Instrukcja instalacji moda Morrowind Overhaul 3.0 PL.docx

(5016 KB) Pobierz

Instrukcja do instalacji modyfikacji Morrowind Overhaul 3.0

1.      Po pierwsze trzeba pobrać modyfikację „Morrowind Overhaul 3.0” z mojego chomika czy też z innego dostępnego źródła.

2.      Po drugie potrzebujemy zainstalowanej gry „The Elder Scrolls III Morrowind” w wersji 1.6.1820 w Złotej Edycji.

3.      Teraz rozpakowujemy plik MGSO_3.0_Final.rar i rozpakowaną zawartość przenosimy do głównego folderu gry Morrowind czyli „:\Program Files (x86)\Ubisoft\TES III - Morrowind Zlota Edycja”.

4.      Mając przekopiowaną zawartość archiwum w głównym folderze gry Morrowind uruchamiamy plik exe moda czyli MOInstaller.exe, pokaże się nam takie coś:


Klikamy Next i powinno nam się pokazać takie coś:

Jeśli mamy 4 razy „Yes” to instalator przejdzie dalej.

Jeśli mamy problem z którymś to należy sprawdzić czy wypakowałeś w dobrym miejscu archiwum z modem, czy masz najnowszą wersję gry oraz czy masz zainstalowane dodatki tribunal i bloodmoon. Tutaj jest pokazane jak wyłączyć UAC, gdyby były z nimi problemy http://windows7.nius-it.pl/jak-wylaczyc-uac-w-w-windows-7.


Przechodzimy dalej i mamy widoczne to:

Instalator moda pokazuje nam czy mamy najnowszą wersję sterowników graficznych. Jeśli nie mamy to możemy pobrać lub przejść dalej. Jeśli zainstalujemy nową wersję sterowników to musimy ponownie  wyłączyć i włączyć komputer.

 

Następnie sprawdza nam czy mamy najnowszą wersję DirectX. Jeśli nie to możemy ją pobrać. W tym przypadku robimy to co w poprzednim punkcie jeśli zainstalujemy jego nowszą wersję.


Klikając next zobaczymy teraz następujący ekran:

Teraz sprawdza nam czy mamy najnowszą wersję Visuala C++. Jeśli nie to ją instalujemy robimy to co w poprzednich punktach lub przechodzimy do dalszej części instalacji moda.


Teraz sprawdza nam czy mamy aktualną wersję .NetFrameworksa jeśli tak to przechodzimy dalej, jeśli  nie to postępujemy zgodnie z instrukcją na ekranie.

 

Teraz na ekranie widzimy opcję „Extras files i naciskamy na nią. Możemy też zrobić kopię zapasową naszej instalacji Morrowinda. Podczas wypakowania się plików moda kursor myszy zostanie zablokowany. Wypakowywanie się plików moda potrwa jakieś 5 min. Zależy to od mocy i szybkości komputera.

Na następnym ekranie wybieramy szybkość naszego komputera. W wyniku wybrania jednej z czterech opcji instalator skonfiguruje  nam moda od najwolniejszych do najmocniejszych. Jeśli już wybraliśmy to przechodzimy dalej.

Widzimy następujący ekran i naciskamy Next”. Teraz instalator skonfiguruje nam plik Morrowind.ini rejestrując plik esp moda.

Na następnym ekranie należy nacisnąć „Launch Code Patch” i po chwili pojawi się nam następujące okno tego programu:

Na tej stronie są opisane niektóre poprawki po polsku http://www.skyrim.pl/forum/index.php?s=64df832d09ed42f794534fed79a5648f&showtopic=6139. Po wybraniu przez nas interesujących nas poprawek naciskamy „Apply chosen patches”. Teraz pojawia się następujący ekran instalatora:

Naciskamy na „Launch MoRRoWiNi” i przechodzimy na  następny ekran.

Teraz naciskamy „Launch Exe Optimizer i po chwili każe nam podać miejsce zainstalowania  Morrowinda. Wskazujemy je i po chwili pojawia się następny ekran instalatora moda:

Naciskamy „Launch MGSO Options” i pojawia się nam to:

Teraz możemy wybrać interesujące nas opcje graficzne które się pojawią w Morrowindzie. Wybieramy nas interesujące i naciskamy Apply. Czekamy i po chwili pojawi się następny ekran.

Naciskamy na „Launch Morrowind Launcher” i po chwili otworzy się nam launcher morrwinda i wejdzie do Opcji w wyniku czego instalator się zawiesi na tym. Należy przerwać instalację przez Ctrl-Alt-Del. Wtedy po wyjściu z launchera pojawi się następujący błąd

Nie należy się przejmować, ponieważ ten błąd występuje z powodu instalacji moda na polską wersji gry. Teraz włącz normalnie Launcher gry, pozaznaczaj wszystkie pluginy i ustaw byle jaką rozdzielczość. Potem otwórz plik MOInstaller.ini, w folderze gry i dopisz następującą linijkę:

 

[Morrowind Launcher]

Installed=1

 

Teraz uruchamiamy ponownie instalkę moda i przechodzimy przez wszystkie punkty naciskając Next. Nic już nie zmieniamy w poprzednich punktach, gdyż zmiany są zapisane w folderze gry i je nam wykryje. Gdy już doszliśmy do tego punktu w którym się nam zawiesiła  instalacja naciskamy na „Launch Morrowind Launcher i przechodzimy do kolejnego ekranu.

Następna opcja jest związana z grą, jeśli była zakupiona steamie, klikamy w link i robimy według instrukcji. Naciskamy na „Next’ i przechodzimy dalej.

Teraz na kolejnym ekranie naciskamy „RunMlox i pojawia się następny ekran instalatora.

Naciskamy na Run 4GB Patch i przechodzimy do kolejnego ekranu.

Naciskamy  „next” i pojawia się to;

Naciskamy na Manual configuration i możemy wybrać opcję do ustawiania grafiki w grze.

Wybieramy opcję pasujące do konfiguracji naszego komputera.

W następnej opcji wybieramy rozdzielczość tekstur pasującą pod naszą konfigurację komputera. Jeśli mamy mocnego to wybieramy najwyższe a słabszego to niższe oraz inne opcje jeśli ich potrzebujemy.

Tutaj wybieram na jaki dystans są generowane tekstury gry. Zależy to mocy naszego komputera. Po tym naciskamy ok i wychodzimy MGE options. Naciskamy next i przechodzimy dalej.

Naciskamy na Run MGE i pojawia się nam to:

Należy nacisnąć CTL-ALT-DEL a potem Ok na informacji o błędzie i pojawi się nam wybór rozdzielczości  do gry Morrowind. Wybieramy naszą i naciskamy OK i powinno pójść z automatu do tego momentu wyświetlając nam to:

Po naciśnięciu OK będziemy w opcji Odległy teren. Teraz możemy skonfigurować program MGE lub wyłączyć go i skonfigurować go z bezpośrednio z folderu głównego foldery gry( plik MGEXEgui.exe), ponieważ jest to ostatnia konfiguracja instalacji. Polecam tą drugą opcję, zamykamy więc program MGE w wyniku czego instalator się zawiesza, jednocześnie wyłączając aplikacje instalatora moda. Jeśli nawet instalacja się powiedzie to i tak trzeba skonfigurować jeszcze raz MGE według poniższej instrukcji

 


Mamy teraz Morrowinda Overhaul v3.0 po angielsku. Aby zagrać w niego po polsku należy wypakować  Morrowind Overhaul 3.0 pseudo-patch PL.7z i plpatch.3.o1.zip po czym przenosimy te pliki do odpowiednich folderów w głównym folderze gry. Po czym usuwamy z Data Files Morrowinda następujący plik Morrowind Patch 1.6.5 Beta (BTB Edit).esm.

Teraz musimy uruchomić program MGEXEgui.exe z głównego folderu gry Morrowind, poniżej jest instrukcja jak skonfigurować program MGE.

Teraz widzimy to (jeśli będziemy chcieli wyłączyć ten program to znowu nam wywali instalkę i będziemy musieli od nowa przejść do tego momentu, zmiany zostaną już zapisane i trzeba tylko będzie klikać Next dochodząc do tego momentu i postępować według powyższej instrukcji jak się zablokuje kursor):

Wybieramy tu interesujące nas ustawienia i przechodzimy dalej

Naciskamy na opcję „Kreator tworzenia odległego terenu” i pokaże się nam to.

Zaznaczamy następujące pliki Bloodmoon, Morrowind, Tribunal po czym naciskamy na Continue i pojawia się nam to:

Naciskamy na Re-run Distand Land Configuration Setup, po czy widzimy to:

Ustawiamy interesującą nas rozdzielczość tekstur, zależy to od mocy sprzętowej naszego komputera i klikamy Creature Land Textures po czym widzimy następną zakładkę.

Widzimy ładujący się pasek a potem zakładce Land Mesh - World mesh detail ustawiamy na Ultra High. Masz słaby sprzęt daj mniej (Medium) i naciskamy na Creature land meshes.

Czekamy na załadowanie się paska, potem w zakładce Statics nic nie zmieniamy jest optymalnie. Klikamy Create Statics.

Jak skonfigurowaliście program z widoku głównego folderu gry Morrowind i postępowaliście według instrukcji to będziecie mogli zagrać teraz w Morrowinda Overhaul 3.0 po polsku.

Po tym należy odznaczyć następujące pluginy, gdyż mogą powodować błędy w grze.

Po tym trzeba zmienić nazwę jednego pliku w folderze Data Files\Meshes\f z furn_de_table_03.nif na fur_de_table_03.nif ponieważ w pierwszym przypadku zamiast stołu widać żółty wykrzyknik.

Jakby co można do mnie napisać w sprawie instalcji  moda na pw na chomiku lub gg 28626208

Zgłoś jeśli naruszono regulamin