suburbia-incpl24-pdf.pdf
(
7313 KB
)
Pobierz
Bonusy (10)
Misje (10)
Cele (5)
Kafelki Granic (12)
dodatek do wielokrotnie nagradzanej gry strategicznej
suburbia
BONUS
BUDYNKI MIESZKALNE
MISJA
BUDYNKI MIESZKALNE
MISJA
BUDYNKI BIUROWE
BONUS
BUDYNKI PRZEMYSŁOWE
ted alspach
najmniej
Jeśli masz przynajmniej
Jeśli masz przynajmniej
Jeśli masz przynajmniej
Jeśli masz przynajmniej
za każdy sąsiadujący
za każdy sąsiadujący
EUROPEJCZYK
w momencie budowy tej Granicy oraz
za każdy sąsiadujący
i
.
za każdy sąsiadujący
,
,
i
.
BONUS
PRZYCHÓD
BONUS
REPUTACJA
MISJA
BUDNKI PUBLICZNE
MISJA
BUDYNKI PRZEMYSŁOWE
$
8
za każdy sąsiadujący
/
/
/
za każdy sąsiadujący
za każdy sąsiadujący
w momencie budowy tej Granicy oraz $8 za każdy sąsiadujący
,
,
i
.
w momencie budowy tej Granicy oraz
za każdy sąsiadujący
,
,
,
i
.
najwięcej
Jeśli masz przynajmniej
Jeśli masz przynajmniej
Jeśli masz przynajmniej
Jeśli masz przynajmniej
CELNIK
za każdy sąsiadujący
za każdy sąsiadujący
w momencie budowy tej Granicy oraz
za każdy sąsiadujący
i
.
w momencie budowy tej Granicy oraz
za każdy sąsiadujący
,
i
.
BONUS
BUDYNKI BIUROWE
BONUS
BUDYNKI PUBLICZNE
MISJA
REPUTACJA
MISJA
PRZYCHÓD
najmniej
Jeśli masz przynajmniej
Jeśli masz przynajmniej
Jeśli masz przynajmniej
Jeśli masz przynajmniej
za każdy sąsiadujący
za każdy sąsiadujący
KOCZOWNIK
w momencie budowy tej Granicy oraz należy zapłacić $10 do Banku za każdy sąsiadujący
,
w momencie budowy tej Granicy oraz
za każdy sąsiadujący , , , i . Gracz musi
mieć możliwość zmniejszenia Populacji (-7 za każdy sąsiadujący kafelek) w momencie budowy tej
Granicy oraz budując kolejne kafelki w jej sąsiedztwie.
,
i
. Gracz musi mieć możliwość zapłaty w momencie budowy tej Granicy oraz budując kolejne
,
,
i
w sąsiedztwie tej Granicy.
BONUS
POPULACJA
BONUS
GOTÓWKA
MISJA
GOTÓWKA
MISJA
POPULACJA
za każdy sąsiadujący
za każdy sąsiadujący
najwięcej
w momencie budowy tej Granicy oraz
za każdy sąsiadujący
i
.
Jeśli masz przynajmniej
Jeśli masz przynajmniej
$
25
Jeśli masz przynajmniej
Jeśli masz przynajmniej
za każdy sąsiadujący
,
i
.
$
45
OSADNIK
DODATEK
ZAWARTOŚĆ
Twoje miasto zdecydowało, że czas już zostać korporacją! Co oznacza to dla Ciebie jako zarządcy? Cóż… O wiele więcej roboty
papierkowej, to na pewno… Ale daje też nowe możliwości dla Twojego małego miasta: możliwość ustalania granic, które zapewniają
mnóstwo nowych korzyści. Masz możliwość budowy nowych budynków, aby jeszcze lepiej optymalizować swój przychód i reputację.
Podczas rozbudowy miasta możesz korzystać z Bonusów zwiększających przychód oraz wypełniać Misje, dzięki którym zwiększysz
swoją reputację.
1 nowa Plansza na Stosy, 10 kafelków
A, 10 kafelków B, 6 kafelków C,
10 Bonusów, 10 Misji, 12 kafelków
Granic, 5 Celów, 1 instrukcja (wraz ze
spisem kafelków)
za każdy sąsiadujący
za każdy sąsiadujący
BONUS
JEZIORA
BONUS
GRANICE
MISJA
JEZIORO
MISJA
GRANICE
w momencie budowy tej Granicy oraz
za każdy sąsiadujący
i
.
w momencie budowy tej Granicy oraz
za każdy sąsiadujący
.
UWAGA! Gra
nieodpowiednia dla
dzieci poniżej 3 roku
życia. Zawiera drobne
elementy powodujące
możliwość
zadławienia.
najwięcej
*
Jeśli masz przynajmniej
Jeśli masz przynajmniej
Jeśli masz przynajmniej
Jeśli masz przynajmniej
Wyprodukowano
w Niemczech
1-4
90 min
8 +
MENADŻER
*Suburbia zdobyła nagrodę Mensa Select Mindgames Award 2013
www.planszoweczka.pl
ZAWARTOŚĆ DODATKU
Suburbia Inc zawiera cztery nowe elementy:
• Kafelki Granic
• Nowe Budynki
• Nowe Cele
• Bonusy i Misje
Możesz używać dowolnej kombinacji tych
składowych w połączeniu z podstawowymi
elementami gry. Jeśli zdecydujesz się grać bez
Granic, pamiętaj aby usunąć z gry:
•
Bonus Granice
•
Misja Granice
• Kafelek
Urząd Celny
• Cel:
Europejczyk
• Cel:
Celnik
Wszystkie one mają ikonkę Granicy abyś mógł je
łatwo znaleźć.
Kafelki Granic
Granice to specjalne kafelki, które deiniują krańce twojego miasta. Gdy gracz kupi kafelek
Granicy, następna jest odsłaniana z zakrytego stosu. Dostępne do wyboru są zawsze trzy odkryte
Granice (przed zakończeniem rozgrywki Granice mogą się skończyć, wtedy dostępne mogą być
2, 1 lub 0 Granic do wyboru).
W turze, gracz może wybrać zakup Granicy zamiast innego kafelka. Gdy zdecyduje się na zakup
Granicy, płaci on koszt oznaczony w lewym górnym rogu kafelka. Gracz umieszcza Granicę,
tak by jej karbowana krawędź stykała się z przynajmniej jednym z kafelków jego miasta. Następnie
gracz wprowadza zmiany, które oznaczone są na Granicy oraz inne spowodowane ewentualną
aktywacją pozostałych kafelków.
Granica jest traktowana jak każdy inny kafelek w grze: w turze, gracz może umieścić kafelek
sześciokątny tak aby stykał się tylko z Granicą lub tak aby sąsiadował równocześnie z Granicą i
innym kafelkiem sześciokątnym. Granica nie może sąsiadować tylko z inną Granicą (niezależnie
od tego, którą stroną sąsiaduje). Granica nie może przykrywać innego kafelka ani planszy miasta.
Granice mogą sąsiadować ze sobą, ale zawsze muszą też sąsiadować z przynajmniej jednym kafelkiem
sześciokątnym.
Granica nie jest kafelkiem kolorowym (niebieskim, zielonym, żółtym czy szarym), dlatego gracz
nie otrzymuje $2 gdy umieści Granicę obok jeziora.
Podczas zakupu Granica jest traktowana jak Kafelek Podstawowy lub Znacznik Inwestycji – gdy
budujesz Granicę musisz na koniec swojej tury odrzucić któryś kafelek z Rynku Nieruchomości
(płacąc koszt znajdujący się nad tym kafelkiem, tak jak w zasadach podstawowych).
Znacznik Inwestycji może zostać położony na Granicy tak jak na każdym innym kafelku w grze: koszt
Granicy jest płacony ponownie i wszystkie efekty Granicy są ponownie rozpatrywane i wprowadzane.
Kafelek sąsiaduje z Granicą tylko wtedy, gdy jest umieszczony w jednym z czterech miejsc
po karbowanej stronie kafelka Granicy.
Gracz może wziąć jedną z dostępnych Granic i użyć jej jako Jeziora Granicznego z takimi samymi
skutkami jakie daje Jezioro z kafelka sześciokątnego.
Nabrzeże Miejskie
zwiększa wartość Jeziora
Granicznego tak samo jak zwykłego Jeziora. Jezioro Graniczne liczy się jako Jezioro przy wypełnianiu
wszystkich celów. Jezioro Graniczne nie może sąsiadować z innym Jeziorem Granicznym lub innym
kafelkiem Granicy. Jeziora Graniczne nie są traktowane jako Granice przy rozpatrywaniu
Urzędu
Celnego
,
Bonusu za Granice
, Wyzwania Granice oraz celów Europejczyk i Celnik.
Poniższy obrazek przedstawia poprawne stosowanie Granic:
Bonusy i Misje
Bonusy i Misje oferują graczowi premie przydzielane w trakcie gry, jeśli spełni on wymagania danego
kafelka. W odróżnieniu od Celów Bonusy i Misje mogą zostać osiągnięte przez kilku graczy.
Bonus oferuje premię w przychodzie i rozpatrywany jest w momencie, gdy skończy się stos A. Misja
daje premię w reputacji i rozpatrywana jest, gdy skończy się stos B.
W pudełku jest 10 różnych Bonusów i Misji. W każdej rozgrywce wykorzystujemy tylko jeden Bonus i
jedną Misję wybrane losowo ze wszystkich kafelków.
W momencie, gdy pojawi się zapotrzebowanie na pierwszy kafelek ze stosu B, należy rozpatrzyć
Bonus, który leży wierzchu stosu. Gracze, którzy osiągnęli w swoim mieście odpowiednie wymagania,
otrzymują dodatkowy Przychód w wysokości oznaczonej na kafelku. Po rozpatrzeniu kafelek z
Bonusem jest odkładany do pudełka, a pierwszy kafelek ze stosu B jest wprowadzany do gry na Rynek
Nieruchomości.
W momencie, gdy pojawi się zapotrzebowanie na pierwszy kafelek ze stosu C, należy rozpatrzyć
kafelek Misji, który leży na wierzchu stosu C. Gracze, którzy osiągnęli w swoim mieście odpowiednie
wymagania, otrzymują dodatkową Reputację w wysokości oznaczonej na kafelku. Po rozpatrzeniu
kafelek z Misją jest odkładany do pudełka, a pierwszy kafelek ze stosu C jest wprowadzany do gry na
Rynek Nieruchomości.
Kafelki A (10)
Kafelki B (10)
Kafelki C (6)
Tworzenie stosów
Dodanie wszystkich nowych
kafelków do stosu stworzy bard-
zo zróżnicowaną rozgrywkę,
ale kosztem niektórych kafelków
wprowadzających interakcję
w grze, takich jak restauracje,
szkoły czy lotniska.
Jeśli chcesz zachować charakter
podstawowej gry, za każdy nowy
kafelek, który dodajesz do gry
usuń jeden ze starych kafelków,
jeśli to możliwe dopasuj kolorami
te kafelki.
Aby wypróbować od razu wszy-
stkie nowe kafelki stwórz stos
ze wszystkich kafelków z dodatku
i uzupełnij starymi kafelkami.
Czyli dla gry czteroosobowej stos
A będzie się składał z 10 nowych
kafelków i 12 kafelków z podsta-
wowej wersji gry. W ten sposób
na pewno zobaczysz wszystkie
nowe kafelki w grze.
Możesz też w całości dostosować
stos do swoich potrzeb i umieścić
w stosie swoje ulubione ka-
felki przed tasowaniem. Jednak
dokładna znajomość kafelków
spowoduje, że gra nie będzie
tak zaskakująca.
Niektórzy wyjmują mniej lubiane
kafelki z całej puli, dzięki temu
zwiększają szanse na to, że do gry
wejdą bardziej lubiane kafelki – nie
gwarantuje to jednak konkretnego
układu kali.
ZAWARTOŚĆ
BONUS
MISJA
$
2
za każdy sąsiadujący
$
2
za każdy sąsiadujący
$
2
za każdy sąsiadujący
Ziel
za każdy
sąsiadujący
10 kafelków A
10 kafelków B
6 kafelków C
10 Bonusów
10 Misji
BONUS
5 Celów
$
2
za każdą
za każdy
twój
za każdy
sąsiadujący
w momencie budowy oraz
za każdy sąsiadujący
. (2)
HERAUSFORDERUNG
w momencie budowy oraz
w momencie budowy, oraz $2
za każdą we wszystkich
miastach. Za każdą
która
zostanie wybudowana w dalszej
grze także należy pobrać 2$.
Urząd Celny
należy wybudować
w sąsiedztwie
w momencie budowy oraz
za każdy twój
(włączając
Dom nad
Jeziorem
).
Dom nad Jeziorem
musi
sąsiadować z
za każdy sąsiadujący . Gdy gracz
nie ma wystarczającej Populacji aby
zapłacić za
Cmentarz
, nie może go
wybudować. (2)
Nimm
$
4
pro angrenzendem
. (2)
12 Kafelków Granic
1 nowa Plansza na Stosy
. (2)
Robot wersja 2.0
Gra z Robotem w Suburbia Inc wymaga wprowadzenia kilku dodatkowych zasad (oprócz tych z
podstawowej gry).
Robot nigdy nie kupuje kafelka Granicy ani Planu Przebudowy.
Robot zawsze otrzymuje premię z kafelków Bonusu i Misji, niezależnie od tego czy spełnił wymagania.
Zastąp nowym
ZMIANY W PRZYGOTOWANIU
Bonusy/Misje
Plan Przebudowy
jest kafelkiem
specjalnym “czarnym” (nie szarym),
którego należy użyć jako miejsca
na wybudowanie kafelka
w przyszłości. Po tym jak gracz
wybuduje ten kafelek, może
w każdej przyszłej turze zastąpić
Plan Przebudowy
nowym kafelkiem
(z Rynku Nieruchomości lub stosu
kafelków standardowych). Gracz
nie płaci żadnej kwoty za ten
kafelek (nawet kwoty nad kafelkiem
z Rynku Nieruchomości). Kafelek
zastępczy musi zostać wybudowany
w dokładnie tym samym miejscu
co
Plan Przebudowy
.
Plan Przebudowy
jest następne odrzucany z gry. Kafelek
który jest budowany jako zastępstwo
może być Jeziorem. Zastępując
Plan Przebudowy Oczyszczalnią
Ścieków
gracz musi zapłacić tylko $2
za każdy żółty kafelek (włącznie
z nową Oczyszczalnią Ścieków)
w grze, ale nie płaci $7 normalnego
kosztu budowy, ani kosztu z Rynku
Nieruchomości.
Plan przebudowy
nie wpływa na inne kafelki
w momencie budowy (np. gracz
nie otrzymuje $ gdy buduje
go w sąsiedztwie Jeziora, ani nie
otrzymuje Punktów Reputacji
gdy buduje go w sąsiedztwie
Parku Miejskiego
lub
Muzeum
).
Gdy gracz zastępuje
Plan
Przebudowy
kafelkiem, który
ma ograniczenia dotyczące
budowy np.
Urząd Celny
czy
Dom
nad Jeziorem
, musi on przestrzegać
tych ograniczeń, jeśli jest
to niemożliwe to kafelek nie może
zostać wybudowany w zastępstwie.
Znaczniki Inwestycji nie mogą być
umieszczane na
Planie Przebudowy
.
(2)
$
2
za każdy twój
za każdy
twój
PODZIĘKOWANIA
Dla wszystkich graczy, którzy grają w Suburbia… dziękujemy Wam za wsparcie!
Dla Ke$ha za inspirujące dźwięki podczas projektowania gry oraz za pozytywne nastawienie.
Dla Hans im Glück za wspaniałomyślne użyczenie kształtu meepla z Carcassonne.
Dla Dale Yu za wsparcie podczas tworzenia tego dodatku.
Dla Hanno Girke i Klemensa Franz z Lookout.
Dla wszystkich testerów Suburbia Inc, z których większość wymieniłem poniżej:
Gage Alspach, Toni Alspach, Scott Bailey, Ami Begin, Denis Begin, Chris Bender, Kent Bunn, Scott Caputo,
David Clunie, Todd Diep, Brandon File, Jonathan Franklin, Jennifer Geske, Lucas Hedgren, Andrew Heim,
Jeremy Higdon, Mark Jackson, Dan Luxenberg, Ted Marshall, Karen Miller, Jesse Mundis, John Palagyi, Mary
Prasad, Ravindra Prasad, Barbara Shepard, Adam Smiles, Dean Sundin, Nick Tannin, Josh Utter-Leyton, Candy
Weber, Kathryn Weir, Wesley Weir, Ray Wisneski, Reggie Young.
za każdy
sąsiadujący
w momencie budowy oraz
w momencie budowy oraz $2
za każdy twój , , i (łącznie
z właśnie wybudowanym
Urzędem
Wojewódzkim
).
Za każdym razem gdy w późniejszym
etapie gry zostanie wybudowany
w twoim mieście , , i ,
należy pobrać 2$.
Nie
otrzymujesz $2
za budowę Jeziora lub Granicy. (2)
za każdy twój
(włączając
Galerię
1
Jeśli grasz z Bonusami /Misjami użyj planszy na stosy z dodatku Suburbia Inc.
Handlową
). (2)
2
Ustaw w stosach odpowiednią liczbę kafelków. Zauważ, że liczby te są inne niż dla
podstawowej gry.
i
za każdy sąsiadujący
i
. (2)
3
Połóż kafelek z Bonusem na wierzchu stosu B oraz kafelek z Misją na wierzchu
stosu C. Kafelki powinny leżeć
odkryte
.
$
2
za każdą
RUF
Weź za każde
inne miasto
za każdy
sąsiadujący
za każdy
sąsiadujący
Gra zaprojektowana przez TEDA ALSPACHA
Ted stworzył ponad 40 gier i dodatków. Między innymi: nagrodzoną Suburbia, You Suck, Knifel das
Kartenspiel, Mutant Meeples, Ultimate Werewolf, TieBreaker, Ticked Of, Perpetual-Motion Machine, Beer &
Pretzels, Start Player i wiele innych. Jest też autorem ponad 35 książek, m.in. nagradzanej Board 2 Pieces: Of
Dice & Meeples i Board 2 Pieces: Something Smells Gamey. Ted mieszka w okazałym Burg von Alspach w San
Jose w Kaliforni z żoną, synem, córką, psem oraz dwoma kotami.
Grafika Budynków Ollin Timm
Ollin Pimm pochodzi z Portland, pracuje jako artysta freelancer oraz studiuje architekturę na Uniwersytecie
Oregon. Od dawna interesuje się graiką w grach oraz samymi grami- Ollin tworzył też budynki
w podstawowej wersji Suburbia.
za każdy
sąsiadujący
punktujesz
zremisowany
Koszt
Wydziału Ewidencji
Ludności
to $6 za każdego gracza
($12 przy grze dwudosobowej,
$18 przy trzyosobowej oraz $24
przy czteroosobowej). Gdy budujesz
Wydział Ewidencji Ludności
zwiększ swoją Populację o 5
za każdego współgracza (np. gdy
masz 3 przeciwników, zwiększ
Populację o 15). Każdy ze współgraczy
musi też zmniejszyć swoją Populację
o 5 (zwiększając Przychód i Reputację
jeśli przekraczają Czerwona Linię
cofając się). Jeśli twoi przeciwnicy nie
mają wystarczającej Populacji należy
zmniejszyć ją do 0 (ty jednak ciągle
otrzymujesz 5 Punktów Populacji
za każdego współgracza). Ten kafelek
liczy się jako Biuro dla
Sklepu z Art.
Biurowymi
. (2)
Goal
za każdy
sąsiadujący
za każdy sąsiadujący
,
,
,
za każdy
sąsiadujący
i
. (3)
Nowe Budynki
Wmieszaj Nowe Budynki w odpowiednie
stosy kafelków.
za każdy
sąsiadujący
punktujesz
zremisowany
za każdy
Goal
za każdy
sąsiadujący
w momencie budowy. Dodatkowo
na koniec gry, w momencie
punktowania Celów, gracz który
ma wybudowane
Kancelaria
Prawne
zdobywa punkty, nawet
gdy zremisował z innym graczem
w osiągnięciu jednego Celu
(publicznego lub prywatnego). Gdy
dwóch graczy wybudowało
Biuro
Prawne
mogą oni oboje zdobyć punkty
w przypadku remisu. Umieszczenie
Znacznika Inwestycji na
Biurze
Prawnym
skutkuje dodatkowym
oraz pozwala na zdobycie punktów
za kolejny zremisowany Cel. Ten
kafelek liczy się jako Biuro dla
Sklepu
z Art. Biurowymi
. (2)
Kafelki Granic
Potasuj Granice i ułóż 3 odkryte
w miejscu Banku z podstawowej gry,
resztę zostaw w zakrytym stosie obok.
Bank ułóż w innym dostępnym miejscu
na stole.
Rozwój gry i zasady dla jednego gracza GRACZA DALE YU
Dale jest zaangażowany w tworzenie gier od 2001. Wcześniejsze jego projekty to m.in. Dominion, czy wariant
solowy do Agricoli. Pomagał również przy dwóch dodatkach do Agricoli: X-deck i Legen*Dairy Forest Deck.
Od 2010 jest redaktorem naczelnym Opinionated Gamers.
Grafika KLEMENS FRANZ
Klemens Franz, urodzony w 1979, uczęszczał do Akademii Sztuk Pięknych w Grazu. Od 2006
ilustruje gry planszowe i karciane dla różnych wydawców. Jest żonaty, ma czwórkę dzieci (najmłodsze
urodziło się na parkingu McDonalda podczas prac nad Suburbią), trzy koty i mieszka w południowo-
wschodniej Austrii, przy granicy z Węgrami i Słowacją.
za każdy
twój
za każdy
Nowe Kafelki Budynków
Suburbia Inc dodaje 12 nowych kafelków budynków. Możesz używać wszystkich lub wybranej części
dodając według uznania do stosów A, B i C. Nowe kafelki są wytłumaczone w spisie kafelków.
w momencie budowy oraz zapłać
$2 za każdy
w każdym mieście,
włączając ten kafelek. Nie możesz
wybudować tego kafelka, jeśli nie stać
cię na zapłatę zarówno kosztu kafelka
jak i $2 za każdy . Za każdym
razem gdy ty lub inny gracz wybuduje
musisz zapłacić $2 do Banku
(jeśli nie masz czym zapłacić, należy
zapłacić różnicę w Populacji).(3)
Cele
Nowe Cele
Nowe cele należy wymieszać z celami z wersji podstawowej gry. Celnik i Europejczyk odnoszą
się do najmniejszej i największej liczby wybudowanych kafelków Granic. Cel Menadżer jest dla
gracza z największą liczbą kafelków biurowych (tych z aktówką w prawym rogu kafelka). Osadnik i
Koczownik premiują graczy z największą i najmniejszą sumę kafelków kafelków
Wmieszaj
Nowe
Cele
w te z podstawowej gry.
©2013 Planszoweczka.pl, Ul. Horbaczewskiego 4-6 stoisko 144, 54-130 Wrocław.
Masz pytania, sugestie, krytykę albo poprostu chcesz nam powiedzieć jak bardzo podoba Ci się gra?
Pisz śmiało na biuro@planszoweczka.pl
,
,
i
wybudowanych w jego mieście.
Plik z chomika:
gornik94
Inne pliki z tego folderu:
suburbia-incpl24-pdf.pdf
(7313 KB)
suburbia-instrukcja-online7-pdf.pdf
(5574 KB)
Inne foldery tego chomika:
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin