Zestaw ćwiczeń porannych nr 21:
- wykonywały ćwiczenia wzmacniające duże grupy mięśniowe,
- wyrabiały poczucie równowagi;
- kształtowały prawidłową postawę
TEMATYKA KOMPLEKSOWA „TORUŃ W LEGENDACH”
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA budowanie poczucia przynależności do własnej miejscowości, zaznajomienie z charakterystycznymi obiektami, w tym zabytkami oraz legendami związanymi z Toruniem
Data
Uwagi
Sytuacja edukacyjna
Zamierzone osiągnięcia dziecka
29.01.
Poniedziałek
,,O tym, jak Anioł znalazł się w herbie Torunia” - rozmowa na podstawie legendy B. Frąckowskiego
,,Herb Torunia”- rysowanie patykiem
- rozpozna herb Torunia i opisze związaną z nim legendę
- wskaże na mapie Polski położenie Torunia, Wisły
- pozna nazwę regionu: Kujawy
- przyporządkuje wyrazy i zdania do obrazków
- obdarzy uwaga dzieci i dorosłych, aby rozumieć to co mówią i czego oczekują
- zdobędzie doświadczenia plastyczne rysując patykiem
- zaprojektuje prace plastyczną na całej powierzchni arkusza
- zaplanuje czynności porządkowe po wykonaniu pracy
o.2.3
o.2.4
o.2.2
o.2.7
30.01.
Wtorek
„Rachuję tak sprawnie, że mogę grać w domino”- zabawy matematyczne
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 15
- będzie kształtowało umiejętność dodawania z przekroczeniem progu dziesiątkowego
- rozwiąże zadania okienkowe- jest tyle, ile trzeba dodać, żeby było tyle
- pozna cyfrę 6
- będzie rozwijało zdolność do skupienia się przez dłuższy czas i zrealizowania zadania do końca
- doskonali umiejętności rzucania i chwytania ringo
- rozwija ogólną sprawność fizyczną
- wdraża się do przestrzegania zasad zabaw i gier ruchowych
o.2.1
31.01.
Środa
„Dziś w przedszkolu wielki bal”- udział dzieci w balu karnawałowym
- będzie aktywnie uczestniczyć w zabawach tanecznych i organizowanych konkursach
- zaśpiewa znane piosenki wspólnie z innymi dziećmi
- będzie swobodnie, według własnego pomysłu, interpretować muzykę ruchem
- nie będzie się przechwalać swoim balowym przebraniem
- za pomocą mowy ciała wyrazi radość ze wspólnej zabawy
01.02.
Czwartek
„O ratuszowym kalendarzu”- opowiadanie n-la na podstawie legendy B. Frąckowskiego oraz zdjęć
„Toruń pachnie piernikami”- nauka piosenki
- pozna najważniejsze zabytki – ratusz
- dostrzeże różnice w architekturze, stare i nowe budownictwo
- utrwali stałe następstwo pór roku oraz miesięcy
- zrozumie kierowane do niego polecenia i wykona je zgodnie z oczekiwaniami
- określi budowę wysłuchanej piosenki i budowę piosenki
-zaśpiewa poznaną piosenkę w grupie wyraźnie odtwarzając tekst
- odtworzy rytm piosenki za pomocą ciała
o.2.6
o.2.0
02.02.
Piątek
„Na tropie smoka”- zabawy z literą „s, S”
- zapozna się z graficznym znakiem litery S, s
- ułoży wyraz smok z rozsypanki literowej
- ułoży zdanie z rozsypanki wyrazowej
- napisze litery S, s rysując po śladzie
o. 2.4
Zestaw ćwiczeń porannych nr 22:
- doskonaliły orientację w przestrzeni,
- usprawniały umiejętność skoku rozkroczno-zwartego;
- zapobiegały płaskiej stopie
05.02.
„Znane i nieznane”- słuchanie legend o Toruniu
„Zabytki Torunia”- wycinanka płaska
- rozwiąże zagadki o znanych zabytkach i instytucjach /użyteczności publicznej/
- wysłucha fragmentów legend i wskaże obrazki z nimi związane
- pozna postać Mikołaja Kopernika
- podejmie próbę wyjaśnienia pojęcia astronom
- ułoży z rozsypanki sylabowej napis Mikołaj Kopernik
- sprawnie posłuży się znaną techniką –wycinanką
- poprawnie posłuży się nożyczkami
- zadba o porządek w toku i po pracy
06.02.
„Próbuję ustalić, ile dodała lub odjęła Maszyna Matematyczna”- zabawy matematyczne
- będzie kształtowało umiejętność dodawania i odejmowania: liczenie na zbiorach zastępczych i w pamięci
- będzie wdrażało się do radzenia sobie z zadaniami okienkowymi
- pozna cyfrę 7
- będzie wdrażało się do wykonywania złożonych czynności umysłowych mimo przeżywanych napięć emocjonalnych
07.02.
„Toruńskie legendy”- zajęcia interaktywne w Domu Toruńskich Legend
- wyrazi swoje wrażenia i przeżycia związane z odbiorem utworu literackiego
- dokona oceny postępowania bohaterów w kategorii dobra i zła
- odróżni rzeczywistość od fikcji
- kulturalnie zachowa się podczas odbioru dzieł literackich
- skorzysta z nowoczesnych technologii
08.02.
„Toruń pachnie piernikami”- instrumentacja piosenki
„Ilustracje do toruńskich legend”- malowanie farbami
-zinterpretuje piosenkę za pomocą form ruchowych
- prawidłowo zagra na instrumentach perkusyjnych
- podejmie próby grania własnego akompaniamentu do piosenki
- odczyta tytuły legend w powiązaniu z obrazkiem
- namaluje prace farbami
- odda nastrój legendy w wykonanej pracy
- opowie o swoich sukcesach i niepowodzeniach związanych z wykonaną pracą
o.2.7...
kasiazabka123