2. Październik.doc

(155 KB) Pobierz
Jesienny las

Jesienny las

Zakładane umiejętności ogólne: Poznanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią

Data

Sytuacja edukacyjna

 

Zamierzone osiągnięcia dzieci

Rodzaj edukacji

Obszar z programu

Poniedziałek

29.09.2014

1. „Nadeszła jesień” – wycieczka do lasu

 

 

 

 

- dostrzeże w krajobrazie zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią

- powiąże typowe zjawiska atmosferyczne z aktualną porą roku

- rozpozna i nazwie niektóre gatunki drzew: sosna, dąb, kasztanowiecrozpozna je po charakterystycznych liściach i owocach

- będzie przestrzegało zakazu zrywania i próbowania owoców leśnych bez zgody nauczycielki

- kulturalnie zachowa się podczas wycieczki do lasu

Obszar 11, dział 1

 

Obszar 11, dział 1

 

Obszar 12, dział 1

 

 

Obszar 6, dział 5


Obszar 12, dział 3

Wtorek

30.09.2014

1. „Kolorowa jesień” – nauka wiersza H. Świąder

 

2. Zestaw zabaw ruchowych nr 4

- powtórzy za nauczycielką zapamiętane fragmenty wiersza

- dokona próby indywidualnego recytowania wiersza

- podzieli na sylaby wyraz jesień

Dziecko:

- ustawi się według poleceń nauczyciela: koło, para

- wzmocni duże grupy mięśniowe

- będzie kształtowało umiejętność utrzymania równowagi

Obszar 8, dział 1

Obszar 7, dział 2,

Obszar 14, dział 4

 

Obszar 5, dział 2

Obszar 5, dział 2

Obszar 5, dział 2

Środa

1.10.2014

1. „Jesienna cza - cza” – nauka piosenki

 

2. „Listek” – kalkowanie liści – technika frottage

 

- wyróżni w piosence zwrotkę i refren

- powtórzy słowa piosenki zachowując podany rytm, tempo oraz właściwa intonację

- będzie prawidłowo trzymać ołówek podczas rysowania

- zdobędzie nowe doświadczenie plastyczne

- pomoże w sprzątnięciu miejsca pracy po zajęciach plastycznych

Obszar 8, dział 1

Obszar 8, dział 1

 

Obszar 14, dział 2

Obszar 9, dział 2

Obszar 2, dział 3

 

Czwartek

2.10.2014

1. „Prawą mi daj, lewą mi daj – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem piosenki „Nie chcę Cię”

2. Zestaw zabaw ruchowych nr 4

- będzie potrafiło określić prawą i lewą rękę (założy frotkę)

- wykona zadanie wspólnie z kolegami

- weźmie udział w zabawie tanecznej

 

Dziecko:

- ustawi się według poleceń nauczyciela: koło, para

- wzmocni duże grupy mięśniowe

- będzie kształtowało umiejętność utrzymania równowagi

Obszar 13, dział 1

Obszar 1, dział 2

Obszar 8, dział 5

 

 

Obszar 5, dział 2

Obszar 5, dział 2

Obszar 5, dział 2

Piątek

3.10.2014

1. „Taniec ze wstążką” – nauka tańca

 

2. „Jesienne drzewa” – malowanie farbami za pomocą palców

- wysłucha z uwagą muzyki instrumentalnej z nagrania

- określi charakter muzyki

- wykona prosty układ taneczny

- wyrazi w formie pracy plastycznej wiedzą o przyrodzie

- będzie malowało wybranymi kolorami za pomocą palców

- nazwie kolory, które zostały użyte podczas malowania

 

Obszar 8, dział 4

Obszar 8, dział 4

Obszar 8, dział 5

Obszar 9, dział 2

Obszar 9, dział 2

Obszar 9, dział 1

 

Jesienny las

Zakładane umiejętności ogólne: Poznanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią, znajomość zwierząt żyjących w lesie

Data

Sytuacja edukacyjna

 

Zamierzone osiągnięcia dzieci

Rodzaj edukacji

Obszar z programu

Poniedziałek

6.10.2014

1. „Jak zwierzęta na jesień czekały” – inscenizacja nauczycielki

 

2. Zestaw zabaw ruchowych nr 4

- będzie znało niektóre zwierzęta żyjące w lesie: lis, jeż, zając, dzik, wiewiórka

- posłuży się słowami z zakresu poznawanego środowiska przyrodniczego opisując „Dary jesieni”

- nie będzie przerywało wypowiedzi innych dzieci

Dziecko:

- ustawi się według poleceń nauczyciela: koło, para

- wzmocni duże grupy mięśniowe

- będzie kształtowało umiejętność utrzymania równowagi

Obszar 12, dział 1

 

Obszar 3, dział 4

 

Obszar 1, dział 2

 

Obszar 5, dział 2

Obszar 5, dział 2

Obszar 5, dział 2

Wtorek

7.10.2014

1. „Zwierzęta w lesie” – zabawa ortofoniczna

 

2. Zestaw zabaw ruchowych nr 4

- doskonalić będzie prawidłową wymowę głosek

- postara się mówić wyraźnie

- rozpozna dźwięki wydawane przez leśne zwierzęta

Dziecko:

- ustawi się według poleceń nauczyciela: koło, para

- wzmocni duże grupy mięśniowe

- będzie kształtowało umiejętność utrzymania równowagi

Obszar 3, dział 3

Obszar 3, dział 3

Obszar 14, dział 4

 

Obszar 5, dział 2

Obszar 5, dział 2

Obszar 5, dział 2

Środa

8.10.2014

1. „Jesienna orkiestra” – tworzenie improwizacji instrumentalnej z wykorzystaniem papieru

 

2. „Jesień w lesie” – naklejanie gotowych elementów

- wywoła, zgodnie ze słyszaną muzyką, efekty dźwiękowe za pomocą papieru (szelest, dmuchanie na gazetę, zaginanie, darcie)

- dostosuje się do wymagań nauczyciela i wykona zadania wspólnie z innymi

- wyrazi w formie plastycznej swoją wiedzę o lesie

- złoży papier według wzoru

- naklei elementy na kartkę tworząc kompozycje

Obszar 8, dział 3

 

 

Obszar 1, dział 2

 

Obszar 9, dział 2

Obszar 10, dział 1

Obszar 9, dział 2

Czwartek

9.10.2014

1.„Moja prawa i lewa strona” – zabawa dydaktyczna

 

2. Zestaw zabaw ruchowych nr 5

 

-wskaże części swojego ciała w odniesieniu do swojej stronności (połóż prawą rękę na…)

- przestrzegać będzie zasad zabawy

Dziecko:

- szybko zareaguje na sygnał dźwiękowy

- będzie zapobiegało płaskiej stopie

- będzie rzucało do celu na zmianę: ręką lewą i prawą

 

Obszar 13, dział 1

 

Obszar 6, dział 1

 

Obszar 5, dział 2

Obszar 5, dział 2

Obszar 5, dział 2

 

Piątek

10.10.2014

1. „Jesienne zabawy ” – improwizacje wokalne

 

2. „Kolczasty jeżyk” – lepienie z masy solnej

- zaśpiewa o ulubionej zabawie wymyślając melodię

- wyklaszcze prosty rytm

- w skupieniu uczestniczyć będzie w zajęciach

- ulepi z masy solnej kształt według wzoru nauczyciela

- wykorzysta materiał przyrodniczy do stworzenia pracy

- będzie szanowało wykonane prace

 

Obszar 8, dział 1

Obszar 14, dział 4

Obszar 1, dział 3

Obszar 10, dział 2

Obszar 9, dział 2

Obszar 1, dział 2

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin