Paczka audiobooków trzech pierwszych powiesci Carlosa Ruiza Zafóna, okreslanych jako "Trylogia Mgly" - choc nie sa one ze soba scisle powiazane typowo dla cyklu, kazda jest odrebna fabularnie. W mysl wydawców jest to literatura dla mlodziezy, lecz podobnie jak sama tresc wymyka sie jednoznacznej klasyfikacji gatunku, tak i wlasciwa grupa wiekowa odbiorców moze byc nieco dyskusyjna - w duzym uogulnieniu: sa to powiesci przygodowe z elementami fantastyki i horroru. Wszystkie audioksiazki zapisane zostaly w formacie MP3 jakosci 128 Kbps, a czyta je Piotr Fronczewski. 1 - Ksiaze Mgly: Rodzina Carverów (trójka dzieci: Max, Alicja, Irina, oraz ich rodzice) przeprowadza sie w roku 1943 do malej osady rybackiej na wybrzezu Atlantyku. Zamieszkuje w domu niegdys nalezacym do rodziny Fleishmanów, których dziewiecioletni syn Jacob utonal w morzu. Juz od pierwszych dni dzieja sie tutaj dziwne rzeczy; noca w ogrodzie Max widzi posagi artystów cyrkowych. Dzieci poznaja kilkunastoletniego Rolanda, od którego dowiaduja sie róznych ciekawostek o miasteczku i o zatopionym pod koniec pierwszej wojny statku. Poznaja takze dziadka Rolanda, latarnika Victora Kraya. To on opowie im o zlym czarowniku, Ksieciu Mgly, który gotów jest spelnic kazda prosbe lub zyczenie, ale w zamian zada bardzo wiele... Cos, co dzieciom wydaje sie jeszcze jedna miejscowa legenda, szybko okazuje sie zatrwazajaca prawda. Musialo uplynac wiele lat, by Max zdolal wreszcie zapomniec owe letnie dni - podczas których odkryl, niemal przypadkiem, istnienie magii... 2 - Palac Pólnocy: Kalkuta, 1932. Ben, wychowanek sierocinca St. Patrick, skonczyl juz 16 lat - podobnie jak jego przyjaciele, bedzie musial opuscic dom dziecka i sie usamodzielnic. W dniu pozegnalnej imprezy poznaje swoja rówiesniczke Sheere i zabiera ja do Palacu Pólnocy na spotkanie tajnego stowarzyszenia, które zalozyl wraz z przyjaciólmi. Gdy dziewczyna opowiada im tragiczna historie swojej rodziny, czlonkowie stowarzyszenia postanawiaja jej pomóc w odnalezieniu legendarnego domu, który pojawia sie w opowiesci. Nie wiedza, ze wlasnie natrafili na trop jednej z najpotworniejszych tajemnic Kalkuty... Plonacy pociag, dworzec widmo, ognista zjawa - to tylko niektóre elementy makabrycznej lamiglówki, która przyjdzie im rozwiaza... Misja, która miala byc niecodzienna przygoda, niebawem okazuje sie smiertelnie niebezpiecznym wyzwaniem! 3 - Swiatla Wrzesnia: Jest rok 1936, Simone Sauvelle po smierci meza zostaje praktycznie bez srodków do zycia. Dzieki pomocy sasiada udaje jej sie dostac prace jako ochmistrzyni normandzkiej rezydencji Lazarusa Janna - wynalazcy i wlasciciela fabryki zabawek. Pani Sauvelle wraz z dziecmi: 14-letnia Irene i mlodszym Dorianem wyjezdza do Normandii. Podczas pierwszej wizyty u gospodarza rodzina Sauvelle zostaje oprowadzona po czesci domu pelnego przedziwnych mechanicznych zabawek. Dowiaduje sie równiez o dziwnej chorobie zony Lazarusa. Po pewnym czasie Irene zaprzyjaznia sie z Hannah, kucharka wynalazcy, dzieki której poznaje Ismaela. Kiedy Hannah zostaje odnaleziona martwa, Irene i Ismael postanawiaja zglebic tajemnice jej smierci. Aby tego dokonac, beda musieli rozwiazac szereg zagadek zwiazanych z Lazarusem i jego zona... 1 - 294 MB / 19x MP3-128 Kbps / czas: 05:20:52 / czyta: P.Fronczewski 2 - 470 MB / 35x MP3-128 Kbps / czas: 08:32:35 / czyta: P.Fronczewski 3 - 428 MB / 22x MP3-128 Kbps / czas: 07:47:27 / czyta: P.Fronczewski
Marze-n-i-e