Formatowanie warunkowe jak korzystać.docx

(245 KB) Pobierz

Jak korzystać z formatowania warunkowego

Dane wprowadzone do arkusza mogą stać się czytelniejsze, dzięki funkcji formatowania reguł.

Excel: Jak korzystać z formatowania warunkowego

Wyróżnianie określonych danych z setek komórek zapisanych w arkuszu kalkulacyjnym Microsoft Excel ułatwia formatowanie warunkowe. Zobaczmy, jak korzystać z tej funkcji.

1. Otwieramy arkusz kalkulacyjny z uzupełnionymi danymi. Myszą zaznaczamy komórki, z których chcemy wyróżnić określone dane. W naszym przykładzie będą to salda, z których będziemy chcieli wyróżnić kwoty ujemne.

excel-formatowanie-warunkowe-rys1-small.gif

2. Na karcie Narzędzia główne klikamy na Formatowanie warunkowe, następnie ustawiamy kursor w polu Reguły wyróżniania komórek i po chwili z wyświetlonego menu wybieramy Mniejsze niż...

excel-formatowanie-warunkowe-rys2a.gif

 

3. W pole (patrz obrazek poniżej) wpisujemy wartość liczbową. W naszym przykładzie będzie to zero.

excel-formatowanie-warunkowe-rys3.gif

Na liście zaznaczamy graficzne wyróżnienie komórek, które spełniają ustalony warunek. Klikamy na OK .

 

4. W ten sposób komórki z zakresu wybranego w punkcie 1, w których zapisana jest wartość mniejsza od zera, zostaną wyróżnione.

excel-formatowanie-warunkowe-rys4.gif

Do różnych zakresów komórek w tym samym arkuszu możemy stosować inne reguły wyróżniania komórek.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin