Jesienny las
Zakładane umiejętności ogólne: Poznanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią
Data
Sytuacja edukacyjna
Zamierzone osiągnięcia dzieci
Rodzaj edukacji
Obszar z programu
Poniedziałek
29.09.2014
1. „Nadeszła jesień” – wycieczka do lasu
- dostrzeże w krajobrazie zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią
- powiąże typowe zjawiska atmosferyczne z aktualną porą roku
- rozpozna i nazwie niektóre gatunki drzew: sosna, dąb, kasztanowiec – rozpozna je po charakterystycznych liściach i owocach
- będzie przestrzegało zakazu zrywania i próbowania owoców leśnych bez zgody nauczycielki
- kulturalnie zachowa się podczas wycieczki do lasu
Obszar 11, dział 1
Obszar 12, dział 1
Obszar 6, dział 5
Obszar 12, dział 3
Wtorek
30.09.2014
1. „Kolorowa jesień” – nauka wiersza H. Świąder
2. Zestaw zabaw ruchowych nr 4
- powtórzy za nauczycielką zapamiętane fragmenty wiersza
- dokona próby indywidualnego recytowania wiersza
- podzieli na sylaby wyraz jesień
Dziecko:
- ustawi się według poleceń nauczyciela: koło, para
- wzmocni duże grupy mięśniowe
- będzie kształtowało umiejętność utrzymania równowagi
Obszar 8, dział 1
Obszar 7, dział 2,
Obszar 14, dział 4
Obszar 5, dział 2
Środa
1.10.2014
1. „Jesienna cza - cza” – nauka piosenki
2. „Listek” – kalkowanie liści – technika frottage
- wyróżni w piosence zwrotkę i refren
- powtórzy słowa piosenki zachowując podany rytm, tempo oraz właściwa intonację
- będzie prawidłowo trzymać ołówek podczas rysowania
- zdobędzie nowe doświadczenie plastyczne
- pomoże w sprzątnięciu miejsca pracy po zajęciach plastycznych
Obszar 14, dział 2
Obszar 9, dział 2
Obszar 2, dział 3
Czwartek
2.10.2014
1. „Prawą mi daj, lewą mi daj” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem piosenki „Nie chcę Cię”
- będzie potrafiło określić prawą i lewą rękę (założy frotkę)
- wykona zadanie wspólnie z kolegami
- weźmie udział w zabawie tanecznej
Obszar 13, dział 1
Obszar 1, dział 2
Obszar 8, dział 5
Piątek
3.10.2014
1. „Taniec ze wstążką” – nauka tańca
2. „Jesienne drzewa” – malowanie farbami za pomocą palców
- wysłucha z uwagą muzyki instrumentalnej z nagrania
- określi charakter muzyki
- wykona prosty układ taneczny
- wyrazi w formie pracy plastycznej wiedzą o przyrodzie
- będzie malowało wybranymi kolorami za pomocą palców
- nazwie kolory, które zostały użyte podczas malowania
Obszar 8, dział 4
Obszar 9, dział 1
Zakładane umiejętności ogólne: Poznanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią, znajomość zwierząt żyjących w lesie
6.10.2014
1. „Jak zwierzęta na jesień czekały” – inscenizacja nauczycielki
- będzie znało niektóre zwierzęta żyjące w lesie: lis, jeż, zając, dzik, wiewiórka
- posłuży się słowami z zakresu poznawanego środowiska przyrodniczego opisując „Dary jesieni”
- nie będzie przerywało wypowiedzi innych dzieci
Obszar 3, dział 4
7.10.2014
1. „Zwierzęta w lesie” – zabawa ortofoniczna
- doskonalić będzie prawidłową wymowę głosek
- postara się mówić wyraźnie
- rozpozna dźwięki wydawane przez leśne zwierzęta
Obszar 3, dział 3
8.10.2014
1. „Jesienna orkiestra” – tworzenie improwizacji instrumentalnej z wykorzystaniem papieru
2. „Jesień w lesie” – naklejanie gotowych elementów
- wywoła, zgodnie ze słyszaną muzyką, efekty dźwiękowe za pomocą papieru (szelest, dmuchanie na gazetę, zaginanie, darcie)
- dostosuje się do wymagań nauczyciela i wykona zadania wspólnie z innymi
- wyrazi w formie plastycznej swoją wiedzę o lesie
- złoży papier według wzoru
- naklei elementy na kartkę tworząc kompozycje
Obszar 8, dział 3
Obszar 10, dział 1
9.10.2014
1.„Moja prawa i lewa strona” – zabawa dydaktyczna
2. Zestaw zabaw ruchowych nr 5
-wskaże części swojego ciała w odniesieniu do swojej stronności (połóż prawą rękę na…)
- przestrzegać będzie zasad zabawy
- szybko zareaguje na sygnał dźwiękowy
- będzie zapobiegało płaskiej stopie
- będzie rzucało do celu na zmianę: ręką lewą i prawą
Obszar 6, dział 1
10.10.2014
1. „Jesienne zabawy ” – improwizacje wokalne
2. „Kolczasty jeżyk” – lepienie z masy solnej
- zaśpiewa o ulubionej zabawie wymyślając melodię
- wyklaszcze prosty rytm
- w skupieniu uczestniczyć będzie w zajęciach
- ulepi z masy solnej kształt według wzoru nauczyciela
- wykorzysta materiał przyrodniczy do stworzenia pracy
- będzie szanowało wykonane prace
Obszar 1, dział 3
Obszar 10, dział 2
kasiazabka123