36_Marketing.doc

(572 KB) Pobierz
SYSTEM INFORMATYCZNY LASÓW PAŃSTWOWYCH

System Informatyczny Lasów Państwowych

zeszyt 36

 

Marketing

Podręcznik użytkownika

 

Warszawa –2001

 

 

Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opracował zespół w składzie:

Krzysztof Jarosz (redaktor), Stanisława Linhard (3¸5), Anna Paszkiewicz (6¸9; 35), Irena Hoffer (15¸23; 36), Jerzy Jaszczyk (22; 24; 25), Artur Królicki (26¸29), Mariusz Błasiak (30¸34; 39; 40), Marek Jaskólski (38), Krzysztof Taraszkiewicz (37), Artur Andrzejewski (opracowanie graficzne; 39; 40; 42), Jacek Gałuszka (2), Zbigniew Gróżdź (1), Wojciech Górka (10¸14), Tadeusz Nadolny (38a; 41; 41a)

 


Spis treści

1.              Wstęp              1

2.              Sporządzanie planów pozyskania i sprzedaży drewna              6

2.1              Wprowadzanie danych do planów              6

2.1.1              Wprowadzanie danych o planowanym pozyskaniu drewna              6

2.1.2              Korekta danych w planie pozyskania drewna              11

2.1.3              Wprowadzanie danych do planu sprzedaży drewna              11

2.1.4              Korekta danych w planie sprzedaży drewna              14

2.2              Zestawienia i wydruki z planów pozyskania i sprzedaży drewna              14

2.2.1              Przeglądanie planu pozyskania drewna              15

2.2.2              Przeglądanie planu sprzedaży drewna              15

2.2.3              Wydruk planu pozyskania drewna              15

2.2.4              Wydruk planu sprzedaży drewna              21

3.              Sprawozdawczości z obrotu drewnem              28

3.1              Przygotowanie danych o stanie początkowym i obrocie drewnem oraz stanie należności              28

3.2              Wprowadzanie danych do programu MARK              31

3.2.1              Wprowadzanie zapasu początkowego drewna              31

3.2.2              Wprowadzanie danych o przychodzie drewna              32

3.2.2.1              Wprowadzania przychodu drewna              32

3.2.2.2              Wprowadzanie miesięcznego pozyskania drewna              34

3.2.3              Wprowadzanie danych o rozchodzie drewna              34

3.2.4              Wprowadzanie danych o stanie należności              36

3.2.5              Aktualizowanie słownika odbiorców              36

3.3              Korekta danych w obrocie drewnem              36

3.4              Przeglądanie wprowadzonych danych o obrocie drewnem              37

3.5              Wydruk sprawozdania LPIO-8              37

3.6              Wydruk sprawozdania LPIO-9              37

4.              Słowniki wykorzystywane w programie MARK              38

4.1              Słownik sortymentów              38

4.2              Słownik gatunków (rodzajów)              39

4.3              Słownik kierunków rozchodu              40

4.4              Słownik odbiorców              41

4.4.1              Aktualizowanie słownika odbiorców              41

4.4.2              Korzystanie ze słownika odbiorców              43

5.              Sporządzanie analiz i zestawień z obrotu drewnem i o stanie należności              47

5.1              Wydruki o przychodzie drewna              47

5.2              Wydruki o zapasie drewna              48

5.3              Analizy              48

6.              Eksport danych do rdLP o obrocie i stanie drewna w nadleśnictwie              51

Spis ekranów              A

Spis tabel              C


W

cyklu podręczników dotyczących obsługi programów wchodzących w skład Systemu Informatycznego Lasów Państwowych opisano następujące zagadnienia:

Zeszyt 1.              Ogólne zasady komunikacji z systemem LAS

Zeszyt 2.              Podstawy administracji systemem operacyjnym HPUX oraz bazami danych

Finanse i księgowość:

Zeszyt 3.              Wprowadzanie danych stałych

Zeszyt 4.              Ewidencja procesów gospodarczych

Zeszyt 5.              Analiza zobowiązań i należności

Zeszyt 6.              Rozliczanie usług wewnętrznych

Zeszyt 7.              Zamykanie okresów obrachunkowych

Zeszyt 8.              Prowadzenie ewidencji pozabilansowej

Zeszyt 9.              Ewidencja prowadzenia inwestycji

Infrastruktura:

Zeszyt 10.           Ewidencja środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz pozostałych obiektów

Zeszyt 11.           Ewidencja eksploatacji wyposażenia

Zeszyt 12.           Rezerwacja wyposażenia

Zeszyt 13.           Ewidencja remontów i napraw

Zeszyt 14.           Świadczenia stałe

Gospodarka towarowa:

Zeszyt 15.           Wprowadzanie artykułów

Zeszyt 16.           Wprowadzanie stanu początkowego drewna (BO)

Zeszyt 17.           Ewidencja przychodu drewna

Zeszyt 18.           Rozchód drewna

Zeszyt 19.           Ewidencja stanu i obrotu produktami użytkowania ubocznego

Zeszyt 20.           Ewidencjonowanie obrotu materiałami i towarami

Zeszyt 21.           Fakturowanie

Zeszyt 22.           Gospodarka łowiecka

Zeszyt 23.           Inwentaryzacja

Las:

Zeszyt 24.           Aktualizacja stanu posiadania

Zeszyt 25.           Ewidencja stanu posiadania

Zeszyt 26.           Planowanie

Zeszyt 27.       &#...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin