Na pewno się przyda nie jednemu jak ustawić dobrze zawory. Najważniejsza zasada to motor musi być zimny!!!! Potrzebne będš -klucz oczkowy 9 -kombinierki lub inne szczypce -klucz 17 -rubokręt -klucz do wiec -szczelinomierz (0,05mm oraz 0,07mm) Najlepiej ustawianie zaworów robić po cało nocnym postoju moto wtedy wszystkie częci osišgnęły temp. tzw pokojowš. Na samym poczštku proponuje wykrecić wiece zapłonowš aby silnik nie miał żadnych oporów podczas kręcenia magnetem itd. Po wykręceniu wiecy odkręcamy rubokrętem rube z góry od strony magneta.Wrzucamy bieg i delikatnie krecimy kołem i jednoczesnie patrzymy na znak T pojawiajšcy się w otworze.Jeli znak T jest widoczny to oba zawory sš zamknięte więc można rozpoczšć regulacje luzu. Nasz moto posiada dwa korki z góry (zawór ssšcy) dolny (zawór wydechowy). Najlepiej pod głównš stopkę postawić co aby moto stał wyżej tak aby olej spływał w kierunki tylnego koła. Odkręcamy górny korek (klucz 17) nastepnie bierzemy klucz 9 luzujemy kontre ruby regulacji ale tylko minimalnie przygotowujemy szczelinomierz 0,05 wkładamy do między zawór i tš rubke i poruszajšc szczelinomierzem należy tak dokręcać srubke aby szczelinomierz wchodził z lekkim oporem nie może ani luno ani za ciasno wchodzić.Jeli jestemy pewni że dobrze wyregulowalimy luz dokręcamy kontre, nastepnie ponownie sprawdzamy czy dany luz się nie zmienił jeli jest różnica należy ponownie skorygować luz a jeli jest dobrze ustawiony zakręcamy korek. Dokładnie postępujemy z dolnym zaworem z tym że ustawiamy luz na 0,07. Więc po co ustawia się inny luz na zaworze wydechowym a po to iż owy zawór się nagrzewa bardziej niż ssšcy a co za tym idzie metal się bardziej rozcišga i potrzebuje większego luzu. ZAWORY ZA LUNIE OBJAWY: -charakterystyczne klekotanie zaworów -spadek mocy silnika EWENTUALNE USZKODZENIA: -koniki zaworowe szybciej się wyrobiš -uszkodzenie gniazd zaworowych jak i głowicy ZAWORY ZA CIASNE -ciepły silnik trudno a czasem w ogóle nie daje się uruchomić -przy ciepłym silniku spadek mocy -strzelanie w ganik -uciekajšca kompresja EWENTUALNE USZKODZENIA: -wypalenie oraz wżery w przylgniach zaworowych -uszkodzenie głowicy Myle że przyda takie co Offline
smifos