GRUPA III
1. Do zwiększenia skuteczności działalności pedagogicznej poprzez zwiększanie środka określonności celów, działań i warunków, prowadzi model nauk pedagogicznych: b) prakseologiczny.
2. Rozwój człowieka przez całe życie jest dla pedagogiki: a) przedmiotem szczegółowym.
3. Surdopedagogika to nauka pedagogiczna wyodrębniona w wyniku użycia kryterium : d) dewiacji.
4. Jeżeli w czasie wolnym nawiązujemy kontakty interpersonalne w sferze duchowej i społecznej, wówczas czas ten pełni funkcję : Integracyjną.
5. Proces wychowania w myśl ramowej definicji wychowania polega na przeprowadzeniu wychowanka z poziomu natury na poziom kultury.
6. Warstwę operacyjną struktury procesu wychowania tworzą: metody, formy i środki wychowania.
7. Ideał wychowania S. Kunowski opierał się na osobowości człowieka, a Suchodolski na źródłach: celach wychowania.
8. Przykładem na narzuconą formę wychowania jest: pewnie poprawczak ale nie jestem pewien.
9. Stawianie zadań wychowankom to przydzielanie funkcji i ról społecznczych.
10. Stymulacja do aktywnego zachowania się zbiorowości to główne zadanie animacji społeczno- kulturalnej, rozumianej jako: a) metoda.
11. Działania w których zachodzi do rywalizacji między uczestnikami w ramach czasu wolnego to: d) gra.
12. Człowiek kulturalny w czasach starożytnych to taki, który uczył się, dbający o rozwój umysłowy, kultywujący cnotę mądrości.
13. Znak wywołujący określony stany psychiczne, emocjonalne to: c) symbol
14. Wymień 3 polskie teatry: 1. Teatr Narodowy 2. Teatr Wielki 3. Teatr stary.
15. Co jest główną ideą sportu niepełnosprawnych? Forma aktywności ruchowej podnosząca sprawność fizyczną osób niepełnosprawnych. Ważny element rehabilitacji.
16. Kto i kiedy pierwszy z polskich sportowców zdobył złoty medal olimpijski? 1928-Amsterdam pierwszy medal złoty Halina konapecka rzut dyskiem
17. Wyjaśnij na konkretnym przykładzie destrukcyjną działalność subkultury młodzieżowej.Subkultura- względnie spójna grupa społeczna pozostająca na marginesie dominujących w danym systemie tendencji życia społecznego, wyrażająca swą odrębność przez zanegowanie lub podważanie utrwalonych i powszechnie akceptowanych wzorów kultury np. bikiniarze, buddyści zen, chuligani, gitowscy, hipisi, kibice piłkarscy, metalowcy, punkowscy, rastafarianie (reagge).
cllaudiiee