NIEZLE_ZIOLKA_PL.pdf

(8117 KB) Pobierz
e
tev
S
Wiek graczy
Ziołka
Gra pełna smaków
ardo
Baraf
i
Be
n,
Edu
th
S
Fin
Niezłe
ob
el
8
+
Liczba graczy
1- 4
Czas gry
20’
Świeże zioła są niezastąpione w każdej kuchni, a szanujący się
kucharz zawsze ma je pod ręką. By mieć pewność co do ich najwyższej
jakości, najlepiej zasadzić je w prywatnym lub wspólnym ogrodzie –
tuż przy domu. Jednak wspólny ogród przyniesie największą korzyść
temu, kto wykaże się sprytem i wykorzysta odpowiedni moment,
by zebrać najlepszą kompozycję aromatycznych ziół...
Wstęp
Gracze próbują zdobyć jak najwięcej punktów za działania
w prywatnym i wspólnym ogrodzie: sianie i przesadzanie
jak najlepszych ziół.
Cel gry
Zawar tość pudełka
KARTY ZIÓŁ
KARTY
NACZYŃ
1 karta ciastka
ziołowego
10 kart
o ziołach
63 karty ziół
7 różnych rodzajów (
x
9)
3 różne rodzaje (
x
3)
9 kart ziół
specjalnych
4 rodzaje naczyń
w 4 kolorach
16 kart naczyń
4 karty
pomocy
1 karta osiągnięć
2
1. Każdy gracz otrzymuje
4 karty naczyń
w wybranym przez siebie
kolorze (widocznym na rewersie karty).
2. Jeden z graczy łączy i tasuje
karty ziół
i
karty ziół specjalnych
(łącznie 72 karty), tworząc z nich jedną talię.
3. W zależności od liczby graczy biorących udział w rozgrywce,
należy usunąć losowo odpowiednią liczbę kart z talii:
2 graczy – 24 karty
3 graczy – 12 kart
4 graczy – 0 kart
4. Tak przygotowaną talię należy
położyć na środku stołu
awersem (obrazkiem) do dołu.
Utworzy ona
talię ziół.
5. Na środku stołu należy zrobić
miejsce na
wspólny ogród
(A).
Każdy z graczy zostawia też
przed sobą wolną przestrzeń
na
prywatny ogród
(B).
6.
Kartę ciastka ziołowego
1
należy położyć obok talii ziół –
tak, aby wszyscy gracze mieli
do niej swobodny dostęp.
7. Każdy z graczy otrzymuje
po
1 karcie pomocy.
prywatny ogrod
5b
Przygotowanie
do gry
7
prywatny ogrod
5a
2-4
wspolny
ogrod
6
3
W swoim ruchu gracz może wykonać następujące akcje
(z zachowaniem poniższej kolejności):
Akcja 1 – Przesadzenie ziół (opcjonalna)
Rozgrywkę rozpoczyna osoba, która jako ostatnia sadziła zioła
bądź używała ich w kuchni. Wykonuje ona swój ruch,
po czym kolejka przechodzi na następną osobę – zgodnie
z kierunkiem obrotu wskazówek zegara. Gra trwa do momentu,
gdy wyczerpie się talia ziół i żaden z graczy nie będzie mógł
już wykonać ruchu (szczegóły w rozdziale
Koniec gry).
Przebieg gry
Na początku swojego ruchu gracz
może
przesadzić zioła.
Jeśli się na to zdecyduje, to:
Wybiera
jedną ze swoich 4 kart naczyń
– tę, której chce użyć
w tym ruchu.
Zbiera
zestaw kart ziół
wymaganych przez daną kartę naczynia.
Cały zestaw (w formie stosu) umieszcza awersem (obrazkiem)
do dołu pod odpowiednią kartą naczynia.
Gracz może zabrać zioła ze
wspólnego ogrodu lub/i ze swojego
prywatnego ogrodu
– w dowolnej kombinacji.
Każda karta naczynia może być użyta
tylko raz w trakcie rozgrywki.
W swoim ruchu gracz może
tylko raz
wykonać akcję
Przesadzenie
ziół,
wybierając do tego
jedną
kartę naczynia.
Gracz
nie może brać kart „na zapas”.
Wszystkie karty, które gracz
wziął w tym ruchu, muszą zostać od razu umieszczone pod wybraną
kartą naczynia.
4
Przykład:
WAŻNE:
Zioła specjalne
mogą być
umieszczane
TYLKO
w szklanym wazonie.
wspolny ogrod
prywatny ogrod
We wspólnym
ogrodzie znajdują
się
3 lawendy.
W prywatnym
ogrodzie gracza
również znajdują
się
3 lawendy.
Na początku swojego ruchu
gracz decyduje się wykonać akcję
Przesadzenie ziół.
Z obu ogrodów zabiera łącznie
6 lawend
i umieszcza je w
dużej
donicy,
w której mogą znajdować się
tylko identyczne zioła.
Gracz obraca awersem (obrazkiem)
do dołu cały zestaw kart i umieszcza go
pod odpowiednią kartą naczynia.
Prawa krawędź zestawu powinna znajdować
się pod odpowiednią liczbą, wskazującą
liczbę kart w zestawie oraz punkty za
przesadzenie ziół do danego naczynia.
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin