SuperGol PL.pdf

(14826 KB) Pobierz
ZASADY GRY
JESTEŚ ZWYCIĘZCĄ!
1
ZAWARTOŚĆ
8 kości z drewna certyfikowanego FSC®
• 3 kości gracza w ataku (na ich ścianach znajdziecie strzałki z numerami, a czasem
symbol „?” lub „X”):
A
B
° 1
kość kontroli nad piłką
(A) (pomarańczowa)
° 1
kość podania
(B) (czerwona)
° 1
kość wrzutki
(C) (fioletowa)
• 1
kość strzału
(D) (czerwona)
• 1
kość obrońcy
(E) (ciemnoniebieska)
• 1
kość bramkarza
(F) (jasnoniebieska)
• 1
kość rzutów karnych
(G) (czarna)
• 1
kość mistrzowskich zagrań
(H) (biała)
1 piłka z drewna certyfikowanego FSC®
(J)
1 boisko do gry
(K) (podzielone na: 5 pionowych
kolumn (pasów) oraz 11 poziomych kolumn (rzędów))
1 instrukcja
J
K
“AGGIUDICATO” SI PROCEDE PER 165x241 mm
C
D
E
F
G
H
2
JAK GRAĆ? (SZYBKI WSTĘP)
Gra trwa
15 minut
i podzielona jest na
dwie połowy
po 7 i pół minuty każda.
W trakcie rozgrywki, gracz raz jest atakującym (korzysta z kości ze strzałkami), a raz obrońcą (wykorzystuje
ciemnoniebieską kość).
Atakujący tak długo rzuca kośćmi ze strzałkami, aż nie straci piłki.
Rzucając
zawsze używa jednej kości naraz wybierając spośród trzech dostępnych w różnych kolorach (jeśli chce może
nawet rzucić 5 razy pod rząd czerwoną kością).
UWAGA!
Jest jedno ograniczenie! Pierwszy rzut atakujący
ZAWSZE wykonuje pomarańczową kością (wyjątkiem jest początek meczu, kiedy może użyć dowolnej kości
ataku). Pomarańczowa kość nigdy nie może zostać rzucona dwa razy pod rząd!
Atakujący zawsze
traci piłkę,
gdy wyrzuci
strzałkę z symbolem „X”
Kiedy wyrzucony zostaje
symbol „?”,
.
obrońca może interwieniować, tzn.
odebrać piłkę przy pomocy ciemnoniebieskiej kości.
Kiedy piłka zostaje
przejęta, gracze zamieniają się rolami (oraz kośćmi) – atakujący staje się obrońcą, a obrońca atakującym.
Atakujący może strzelać na bramkę, kiedy piłka znajdzie się na jednym z trzech ostatnich rzędów przed
bramką. Robi to rzucając czerwoną kością strzału (D). Żeby zdobyć gola, strzał musi być w światło bramki,
a obrońca nie może go zablokować. Jeśli strzał był oddany z pola karnego, obrońca może go zablokować/
obronić używając jasnoniebieskiej kości. Jeśli strzał oddano spoza pola karnego, obrońca może najpierw
próbować zablokować go przy pomocy ciemnoniebieskiej kości, a jeśli mu się nie uda może jeszcze użyć
kości jasnoniebieskiej.
Kiedy w wyniku interwencji obrońcy
w polu karnym, gracz zostanie sfaulowany,
należy wykonać
rzut karny (użyć czarnej kości).
Biała kość
„mistrzowska”
daje posiadaczowi specjalną umiejętność (np. perfekcyjny strzał, asysta, czy
niesamowita parada), której może użyć w dowolnym momencie. Uważajcie jednak: zaraz po użyciu
trzeba ją oddać przeciwnikowi!
3
PRZYGOTOWANIE I ROZPOCZĘCIE GRY
Na początku gry
losujecie, kto otrzyma
białą kość mistrzowską – możecie użyć monety,
wyliczanki itp. Zwycięzca rzuca kością i odkłada
ją na bok nie zmieniając wyniku. Jest to
zdolność, którą może wykorzystać (1).
Mecz rozpoczyna gracz,
2
który nie wylosował
kości mistrzowskiej.
Bierze 3 kości ataku
(ze strzałkami (2) ).
Jego rywal bierze kość
obrońcy (ciemnoniebieską (3) ).
Pozostałe trzy kości (strzału, bramkarza
i rzutu karnego) odłóżcie
4
na razie na bok (4).
Połóżcie piłkę
w centralnym polu
boiska (5).
Zdecydujcie, czy
będziecie używać zasady Boskova, która została
opisana na stronie 14.
6
1
“AGGIUDICATO” SI PROCEDE PER 165x241 mm
8
5
3
6
4
Na końcu ustawcie stoper na 7 minut 30 sekund. Jesteście
gotowi do gry. Atakujący rozpoczyna mecz wykorzystując
dowolną kość ataku!
ROZGRYWKA
Tak jak podczas normalnego meczu, rozgrywka toczy
się w czasie rzeczywistym, w którym gracze raz są
atakującym, a za chwilę obrońcą.
Atakujący kontynuuje
grę tak długo, aż nie straci piłki lub nie doprowadzi do
strzału na bramkę
(z pola 3 ostatnich rzędów (6)).
Kiedy zmienia się posiadacz piłki,
obaj gracze
zamieniają się kośćmi
ataku (7) i obrony (8). Atakujący
rozpoczyna zawsze używając pomarańczowej kości.
Pamiętajcie, że nie można jej użyć dwa razy z rzędu.
7
KONIEC GRY
Mecz trwa 15 minut,
które dzielimy na dwie połowy
po 7 i pół minuty każda. Gracz, który w losowaniu na
początku gry wygrał białą kość, rozpoczyna drugą
połowę. Kiedy skończy się czas, gra kontynuowana jest do
momentu, w którym obrońca przejmie kontrolę nad piłką
lub piłka opuści boisko.
W
grach turniejowych,
zalecamy
mecze 10 minutowe
(5+5) z serią rzutów karnych w przypadku remisu.
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin