LUTY 2018.doc

(71 KB) Pobierz

Zestaw ćwiczeń porannych nr 21:

- wykonywały ćwiczenia wzmacniające duże grupy mięśniowe,

- wyrabiały poczucie równowagi;   

- kształtowały prawidłową postawę                                                                             

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                                           „TORUŃ  W  LEGENDACH”

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA    budowanie  poczucia przynależności do własnej miejscowości, zaznajomienie z charakterystycznymi obiektami, w tym  zabytkami
                                                                                                                  oraz legendami związanymi z Toruniem     

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

29.01.

Poniedziałek

 

,,O tym, jak Anioł znalazł się w herbie Torunia” -  rozmowa na podstawie legendy B.  Frąckowskiego

 

,,Herb  Torunia”- rysowanie patykiem

- rozpozna herb Torunia i opisze związaną z nim legendę

- wskaże na mapie Polski położenie Torunia, Wisły

- pozna nazwę regionu: Kujawy

- przyporządkuje wyrazy  i zdania do obrazków

- obdarzy uwaga dzieci i dorosłych, aby rozumieć   to co mówią i czego oczekują

 

- zdobędzie doświadczenia plastyczne rysując  patykiem

-  zaprojektuje   prace  plastyczną na całej powierzchni arkusza

- zaplanuje czynności porządkowe po wykonaniu pracy

o.2.3

o.2.3

o.2.4

o.2.2

o.2.7

 

o.2.7

o.2.7

30.01.

Wtorek

 

„Rachuję tak sprawnie, że mogę grać w domino”- zabawy matematyczne

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 15

- będzie kształtowało umiejętność dodawania z przekroczeniem progu dziesiątkowego

- rozwiąże zadania okienkowe- jest tyle, ile trzeba dodać, żeby było tyle

- pozna cyfrę 6

- będzie rozwijało zdolność do skupienia się przez dłuższy czas i zrealizowania zadania do końca

 

- doskonali umiejętności rzucania i chwytania ringo

- rozwija ogólną sprawność fizyczną

- wdraża się do przestrzegania zasad zabaw i gier ruchowych

 

 

 

 

 

 

o.2.1

o.2.1

o.2.1

31.01.

Środa 

 

„Dziś w przedszkolu wielki bal”- udział dzieci w balu karnawałowym

- będzie aktywnie uczestniczyć w zabawach tanecznych i organizowanych konkursach

- zaśpiewa znane piosenki wspólnie z innymi dziećmi

- będzie swobodnie, według własnego pomysłu, interpretować muzykę ruchem

- nie będzie się przechwalać swoim balowym przebraniem

- za pomocą mowy ciała wyrazi radość ze wspólnej zabawy

o.2.7

o.2.7

o.2.7

o.2.2

o.2.2

01.02.

Czwartek

 

„O ratuszowym  kalendarzu”-  opowiadanie n-la na podstawie legendy B. Frąckowskiego oraz zdjęć

 

„Toruń pachnie piernikami”- nauka piosenki

- pozna najważniejsze zabytki – ratusz

- dostrzeże różnice w architekturze, stare i nowe budownictwo

- utrwali  stałe następstwo  pór roku oraz miesięcy

- zrozumie kierowane do niego polecenia i wykona je zgodnie  z oczekiwaniami

 

- określi budowę wysłuchanej piosenki i budowę piosenki

-zaśpiewa  poznaną piosenkę   w  grupie  wyraźnie odtwarzając tekst

- odtworzy rytm piosenki za pomocą ciała

o.2.3

o.2.3

o.2.6

o.2.0

 

o.2.7

o.2.7

o.2.7

02.02.

Piątek

 

„Na tropie smoka”- zabawy z literą „s, S”

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 15

- zapozna się z graficznym znakiem litery S, s

- ułoży wyraz  smok z rozsypanki literowej

- ułoży zdanie z rozsypanki wyrazowej

- napisze litery S, s rysując po śladzie

 

- doskonali umiejętności rzucania i chwytania ringo

- rozwija ogólną sprawność fizyczną

- wdraża się do przestrzegania zasad zabaw i gier ruchowych

o. 2.4

o. 2.4

o. 2.4

o. 2.4

 

o.2.1

o.2.1

o.2.1

Zestaw ćwiczeń porannych nr 22:

               - doskonaliły orientację w przestrzeni,

              - usprawniały umiejętność skoku rozkroczno-zwartego; 

              - zapobiegały płaskiej stopie

05.02.

Poniedziałek

 

„Znane i nieznane”- słuchanie legend o Toruniu

 

 

 

„Zabytki Torunia”- wycinanka płaska

- rozwiąże zagadki o znanych zabytkach i instytucjach /użyteczności publicznej/

- wysłucha fragmentów legend i wskaże obrazki z nimi związane

- pozna postać Mikołaja Kopernika

- podejmie próbę wyjaśnienia pojęcia astronom

- ułoży z rozsypanki sylabowej napis Mikołaj Kopernik

- sprawnie posłuży się znaną techniką –wycinanką

- poprawnie posłuży się nożyczkami

- zadba o porządek w toku i po pracy

o.2.0

o.2.7

o.2.3

o.2.4

 

o.2.7

o.2.7

o.2.7

06.02.

Wtorek

 

„Próbuję ustalić, ile dodała lub odjęła Maszyna Matematyczna- zabawy matematyczne

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 15

- będzie kształtowało umiejętność dodawania i odejmowania: liczenie na zbiorach zastępczych i w pamięci

- będzie wdrażało się do radzenia sobie z zadaniami okienkowymi

- pozna cyfrę 7

- będzie wdrażało się do wykonywania złożonych czynności umysłowych mimo przeżywanych napięć emocjonalnych

 

- doskonali umiejętności rzucania i chwytania ringo

- rozwija ogólną sprawność fizyczną

- wdraża się do przestrzegania zasad zabaw i gier ruchowych

 

 

 

 

 

 

o.2.1

o.2.1

o.2.1

07.02.

Środa

 

„Toruńskie legendy”- zajęcia interaktywne w Domu Toruńskich Legend

- wyrazi swoje wrażenia i przeżycia związane z odbiorem utworu literackiego

- dokona oceny postępowania bohaterów w kategorii dobra i zła

- odróżni rzeczywistość od fikcji

- kulturalnie zachowa się podczas odbioru dzieł literackich

- skorzysta z nowoczesnych technologii

o.2.7

o.2.7

o.2.7

o.2.7

o.2.3

08.02.

Czwartek

 

„Toruń pachnie piernikami”- instrumentacja piosenki

 

„Ilustracje do   toruńskich legend”- malowanie  farbami

-zinterpretuje piosenkę za pomocą form ruchowych

- prawidłowo  zagra na instrumentach perkusyjnych

- podejmie próby grania własnego akompaniamentu do piosenki

 

-  odczyta tytuły legend  w powiązaniu z obrazkiem

- namaluje prace farbami

- odda nastrój legendy w wykonanej pracy

- opowie o swoich sukcesach  i niepowodzeniach związanych z wykonaną pracą

o.2.7

o.2.7

o.2.7

 

o.2.4

o.2.7...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin