IMG_9527poprawione.rtf

(13 KB) Pobierz

28. Wskaż, która z poniższych definicji zgodnie z ISO 9000 najlepiej określa "zapis":

)          dokument, w którym określono system zarządzania jakością organizacji;

)          pisemnie ustalony sposób przeprowadzania działań lub procesu;

)          dokument, w którym przedstawiono uzyskane wyniki lub dowody przeprowadzonych działań;

D)              dokument, określający ogól zamierzeń i ukierunkowanie organizacji dotyczące jakości,
/"Ń sporządzony przez najwyższe kierownictwo;

((E) \ informacja zapisana na nośniku papierowym, potwierdzająca istnienie lub prawdziwość \l-s czegoś.

29.  Wg norm ISO serii 9000 najwyższe kierownictwo jest zobowiązane dostarczyć dowodów swojego zaangażowania w tworzenie, wdrożenie i ciągle doskonalenie systemu zarządzania jakością (SZJ) kierowanej organizacji. Do wymaganych normą dowodów NIE należy; A)   osobiste przeprowadzanie auditów wewnętrznych w organizacji oraz sporządzanie ,~\ szczegółowych raportów z auditów, \[b) { osobiste przeprowadzanie przeglądów zarządzania, a także zapewnienie dostępności \) zasobów???????????????

C)              ukierunkowanie organizacji na spełnianie wymagań klienta i wymagań prawnych, ustanowiona
polityka jakości oraz ustanowione cele dotyczące jakości,

O)   zapewnienie planowania systemu zarządzania jakością dla spełnienia ogólnych wymagań

dotyczących SZJ i utrzymania jego integralności przy zmianach, E)   zapewnienie, że odpowiedzialność i uprawnienia są określone oraz zakomunikowane - w tym

ustanowiony przedstawiciel kierownictwa oraz wdrożona właściwa komunikacja wewnętrzna.

30.              W normach ISO serii 9000 z 2000r używa się pojęcia "walidacja", które oznacza

A)              działanie podejmowane w celu określenia przydatności, adekwatności i skuteczności
przedmiotu rozważań do osiągnięcia ustalonych celów,

B)              potwierdzenie, przez przedstawienie dowodu obiektywnego, że zostały spełnione

wyspecyfikowane wymagania, \£p   potwierdzenie, przez przedstawienie dowodu obiektywnego, że zostały spełnione wymagania dotyczące konkretnego zamierzonego użycia lub zastosowania,

D)              ocenianie zgodności przez obserwację i orzecznictwo w połączeniu - odpowiednio ~ z
pomiarami, przeprowadzaniem badań łub stosowaniem sprawdzianów,

E)              określenie jednej, lub więcej, właściwości zgodnie z procedurą.

31.              Spośród wypisanych poniżej definicji jakości wskaż tę, która jest obecnie obowiązująca przy
stosowaniu norm ISO serii 9000. Jakość to:

A)   zespół właściwości i charakterystyk liczbowych produktu lub usługi, które wpływają na ich «^"\ zdolność do zaspokojenia potrzeb,

stopień, w jakim zbiór inherentnych właściwości spełnia wymagania rozumiane jako potrzeby lub oczekiwania, które zostały ustalone, są zwyczajowo przyjęte lub są obowiązkowe,

C)              przewidywany stopień jednorodności i niezawodności przy możliwie niskich kosztach i
dopasowaniu do wymagań rynku,

d)              zbiorcza charakterystyka produktu i serwisu z uwzględnieniem marketingu, projektu,
wykonania i utrzymania, która powoduje, że dany produkt i serwis spełniają oczekiwania
użytkownika,

E)              strata, jaką powoduje wyrób po jego dostarczeniu.

32.              Które z poniższych stwierdzeń NIEPRAWIDŁOWO charakteryzuje normę ISO 9001 2000:
A)   W porównaniu z poprzednim wydaniem normy tytuł ISO 9001:2000 zmieniono na .system

zarządzania jakością-wymagania' by odzwierciedlić fakt, że obecnie wymagania normy obok zapewnienia jakości wyrobu mają dodatkowo na celu zwiększenie zadowolenia klienta. ' B)   Trzecie wydanie ISO 9001 (z 2000r) unieważnia i zastępuje drugie wydanie ISO 9001 (z 1994r)

a także ISO 9002:1994 i ISO 9003:1994, tj. stanowi nowelizację techniczną ww. dokumentów. •C)   Organizacje wcześniej stosujące ISO 90021 ISO 9003 mogą w ich miejsce stosować ISO 9001:2000 pod warunkiem bezwzględnego spełnienia wszystkich wymagań tej normy.

d)              Prace związane z przygotowaniem norm międzynarodowych są zwykle wykonywane przez
komitety techniczne ISO - ISO 9001:2000 opracował Komitet Techniczny ISO/TC 176.

E)              Przed opublikowaniem ISO 9001:2000 jako międzynarodowej normy, jej projekt przyjęty przez
ISO/TC 176 został przekazany organizacjom członkowskim ISO dla przeprowadzenia
glosowania i w jego wyniku uzyskał akceptację co najmniej 75% organizacji biorących udział w
głosowania

33.              Wg ISO 9001 organizacja musi ustanowić i utrzymywać księgę jakości. Które z poniższych NIE
MUS| być zawarte w księdze jakości:

Al   zakres systemu zarządzania jakością wraz ze szczegółowym określeniem wszystkich wyłączeń oraz ich uzasadnieniem,

)          udokumentowane procedury ustanowione dla systemu zarządzania jakością lub powołanie się na nie,

)          opis wzajemnego oddziaływania między procesami systemu zarządzania jakością????????

)          wykaz wszystkich rodzajów zapisów, tworzonych w ramach systemu zarządzania jakością.

34.              Wymagania ISO 9001 2000 określone w rozdziale "Realizacja wyrobu" nie obejmują wymagań

dotyczących:

A)   projektowania i rozwoju oraz realizacji zakupów, 8)   tzw. procesów związanych z klientem,

#

planowania realizacji wyrobu, nadzoru nad wyrobem niezgodnym, produkcji i dostarczania usługi, F)   nadzorowania wyposażenia do monitorowania i pomiarów.

 

35.              Rysunek przedstawia model systemu zarządzania jakością którego podstawą jest

A)    SPC

zasada 80-20 s>Cy   proces

D)              kontrola ostateczna

E)              HACCP

36.. Głównym celem metody QFD jest: /aO udoskonalenie procesu rozwoju produktu względnie usługi

)           minimalizacja niezadowolenia Klientów

)           rozdzielenie rozwoju produktu od marketingu

)           wykrycie i rozwiązanie problemów jakościowych w przedsiębiorstwie

37.              Pusty wiersz w macierzy Domu Jakości z pierwszej fazy metody QFD oznacza:

A)              \ Potencjalnie niezidentyfikowane wymaganie klienta?????????????/

)            Potencjalnie niespełnione wymaganie klienta

)            Konflikt pomiędzy oceną klienta a techniczną oceną produktu

)            Negatywną korelację między cechami jakościowymi

38.              FMEA procesu to:

A)              metoda, której celem jest przeniesienie wymagań klienta na specyfikacje dla określonych

operacji procesu

)            metoda, której celem jest bieżące monitorowanie zdolności jakościowej procesu

)            metoda, której celem jest analiza przyczyn i skutków błędów, które mogą się pojawić lub pojawiły się w procesie produkcji

, D) v metoda, której celem jest analiza przyczyn i skutków błędów, które mogą się pojawić lub ^ J pojawiły się w procesie produkcji i w procesie konstruowania wyrobu

39.              W przeprowadzanej analizie FMEA, dla pewnej wady: Wystąpienie określono na 5, Dotkliwość

na 3, obliczone LPR wyniosło zaś 150. Oznacza to. że:              . Q\QjZ- A7/~5"T*

A)    jest bardzo duże prawdopodobieństwo zaistnienia wady              l/t              r<s *

- B) j posiadamy (planujemy) kontrole, które z pewnością wykryją zaistniałą przyczynę wady lub wadę

)           LPR jest na tyle niskie, iż nie ma potrzeby kontynuowania analizy FMEA dla danej wady

)           żadne z powyższych??????????

40.              W FMEA procesu wprowadzenie działania w formie dodatkowej operacji kontroli ostatecznej
spowoduje

)            spadek punktacji Dotkliwości,

)            spadek punktacji Wystąpienia,

)            spadek punktacji Wykrywalności,

)            wszystkie powyższe.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin