Jak korzystać z formatowania warunkowego
Dane wprowadzone do arkusza mogą stać się czytelniejsze, dzięki funkcji formatowania reguł.
Wyróżnianie określonych danych z setek komórek zapisanych w arkuszu kalkulacyjnym Microsoft Excel ułatwia formatowanie warunkowe. Zobaczmy, jak korzystać z tej funkcji.
1. Otwieramy arkusz kalkulacyjny z uzupełnionymi danymi. Myszą zaznaczamy komórki, z których chcemy wyróżnić określone dane. W naszym przykładzie będą to salda, z których będziemy chcieli wyróżnić kwoty ujemne.
2. Na karcie Narzędzia główne klikamy na Formatowanie warunkowe, następnie ustawiamy kursor w polu Reguły wyróżniania komórek i po chwili z wyświetlonego menu wybieramy Mniejsze niż...
3. W pole (patrz obrazek poniżej) wpisujemy wartość liczbową. W naszym przykładzie będzie to zero.
Na liście zaznaczamy graficzne wyróżnienie komórek, które spełniają ustalony warunek. Klikamy na OK .
4. W ten sposób komórki z zakresu wybranego w punkcie 1, w których zapisana jest wartość mniejsza od zera, zostaną wyróżnione.
Do różnych zakresów komórek w tym samym arkuszu możemy stosować inne reguły wyróżniania komórek.
marcin_w6