiatła lub ciemnoci odpowiednio jasnš lub ciemnš; wiwerny duchy powstajš tylko po zabiciu wiwern udomowionych) - zjawy (latajš; istnieje odmiana płomienna) (https://mocreatures.gamepedia.com/Mob) Wymaga wczeniejszego zainstalowania: 1. Minecraft Forge w odpowiedniej wersji 2. GUI Api (starsze wersje) 3. CustomMobSpawner w odpowiedniej wersji. Po zainstalowaniu Forge kopiujemy CustomMobSpawner i MoCreatures do folderu Mods. Instrukcja do wczeniejszych wersji: 1. Zainstaluj Forge: wypakuj zip, zawartoć skopiuj do wnętrza pliku minecraft.jar (zob. opis folderu Modyfikacje) 2. Skasuj folder META-INF znajdujšcy się wewnštrz minecraft.jar 3. Znajd foldery .minecraft\coremods oraz .minecraft\mods (jeli trzeba, utwórz je ręcznie) 4. Skopiuj (bez rozpakowywania) GUI Api w wersji .jar do folderu .minecraft\coremods 5. Skopiuj (bez rozpakowywania) archiwa MoCreatures.zip i CustomSpawner.zip do folderu .minecraft\mods 6. Graj (uruchom nowš grę, inaczej mogš wystšpić błędy lub nawet możesz stracić swój wiat) http://www.minecraftforum.net/topic/81771- http://www.minecraftprojects.net/mods/mo-creatures http://www.mocreatures.org/ https://mocreatures.gamepedia.com/Mo%27_Creatures_Wiki
grzegorj