Scenariusz zajęć popołudniowych przeprowadzonych
w ramach Klubu ,,Przyjaciele Kapitana Muzyczki”
przez Marzenę Bielecką w dniu 29.05.08r.
Temat: Wesołe zabawy przy piosence ,,Radosny poranek”.
(,,Kapitan Muzyczka” nr 37)
Cel główny Klubu: rozwijanie aktywności plastycznej inspirowanej muzyką.
Cele operacyjne zajęcia: (Dzieci:)
· potrafią słuchać muzyki, reagują na nią;
· wykonują wybrane przez siebie elementy do wspólnego obrazu współdziałając zgodnie w zespole;
· rozwijają sprawność manualną, ćwicząc palce podczas pracy z plasteliną;
· czerpią radość z zabawy.
Pomoce: kaseta magnetofonowa, magnetofon, czasopismo ,,Kapitan Muzyczka”, kartka papieru, chusty relaksacyjne, bańki mydlane, plastelina.
Formy pracy: indywidualna, zbiorowa.
Metody pracy: słowna, czynna, aktywności twórczej, relaksacyjna.
Przebieg:
1. Rozpoczęcie zajęć hymnem.
2. Prezentacja piosenki ,,Radosny poranek”.
3. Rozmowa na temat piosenki.
4. Ekspresja ruchowo-muzyczna.
Dzieci podzielone są na dwie grupy. W trakcie I zwrotki jedna grupa na dywanie to śpiące dzieci, druga trzymająca w dłoniach chusty to promyki słońca, których zadaniem jest łaskotanie śpiących dzieci. Na żywą muzykę refrenu wszyscy tańczą i cieszą się ,,rozbijając” bańki mydlane robione przez nauczycielkę. Podczas II zwrotki następuje zamiana ról.
5. Plastyka przy melodii piosenki:
Dzieci wykonują wspólny obraz z plasteliny pt. ,,Radosny poranek” doklejając wybrane przez siebie elementy kojarzące się im z poranną radością w okresie wiosny.
Scenariusz zajęć przeprowadzonych
Dzieci wykonują wspólny obraz z plasteliny pt. ,,Radosny poranek” doklejając wybrane przez siebie elementy kojarzace się im z poranną radością w okresie wiosny.
Scenariusz zajęć przeprowadzonych w ramach
Klubu ,,Przyjaciele Kapitana Muzyczki”
przez Marzenę Bielecką w dniu 15.02.08 r.
Temat: Założenie Klubu z piosenką ,,Smoczy sen”.
(,,Kapitan Muzyczka” nr 17)
· poznają główny cel klubu, wiedzą że będą tworzyły dzieła plastyczne;
· otrzymują medale zostając członkami Klubu;
· zapraszają do członkowstwa rytmików;
· ćwiczą sprawność posługiwania się kredką ołówkową;
Pomoce: medale, kaseta magnetofonowa, magnetofon, kredki ołówkowe, czasopismo ,,Kapitan Muzyczka”, kartka papieru, sylweta smoka, ogon z bibuły.
Metody pracy: słowna, czynna, aktywności twórczej.
1. Rozpoczęcie zajęć tańcem z rytmikami ,,Krakowiaczek”.
2. Założenie Klubu, rozmowa na temat jego działalności.
3. Wręczenie dzieciom i zaproszonym gościom medali.
4. Założenie tablicy Klubu.
5. Rozmowa na temat piosenki ,,Smoczy sen”.
6. Ekspresja ruchowo-muzyczna.
Dzieci stoją jedno za drugim, pierwsze z nich to głowa smoka, ostatnie z przyczepionym ogonem to smoczy ogon. W trakcie trwania piosenki głowa goni ogon. Zdobywca przechodzi na koniec i zabawa trwa nadal.
7. Plastyka przy melodii piosenki:
Dzieci wykonują wspólny obraz pt. ,,Smoczy sen niekoniecznie zielonego smoka” poprzez kolorowanie sylwetki smoka kredkami ołówkowymi.
przez Marzenę Bielecką w dniu 05.03.08 r.
Temat: Praca techniczno-plastyczna z piosenką ,,W murowanej piwnicy”.
(,,Kapitan Muzyczka” nr 63)
· poznają sposób wykonania czapy Janosika, którą sami malują;
· ćwiczą sprawność posługiwania się pędzlem;
· czerpią radość z tańca.
Pomoce: kaseta magnetofonowa, magnetofon, pędzle, farby, czasopismo ,,Kapitan Muzyczka”, kartka papieru z bloku technicznego, zszywki, piórko, nożyczki, ciupagi.
1. Rozpoczęcie zajęć okrzykiem ,,HEJ”.
2. Prezentacja piosenki ,,W murowanej piwnicy”.
Dzieci uczą się wybranych elementów tańca góralskiego z wykorzystaniem ciupag.
Dzieci wykonują wspólną pracę techniczną pt. ,,Czapa Janosika” poprzez wycinanie szablonu po linii, malowanie go farbami, zszycie zszywkami, umocowanie pióra.
przez Marzenę Bielecką w dniu 11.03.08 r.
Temat: Tworzymy tablicę Klubu.
· dbają o wygląd tablicy, dekorują i aktualizują ją;
· prezentują właściwą postawę członka klubu;
· czerpią radość z pracy na rzecz klubu.
Pomoce: czasopismo ,,Kapitan Muzyczka”, kartki papieru z bloku technicznego, chusta animacyjna, nożyczki, klej, kwiatki, sylwetki postaci z ,,Kapitana Muzyczki”.
Metody pracy: słowna, czynna, aktywności twórczej, zadaniowa, relaksacyjna.
1. Rozpoczęcie zajęć zabawą integracyjną ,,Czy chudy, czy gruby”.
2. Rozmowa na temat wyglądu tablicy naszego klubu.
3. Ekspresja ruchowo-muzyczna.
Zabawa ,,Muzyczna chusta” z wykorzystaniem chusty animacyjnej ( KLANZA)
4. Plastyka przy piosenkach Kapitana Muzyczki:
Zamieszczenie na tablicy wykonanego materiału dekoracyjnego, zdjęć, czasopism, piosenek i prac dotyczących działalności klubu.
PRACA WIDOCZNA NA ZDJĘCIACH W PAMIĘTNIKU GRUPY.
przez Marzenę Bielecką w...
pitcunia