jak-wynagradzac-pracownikow-w-start-upach-i-malych-firmach.-wskazowki-dla-przedsiebiorcow-zarzadzajacych-malym-zespolem pełna wersja.epub

(8695 KB) Pobierz
Spis treści
Od autora .................................................................................................. 9
Rozdział 1. Co człowiek ma z pracy?
Czyli o tym, czym jest wynagrodzenie ....................................................... 13
1.1. Pojęcie wynagrodzenia ............................................................................................................ 14
1.2. Rodzaje wynagrodzenia .......................................................................................................... 19
1.3. Formy wynagrodzenia ............................................................................................................. 22
Rozdział 2. Jak ustalić wysokość wynagrodzenia (podstawowego)? ........... 25
2.1. Prawo a wysokość wypłaty ..................................................................................................... 25
2.2. Popyt i podaż ............................................................................................................................ 26
2.3. Przeciętne zarobki na rynku — jak pozyskać informacje, ile płacą inni? ...................... 27
2.4. Wartościowanie pracy ............................................................................................................ 29
2.5. Zdrowy rozsądek ...................................................................................................................... 32
2.6. Na koniec rozmowy z kandydatem ...................................................................................... 33
Rozdział 3. Wynagrodzenie a motywacja pracowników ............................ 35
3.1. Trzy ważne, a niedoceniane teorie motywacji oraz płynące z nich wnioski ................. 41
3.2. Zbyt wysoki poziom motywacji ............................................................................................ 50
3.3. Mit o racjonalności pracowników… i szefów ..................................................................... 52
3.4. Satysfakcja z pracy .................................................................................................................... 59
3.5. Motywować, ale do czego? ..................................................................................................... 61
Kup książkę
Poleć książkę
Jak wynagradzać pracowników w startupach i małych firmach
Rozdział 4. Jak zbudować system wynagrodzeń i co Ci w tym pomoże? ....65
4.1. Zabawa w barmana — mieszanie składników wynagrodzeń .......................................... 66
4.2. Jak stworzyć system premiowy? ............................................................................................ 68
4.3. Pieniądze szczęścia nie dają… benefity mogą pomóc ........................................................ 71
4.4. Nie tylko wynagrodzenie, czyli Total Rewards ................................................................. 73
4.5. Opis stanowiska i tabela płac ................................................................................................. 77
4.6. Regulamin wynagradzania ..................................................................................................... 82
4.7. Dobre praktyki budowania systemu wynagrodzeń ........................................................... 85
4.8. Pięć ciekawych pomysłów na wynagradzanie pracowników ........................................... 88
4.9. Krótkie podsumowanie — etapy budowania systemu wynagrodzeń ............................ 95
Rozdział 5. Co dalej? Czyli rozwijanie
istniejącego systemu wynagrodzeń ...........................................................97
5.1. Monitorowanie ........................................................................................................................ 97
5.2. Zmiany w istniejącym systemie ............................................................................................. 99
5.3. Sztuka dawania podwyżki ....................................................................................................101
5.4. Wynagradzanie kluczowych pracowników ......................................................................104
5.5. Gdy przyjdą do Ciebie z wypowiedzeniem ......................................................................106
5.6. Jak wynagradzać pracowników, gdy chcesz sprzedać biznes? .......................................109
Rozdział 6. Wynagradzanie specjalistów do spraw sprzedaży ..................111
6.1. Podstawa i premia ..................................................................................................................113
6.2. Sposoby naliczania premii ....................................................................................................116
6.3. Horyzont czasowy przy obliczaniu premii .......................................................................119
6.4. Ustalenie celów sprzedażowych — głównych i pobocznych ........................................120
6.5. Co zrobić, gdy handlowiec zarabia za dużo? ....................................................................122
6.6. Studium przypadku I: firma Globalo ................................................................................123
6.7. Studium przypadku II: firma Bardomed ..........................................................................127
Rozdział 7. Wynagradzanie praktykantów i stażystów ............................131
Uwagi końcowe ......................................................................................135
Bibliografia ............................................................................................137
Źródła internetowe .......................................................................................................................140
6
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
Załącznik 1. Szczegółowy podział wynagrodzenia
i innych korzyści z pracy ......................................................................... 141
Załącznik 2. Przykładowy regulamin wynagradzania .............................. 143
Załącznik 3. Wybrane stawki płac w Polsce w 2016 roku ........................ 147
Sekretarka .......................................................................................................................................147
Przedstawiciel handlowy ..............................................................................................................151
Key account manager (przedstawiciel do spraw kluczowych klientów) ............................154
Księgowy .........................................................................................................................................158
Grafik komputerowy ....................................................................................................................161
Sprzedawca/Kasjer ........................................................................................................................164
Załącznik 4. Krótki słownik pojęć .......................................................... 167
7
Kup książkę
Poleć książkę
Jak wynagradzać pracowników w startupach i małych firmach
8
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin