Szybkie wpisywanie zawartości komórek
Bywa, że przy wpisywaniu informacji do tabel Excela dane często się powtarzają. Wówczas wygodnie zrobić rozwijaną listę takich danych, a potem przy wpisywaniu tylko wybierać właściwą pozycję.
Nie będziemy wtedy musieli za każdym razem wpisywać wszystkiego od nowa i zaoszczędzimy czas.
1. Uruchomiamy Excel, jeśli nie zrobiliśmy tego wcześniej. Otwieramy nasz skoroszyt. Teksty, które później chcemy wybierać z listy, musimy najpierw zapisać na wolnym polu, najlepiej na oddzielnym arkuszu, w przykładzie poniżej nazywa się on Dane.
W tym celu wpisujemy pod sobą potrzebne słowa i zaznaczamy je. Wynik wygląda tak.
2. Klikamy teraz kolejno na Wstaw, Nazwa i na Definiuj. W Excelu 2007 musimy kliknąć prawym przyciskiem myszy na zaznaczony obszar i na Nazwij zakres. W nowym oknie w pole Nazwy w skoroszycie wpisujemy tekst definiujący listę, z której będziemy wybierać dane.
Klikamy na OK.
3. Wracamy do arkusza, z którym pracujemy, klikając na odpowiednią zakładkę.
4. Zaznaczamy teraz pierwszą kolumnę, w której chcemy korzystać z funkcji wybierania zawartości, potem, klikamy na Dane i na Poprawność danych.
5. Teraz niezależnie od wersji Excela klikamy na Dowolna wartość i z rozwiniętego menu wybieramy opcję Lista. Wpisujemy znak = i nazwę, którą podaliśmy w punkcie 2. W przykładzie wynik wygląda tak.
Zatwierdzamy zmianę kliknięciem na OK.
6. W celu wypróbowania wprowadzonej funkcji klikamy na dowolny wiersz zmodyfikowanej kolumny. Po kliknięciu na strzałkę wyświetla się lista wyboru.
Teraz musimy tylko kliknięciem wskazać pasujący tekst.
marcin_w6