opis.txt

(7 KB) Pobierz
Więcej stworzeń w Minecrafcie! 

 Modyfikacja dostarcza dużo nowych mobów; niektóre z nich można oswajać lub na nich jedzić. 
 Obecnie (12.0.3 dla Minecraft 1.12.1) dodano około 60 mobów. 
 Mod dodaje także nowe obiekty i przepisy. 

Lista dodanych mobów pasywnych (nie atakujš nawet sprowokowane), niektóre dadzš się oswoić: 

- indyki (można oswoić nasionami arbuza) 
- jelenie 
- kaczki 
- karaluchy 
- konie (częciowo obecne i w wersji podstawowej gry, ale tu także zebry i krzyżówki; oswajane pszenicš, cukrem, sianem, a na stałe jabłkiem lub złotym jabłkiem, oswojone służš jako wierzchowce po dodaniu siodła) 
- kraby (można złapać w sieci) 
- krety 
- króliki 
- larwy owadów 
- meduzy (nie atakujš, ale zatruwajš po dotknięciu) 
- motyle 
- mrówki 
- muchy 
- myszy 
- pandy (oswajane trzcinš cukrowš, która w wiecie MC zastępuje prawdziwy pokarm pand - bambus) 
- płaszczki (manty) 
- ptaki (można oswoić, 6 typów: gołšb, wrona, grubodziób niebieski, kardynałek, kanarek i papuga, ostatnio dodana i do wersji podstawowej gry) 
- rybki (w 10 kolorach) 
- ryby małe (błazenek, sardela, żabnica, okoń, brama, pokolec, złota rybka) 
- ryby rednie (w tym dorsz, łoso i bass) 
- limaki 
- wierszcze 
- wietliki (robaczki więtojańskie) 
- ważki 
- żółwie 

Lista dodanych mobów neutralnych (atakujš, gdy zostanš sprowokowane, niektóre dadzš się oswoić): 

- delfiny (można oswoić rybami i przenosić w sieciach rybackich) 
- dziki (atakujš także, gdy gracz jest zbyt blisko) 
- enty (dębowe i brzozowe, sš podatne tylko na atak toporem) 
- kotki (można oswoić gotowanš rybš i następnie nadajšc imię medalionem, można dla nich zrobić kuwetę na odchody, jeli nie zostanš nakarmione specjalnie przygotowanš karmš lub kuweta będzie brudna, zaatakujš) 
- kozy i kozły (kozy można doić, ale kozły odpowiedzš atakiem, zjadajš rzeczy gracza w pobliżu) 
- lisy (można oswoić surowym mięsem indyka) 
- niedwiedzie brunatne (grizzly, można oswoić jak niedwiedzie czarne i jedzić na dorosłych) 
- niedwiedzie czarne (baribale, atakujš głodne lub uderzone, młode można oswoić mięsem) 
- ogry (zielone, ogniste i jaskiniowe, niszczš bloki młotem lub maczugš) 
- orlenie (rodzaj płaszczek, dadzš się złowić sieciš na ryby) 
- pszczoły 
- słonie (także mamuty w biomach zimowych, cielęta można oswajać przy pomocy 10 kostek cukru lub 5 ciastek, oswojone leczymy pieczonymi ziemniakami, chlebem lub sianem, na oswojonego dorosłego słonia lub mamuta można nałożyć uprzšż i na nim jedzić) 
- strusie (można oswajać i przekształcać w strusie-jednorożce, strusie-wiwerny, strusie nieumarłe i strusie piekielne przy pomocy odpowiednio esencji wiatła, ciemnoci, nieumarcia lub ognia; oswojone strusie mogš nosić siodła lub skrzynie oraz hełmy na głowie) 
- szczury piekielne (atakujš gracza, którego zobaczš przy niskim owietleniu) 
- szopy (dadzš się oswoić dowolnym jedzeniem) 
- węże (8 rodzajów, w tym kobry, pytony, grzechotniki, węże koralowe i węże niejadowite; atakujš, gdy gracz podejdzie za blisko) 

Lista dodanych mobów agresywnych (atakujš nawet niesprowokowane) 

- dzikie wilki (agresywne w nocy i przy niewielkim owietleniu) 
- konie agresywne (powstajš w nocy, 4 typy: nietoperzowy, szkielet, nieumarły, koszmar, nie dajš się oswoić, mogš transportować szkielety zwykłe lub srebrne, zombie i zombie pigmeny) 
- krokodyle (występujš na trzęsawiskach) 
- mantykory (hybrydy lwa, nietoperza i skorpiona, różne rodzaje analogiczne jak skorpiony atakujš jadem o różnych skutkach, po zabiciu istnieje 25% szansy dostania jaja, z którego wykluje się udomowiona mantykora; mantykor nie można rozmnażać, można natomiast na nich jedzić lub objuczyć skrzyniš) 
- minigolemy 
- niedżwiedzie polarne (ostatnio pojawiły się także w niezmodyfikowanej grze - młode dadzš sie oswoić jak niedwiedzie brunatne i czarne) 
- piranie (można je łowić sieciš, tracš wówczas agresywnoć) 
- rekiny (po zabiciu istnieje 10% szansy dostania jaja, z którego w wodzie wykluje się oswojony rekin) 
- srebrne szkielety (bardzo szybkie, uzbrojone w 2 srebrne miecze) 
- skorpiony (4 rodzaje: ziemne zatruwajšce, jaskiniowe powodujšce mdłoci, mrone spowalniajšce i piekielne zapalajšce; noszš swoje młode, gdy takiego skorpiona zabije gracz, oswaja jedno z młodych, gdy za ono doronie, można mu założyć siodło; po podaniu mu esencji nieumarcia udomowiony skorpion zamienia się w nieumarłego) 
- szczury (agresywne tylko przy owietleniu 7 lub mniej, podobne do myszy) 
- warany z Komodo (na trzęsawiskach; po zabiciu istnieje 25% szansy, że zwrócš jajo, jeli z jaja wykluje się młody waran, można go udomowić, gdy taki doronie, można umiecić na nim siodło i na nim jedzić; aby go uzdrowić, podaje się mu mięso szczura lub indyka) 
- wielkie golemy (powstajš same z otaczajšcych bloków, sš bardzo trudne do zabicia) 
- wielkie koty (lwy, tygrysy, pantery, lamparty i lamparty nieżne - w wiecie realnym lampart i pantera oznacza to samo; młode można oswoić surowš rybš lub surowš wieprzowinš, następnie nadajšc im imię przy pomocy medalionu, gdy taki kot doronie, można na nim jedzić lub używać do transportu skrzyń; po zabiciu oswojonego dużego kota istnieje szansa, że powstanie z niego duch; niektóre gatunki krzyżujš się ze sobš, ze skrzyżowania smaca lwa i samicy tygrysa otrzymamy lygrysa; jeli oswojony lew, biały lew, biały tygrys lub lygrys otrzymajš esencję wiatła, będš mogły latać) 
- wilkołaki (za dnia wyglšdajš jak ludzie, w nocy jak humanoidalne wilki, odmiana ognista może razić ogniem; wrażliwe sš na srebrne miecze, inna broń zadaje im niewielkie obrażenia) 
- wiwerny (podobne do smoków, 13 typów: typu 1 - dżunglowe, bagienne, sawannowe, piaskowe, matki, arktyczne, jaskiniowe, górskie, morskie, typu 2 - nieumarłe, jasne, ciemne i osobnego typu wiwerny duchy; wiwerny typu pierwszego żyjš w leżach wiwern; po zabiciu istnieje 10% szansy otrzymania jaja, z którego wykluwa się udomowiona wiwerna, na której można jedzić i latać, którš można osiodłać lub objuczyć; po użycia esencji nieumarcia na wiwernie matce otrzymamy nieumarłš, a esencji wiatła lub ciemnoci odpowiednio jasnš lub ciemnš; wiwerny duchy powstajš tylko po zabiciu wiwern udomowionych) 
- zjawy (latajš; istnieje odmiana płomienna) 

(https://mocreatures.gamepedia.com/Mob) 

Wymaga wczeniejszego zainstalowania: 
1. Minecraft Forge w odpowiedniej wersji 
2. GUI Api (starsze wersje) 
3. CustomMobSpawner w odpowiedniej wersji. 

Po zainstalowaniu Forge kopiujemy CustomMobSpawner i MoCreatures do folderu Mods. 

Instrukcja do wczeniejszych wersji: 

1. Zainstaluj Forge: wypakuj zip, zawartoć skopiuj do wnętrza pliku minecraft.jar (zob. opis folderu Modyfikacje) 
2. Skasuj folder META-INF znajdujšcy się wewnštrz minecraft.jar 
3. Znajd foldery .minecraft\coremods oraz .minecraft\mods (jeli trzeba, utwórz je ręcznie) 
4. Skopiuj (bez rozpakowywania) GUI Api w wersji .jar do folderu .minecraft\coremods 
5. Skopiuj (bez rozpakowywania) archiwa MoCreatures.zip i CustomSpawner.zip do folderu .minecraft\mods 
6. Graj (uruchom nowš grę, inaczej mogš wystšpić błędy lub nawet możesz stracić swój wiat) 

http://www.minecraftforum.net/topic/81771- 
http://www.minecraftprojects.net/mods/mo-creatures 
http://www.mocreatures.org/ 
https://mocreatures.gamepedia.com/Mo%27_Creatures_Wiki 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin