PLAN PRACY NA LISTOPAD 2016.docx

(40 KB) Pobierz

 

PLAN   PRACY   NA   LISTOPAD 2016

 

 

 

GRUPA  WIEKOWA:    6-latki   „ Jeże ”

NAUCZYCIELKI:   mgr Danuta Laskowska, mgr  Karolina Ciesielska
 

 

TEMATY  KOMPLEKSOWE:

1.      Moja ojczyzna- Mój kraj                                               realizacja od 02.11. do 10.11.

2.      Jak zwierzęta przygotowują się do zimy?                     realizacja od 14.11. do 25. 11.

3.      Jesienna szaruga                                                                         realizacja od 28.11  do 02.12

 

 

 

Zamierzone osiągnięcia dzieci:

nabywanie wiedzy:

 

-          potrafi nazwać kraj, w jakim żyje                                                                                                                                                                                                       

-          wie, że jest Polakiem albo Polką i rozumie, że ludzie w Polsce posługują się językiem polskim                                                                                                              

-          rozpozna symbole narodowe i ma świadomość, że należy  odnosić się do nich z szacunkiem                                                                                                       

-          wie, że godłem Polski jest Orzeł Biały                                                                                                                                                                                             

-          określi barwy  flagi: biało- czerwona                                                                                                                                                                                              

-          rozpozna hymn narodowy                                                                                                                                                                                                                       

-          zna stolicę Polski: Warszawa i potrafi wskazać ją na mapie                                                                                                                                                                

-          wie, że Syrenka warszawska jest herbem Warszawy                                                                                                                                                                    

-          zauważy charakterystyczne cechy ojczystego krajobrazu (krajobraz nizinny, górski, nadmorski)                                                                                                  

-          nazwie niektóre gatunki ptaków odlatujących na zimę do ciepłych krajów (np. bocian, zięba)                                                                                                                     

-          zna zwyczaje wybranych zwierząt, np. w przygotowaniu do zimy wiewiórka i jemiołuszka gromadzą zapasy

-          dowie się w jaki sposób należy zabezpieczyć ul przed zimą

                                                                                                                       

 

kształtowanie umiejętności:

 

-          tworzy kompozycje za pomocą różnych technik plastycznych                                                                                                                                             

-          rozpozna wyrazy wprowadzone do globalnego czytania                                                                                                                                                            

-          zapamięta tekst piosenki, wyliczanki bądź wiersza                                                                                                                                                                    

-          dostosuje ruch do charakteru muzyki

 

 

 

 

 

budowanie postaw:

 

-          wie jaką postawę należy przyjąć przy słuchaniu hymnu narodowego                                                                                                                                                                                                                          

-          wie, że niektórym zwierzętom należy pomóc przetrwać zimę

-          szanuje prace plastyczne rówieśników

-          potrafi zachować się w miejscu publicznym

 

 

Zabawy ruchowe
 

„Kropelki” – zabawa orientacyjno - porządkowa

„Spacer wąską dróżką”- zabawa ruchowa z elementem równowagi

„Kto wyżej podskoczy” – zabawa ruchowa z elementem podskoku 

„Taniec liści”- zabawa ruchowa z elementem biegu

 

Praca indywidualna
 

-          utrwalanie poznanych zabaw, wierszy, piosenek,

-          zabawy graficzne i ćwiczenia rozwijające współpracę ręki i oka :

-           

-          wypełnianie konturowych rysunków : zwierzęta leśne, domowe,

-          wodzenie palcem i kredką po wzorze,

-          kreślenie prawą i lewą ręka na paskach papieru, w poszerzonej liniaturze linii swobodnych i równoległych,

-          lepienie z plasteliny, wycinanie po liniach prostych i zaokrąglonych,

-          obrysowywanie szablonów: zwierzęta,         

 

Ignacy,   Wiktor      

 

-          sam ( a ) narysuję :

 

-          tworzenie rysunków wg własnych pomysłów i z zastosowaniem różnych materiałów plastycznych,

-          udział w konkursach plastycznych

 

         Amelka, Elena,

 

-          rozbudzanie wyobraźni i prowokowanie do swobodnego wypowiadania się

 

           Ala M., Ignacy

 

-          zabawy i ćwiczenia słuchowe:

 

                  -   Zwierzęta w lesie,

                  -   Dokończ wyraz,

                

                 -    Gdzie słychać k, m, u

                 -    Rymowanki.

 

Michalina, Ania

 

2.      Zabawy doskonalące narządy mowy.

 

           Maks, Kuba, Wiktor, Ignacy, Michalina, Tomek,  Hubert,

 

 

  

Współpraca z rodzicami i środowiskiem
 

 

Zebranie z rodzicami w celu podsumowania przeprowadzonej diagnozy.

Rozmowy indywidualne  z rodzicami w miarę potrzeb wynikające z potrzeb obydwu stron.

Zachęcenie rodziców do wzbogacania kącika przyrody.

Zachęcenie rodziców do udziału w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”

Przeniesienie planowanej wycieczki do gospodarstwa „BabaLuda” (Pole dyniowe) z października na listopad.

 

 

Literatura

 

„Program Wychowania  Przedszkolnego PWN”- E. Tokarska, J. Kopała, E. Kordos.

„Wychowanie fizyczne w przedszkolu- WSiP”- K. Wlaźnik

„Zabawy na każdy dzień”- K. Kamińska, U. Stadnik

„Każdy Tomek ma swój domek”- wiersz E. Szelburg- Zarębina

„Zimowe śpiochy”- wiersz U. Piotrowskiej 

„W pasiece”- W. Ścisłowksi                                                                                                                                                                                                                                                                                              

                                                                                                 


 

 

Mój kraj – moja Ojczyzna

 

 

Budowanie poczucia przynależności narodowej.

Wdrażanie do odnoszenia się z szacunkiem do symboli narodowych

 

 

data

 

 

sytuacja  edukacyjna

 

zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

01.11

wtorek

 

„Wszystkich Świętych”- Dzień ustawowo wolny od pracy.

 

 

 

02.11

środa

 

„Polska Moja Ojczyzna”- rozmowa na podstawie obrazków.

 

 

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr  7 metoda zadaniową

 

-          wskaże na mapie stolicę Polski Warszawę i rzekę Wisłę

-          rozpozna symbole narodowe: godło Polski, flaga Polski oraz ich barwy,

-          będzie wiedziało, że do symboli narodowych należy odnosić się z szacunkiem,

-          przeczyta globalnie wskazane wyrazy: Polska, kraj, hymn, godło,

 

 

-          zachowa równowagę podczas przechodzenia przez płaskie przeszkody,                                                         

-          wykona ćwiczenia dużych grup mięśniowy,

-          prawidłowo  zareaguje na sygnały dźwiękowe nauczyciela,

                                                                                               

 

03.11

czwartek

 

„Mazurek Dąbrowskiego”- słuchanie hymnu narodowego

 

 

 

 

 

„Nasze Godło Polskie”- wydzieranka

 

 

 

-          będzie wiedziało, że hymn to Polska pieśń patriotyczna,

-          będzie rozumiało, w jakich okolicznościach śpiewany jest hymn,

-    ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin