luty 2017.pdf

(1103 KB) Pobierz
Na stronach 8 i 9 naszego czasopisma znajdziecie artykuł „Korzystamy z pieniędzy”.
Poniżej prezentujemy kolejne praktyczne ćwiczenia do pracy nad tym tematem.
Reszta
Przeczytaj wypowiedzi dzieci na temat tego, które zestawy produktów wybrały i ile zapłaciły.
Zaznacz znakiem X resztę, którą powinno otrzymać każde dziecko.
zestaw 1
zestaw 2
26 zł
11 zł
Wybrałem zestaw 1
i zapłaciłem 30 zł.
Wybrałam zestaw 2
i zapłaciłam 20 zł.
Wybrałem zestaw 2
i zapłaciłem 50 zł.
10 zł
2 zł
2 zł
5 zł
5 zł
5 zł
10 zł
5 zł
1 zł
20 zł
2 zł
1 zł
10 zł
2 zł
10 zł
5 zł
5 zł
1 zł
2 zł
1 zł
10 zł
2 zł
2 zł
50 zł
2 zł
2 zł
Na jednym z plakatów zamieszczonych w naszym czasopiśmie znajdziecie opis cech ssaków.
Poniżej przygotowaliśmy dla was stronę do skopiowania i rozdania dzieciom,
aby pokolorowały rysunki ssaków.
Pokoloruj te zwierzęta,
które są ssakami.
W obecnych czasach Internet i sieci społecznościowe stanowią stały element codziennego
życia uczniów.
Dlatego my, nauczyciele, powinniśmy to uwzględnić w naszej pracy dydaktycznej.
Dzieci muszą nauczyć się korzystać z tych technologii w sposób odpowiedzialny i bezpieczny.
W naszym czasopiśmie na stronie 32 znajdziecie kilka pomysłów na pracę z uczniami nad
tematem Internetu.
Poniżej prezentujemy miniplakat, którego treścią warto podzielić się z rodzinami uczniów.
Stanowi on materiał dodatkowy do artykułu „Mali internauci” na s. 32 „Nauczycielki Szkoły
Podstawowej”.
Aby nasze dzieci były bezpieczne w Internecie, należy…
2
Nie zabraniać im korzystania z Internetu i sieci społecznościowych.
2
Towarzyszyć dzieciom, aby nauczyły się z nich właściwie korzystać!
2
Przeznaczyć jedno konkretne, dostępne dla każdego domownika
miejsce w domu, aby właśnie tam dzieci korzystały z urządzeń
mogących łączyć się z Internetem.
2
Poprosić dzieci o pokazanie odwiedzanych przez nie stron
internetowych oraz sprawdzić ich zawartość i działanie.
2
Uzyskać wiedzę na temat haseł bezpieczeństwa używanych
przez dzieci i wytłumaczyć im, że nie mogą ukrywać takich
informacji przed rodzicami.
2
Porozmawiać na temat zagrożeń obecnych w Internecie
i sieciach społecznościowych.
2
Nieustannie aktualizować swoją wiedzę na temat
nowoczesnych technologii.
2
Rozmawiać z dziećmi na temat znajomości,
które nawiązują przez Internet.
Przypomnijcie dzieciom, że tego, czego nie powinno
się robić w prawdziwym życiu, nie powinno się
robić także w wirtualnym świecie Internetu!
Na jednym z plakatów zamieszczonych w naszym czasopiśmie znajdziecie porady, jak korzystać
z Internetu w sposób odpowiedzialny. Poniżej prezentujemy ćwiczenia do skopiowania do pracy
nad tym tematem w szkole.
Czy to jest dobre, czy złe?
Pokoloruj odpowiednią buźkę.
Spędzanie wielu godzin przed
komputerem.
Korzystanie z komputera w celu
odrobienia pracy domowej.
dobre
złe
dobre
złe
Wysyłanie wiadomości e-mail do
rodziny, kolegów i koleżanek.
Uporczywe wysyłanie
do kogoś
niechcianych
wiadomości
na telefon
czy komputer.
dobre
złe
dobre
złe
Na jednym z plakatów zamieszczonych w naszym czasopiśmie znajdziecie porady, jak korzystać
z Internetu w sposób odpowiedzialny. Poniżej prezentujemy ćwiczenia do skopiowania do pracy
nad tym tematem w szkole.
Zawsze bezpieczni!
Uzupełnij zdania informacjami z ramek, aby dowiedzieć się, jak bezpiecznie korzystać
z Internetu.
koleżankom i kolegom.
strony, które odwiedzasz.
swoich danych osobowych.
dla wszystkich domowników.
Nigdy nie podawaj…
__________________________________________________________________________
Nie udostępniaj swoich haseł…
__________________________________________________________________________
_____________________________________
_____________________________________
__________________________________________________________________________
_____________________________________
_____________________________________
__________________________________________________________________________
_____________________________________
_____________________________________
__________________________________________________________________________
_____________________________________
_____________________________________
__________________________________________________________________________
_____________________________________
_____________________________________
__________________________________________________________________________
_____________________________________
_____________________________________
__________________________________________________________________________
Z Internetu korzystaj
w domu w miejscu dostępnym…
__________________________________________________________________________
Pokaż swoim rodzicom…
__________________________________________________________________________
_____________________________________
_____________________________________
__________________________________________________________________________
_____________________________________
_____________________________________
__________________________________________________________________________
_____________________________________
_____________________________________
__________________________________________________________________________
_____________________________________
_____________________________________
__________________________________________________________________________
_____________________________________
_____________________________________
__________________________________________________________________________
_____________________________________
_____________________________________
__________________________________________________________________________
Zgłoś jeśli naruszono regulamin