ARKUSZ KONTROLNY ZASAD ORGANIZOWANIA I ŚWIADCZENIA POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W PRZEDSZKOLU
……………………………………………………………………………………
(nazwa przedszkola)
Imię i nazwisko osoby wypełniającej arkusz
……………………………………………….…
Stanowisko/pełniona funkcja
Data wypełnienia arkusza kontrolnego
Podstawa prawna:
1. Ustawa z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz.U. z 2004 Nr 256, poz. 2572 ze zm.).
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2013, poz. 532).
3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 19 lutego 2002 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2002 r. Nr 23 poz. 225 ze zm.).
4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz.U. z 2001 nr 61 poz. 624 ze zm.).
Pytania kontrolne
ODPOWIEDŹ POZYTYWNA
ODPOWIEDŹ NEGATYWNA
1. Czy przedszkolne zasady organizowania i świadczenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej, zgodne z aktualnymi wymogami przepisów prawa, są opisane w statucie przedszkola?
2. Czy dyrektor przedszkola jest niezwłocznie informowany przez nauczyciela lub specjalistę o stwierdzonej przez siebie potrzebie objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną ze względu na potrzeby rozwojowe lub edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne?
3. Czy nauczyciele i inni pracownicy przedszkola współpracują na bieżąco ze specjalistami poradni psychologiczno-pedagogicznej w celu uzyskania wsparcia merytorycznego związanego z udzielaną przez siebie pomocą psychologiczno-pedagogiczną?
4. Czy rodzice/opiekunowie prawni przedszkolaków są niezwłocznie informowani o stwierdzonej potrzebie objęcia ich dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną ze względu na potrzeby rozwojowe lub edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne?
5. Czy rodzice/opiekunowie prawni przedszkolaków są niezwłocznie informowani w formie pisemnej przez dyrektora przedszkola o ustalonych dla ich dziecka formach i okresie, wymiarze godzin, w jakim dla ich dziecka będzie w przedszkolu udzielana pomoc psychologiczno-pedagogiczna?
6. Czy stworzone w minionych latach szkolnych oryginały kart indywidualnych potrzeb ucznia związane ze świadczeniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej przedszkolakom zostały przekazane rodzicom/opiekunom prawnym dzieci, którym świadczona była ta pomoc?(kopie kart powinny pozostać w dokumentacji przedszkola)
7. Czy w przedszkolu jest prowadzona na bieżąco względem każdego przedszkolaka obserwacja pedagogiczna mająca m.in. na celu rozpoznanie indywidualnych potrzeb rozwojowych, edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych, w tym ich zainteresowań i uzdolnień?
8. Czy w planowanie i udzielanie w przedszkolu pomocy psychologiczno-pedagogicznej są zaangażowani zatrudnieni w przedszkolu nauczyciele wychowania przedszkolnego i przedszkolni specjaliści (np. logopeda, psycholog itp.)?
9. Czy udzielanie świadczenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu może rozpocząć się w każdym momencie roku szkolnego, w którym rozpoznano lub zgłoszono taką potrzebę?
10. Czy rodzice/opiekunowie prawni przedszkolaków zostali poinformowani o możliwości zgłaszania potrzeby udzielania ich dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu?
11. Czy rodzice/opiekunowie prawni przedszkolaków zostali poinformowani o możliwości uzyskania przez nich w przedszkolu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w postaci porad, konsultacji, warsztatów i szkoleń dla rodziców?
12. Czy przy planowaniu i realizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej są uwzględniane zalecenia zawarte w opiniach i orzeczeniach wydanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne? (w przypadku gdy orzeczenia lub opinie zostały wydane)
13. Czy planowanie i koordynowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla przedszkolaków posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego jest prowadzone przez powoływane w tym celu zespoły nauczycieli?
14. Czy planowanie i koordynowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest prowadzone we współpracy z rodzicami/opiekunami prawnymi dzieci, których ta pomoc dotyczy?
15. Czy dla przedszkolaków posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego są opracowywane indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne?
16. Czy udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu towarzyszy wymagana dokumentacja przebiegu nauczania?
Dodatkowe informacje:
………………………………………………………………………………
Potwierdzam zgodność ze stanem faktycznym udzielnych odpowiedzi
Podpis pracownika wypełniającego arkusz kontrolny
flek